JAAS E21 s54 och E34 M5 S38

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
User avatar
nicke.t
Posts: 3167
Joined: 08 Oct 2007, 18:34
Location: pitä

Post by nicke.t »

grymt nice.
TEL 0707149931 nicke.t@bredband.net
User avatar
M-techer
Posts: 1038
Joined: 05 Jan 2009, 22:42
Location: sölvesborg

Post by M-techer »

Kommer bli sjukt fränt.
Aaah det är rätt stökigt...

0709-854845.
Jørg1e30
Posts: 861
Joined: 10 Oct 2006, 20:25
Location: Norge

Post by Jørg1e30 »

Her kommer noen få bilder fra meg og min e21. lenge siden sist.
Fikk en blikkenslager til og valse kardang tunnel til meg. Mye fordi att det blir best og for og spare tid. så den skal monteres fort.

Image

Fine deler fra trim fabrikken=)

Image

Image

Nå står det dummy motor i biln på ferdige motorfester :D Så når anders nå er ferdig med tigen vår blir det grenrør og innsug her og.

Image
JAAS-performance
User avatar
erikjakan
Posts: 2510
Joined: 23 Apr 2006, 21:54
Location: Stockholm

Post by erikjakan »

En stor fet NORSK tumme upp! :twisted:
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm

11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm

10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
Jørg1e30
Posts: 861
Joined: 10 Oct 2006, 20:25
Location: Norge

Post by Jørg1e30 »

haha! Takk så mye 8)
JAAS-performance
User avatar
_anders
Posts: 315
Joined: 27 Oct 2008, 21:09

Post by _anders »

Nære på ferdig med innsuget, mangler bare dysholderne

Image

Image

Layouten hittil
Image
<JAAS Performance>

E34 M5 2jz-gte 894whp/846wNm @1,8bar
User avatar
erikjakan
Posts: 2510
Joined: 23 Apr 2006, 21:54
Location: Stockholm

Post by erikjakan »

Ja det är ju tur att du inte jobbar fort :D :wink: !
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm

11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm

10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
User avatar
Pitbull
Posts: 3880
Joined: 06 Jun 2006, 06:10
Location: Kyrkhult

Post by Pitbull »

Åååååååå, ja vill också ha en 2JZ. :twisted:


Blir skitnice detta!
Mattias Skoglund
Mob: 0763-493494

2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35
stephanSX
Posts: 112
Joined: 24 May 2010, 11:28

Post by stephanSX »

Update ? :D
User avatar
JMK Racing
Posts: 587
Joined: 14 Jul 2008, 18:34
Location: Karlstad///SunCity

Post by JMK Racing »

Faan va fina jobb ni gör grabbar...tummen upp..!!

Hoppas vi ses i sommar ;)
Magnus /// Kristiansson
Bmw m3e30 2.8l
Effekt 500whp & 700wnm
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=41361
stephanSX
Posts: 112
Joined: 24 May 2010, 11:28

Post by stephanSX »

I og med at jeg er på bimmers.no også, så kan jeg jo hjelpe til litt med update her :) om det er greit for jaas gutta!

Anders_: 'Har da drevet en del med bilen i det siste, men lite som er verdt å ta bilde av. Har demontert bakstillinga, pussa og lakkert bilen under. Kappa vekk den veggen som baksetet hviler på. Så idag tenkte jeg at jeg skulle slenge inn hovedbøyla til buret, bare for at den ikke skulle ligge å slenge. Det endte med at jeg kom et stykke på vei med buret'

Image
Image
Image

Anders_: 'Tok også noen nye bilder av innsug og grenrør. Litt bedre enn telefonbildene'

Image
Image
Image
User avatar
_anders
Posts: 315
Joined: 27 Oct 2008, 21:09

Post by _anders »

Takk for den :lol: Så slapp jeg gjøre det
<JAAS Performance>

E34 M5 2jz-gte 894whp/846wNm @1,8bar
User avatar
Pitbull
Posts: 3880
Joined: 06 Jun 2006, 06:10
Location: Kyrkhult

Post by Pitbull »

Fasar du alla skarver på ditt grenrör?

Har du lagat kollektorn med pinne?

/ Mvh
Mattias Skoglund
Mob: 0763-493494

2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35
User avatar
_anders
Posts: 315
Joined: 27 Oct 2008, 21:09

Post by _anders »

Nja, faser de som blir helt tette, men legger de fleste slik at jeg har litt åpning. Var vel litt juksing med pinne på kollektoren ja :wink:
<JAAS Performance>

E34 M5 2jz-gte 894whp/846wNm @1,8bar
Jørg1e30
Posts: 861
Joined: 10 Oct 2006, 20:25
Location: Norge

Post by Jørg1e30 »

Har nå bygd om begge fjørbeina, sveisa inn nye topper på fjørtårn runt om, korta inn e28 bakstillinga og avestabredda bilen slik att acs hjula fikk plass. :) Så nå står den med xyz coilovers beregna for e30 runt om og med e28 535 bakstilling.(mye hopkok) :D Nå blir det og sveise ferdig gulv/tunnel og bygge bur. Flytta bilen lengere inn i verkstedet å. litt bedre lys der. Breddinga er ikke ferdig foresten. har igjen og sveise inne i hjulhusa.

Litt bilder da.(mobil bilder med sprukket kamera glass) :?
Ser her att vektfordelinga ikke kommer til og bli helt feil.Motor flytta ca 30cm bak.
Image

Feit over ræva blir den. Passe diskre bredding.
Image

Image
Image
Image

Kjøpte meg ett passelig stort gasspjeld.100mm slangeansluttning :wink:
Image

Ser bildene ble drit. neste gang tar jeg med kameraet.
JAAS-performance
User avatar
Pitbull
Posts: 3880
Joined: 06 Jun 2006, 06:10
Location: Kyrkhult

Post by Pitbull »

Du får en mkt bättre genombränning om du fasar skarverna, + att du får en svetsfog som håller betydligt bättre.

Och det blir mkt snyggare. 8)
Mattias Skoglund
Mob: 0763-493494

2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35
User avatar
_anders
Posts: 315
Joined: 27 Oct 2008, 21:09

Post by _anders »

Jeg vet :) som sagt, prøver jeg å få ca 1mm glipe overalt for å få gjennombrenning. Men hender man blir ivrig og punkter ihop et rør bare for å se, så ender man med at den blir permanent :wink: uten perfekte fuger
<JAAS Performance>

E34 M5 2jz-gte 894whp/846wNm @1,8bar
Post Reply