då vet vi vem som betalar domyouask wrote:Magnesium ska man åka med alex
4kg/st
Aleex Drag Evo
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Volvo 242 -75 Rakställd BMW M50
Lite bilder på 242an
Projekt tråd!
Behöver du något blästrat? Skicka ett pm, litet som stort!
Mvh/ Fredrik
Lite bilder på 242an
Projekt tråd!
Behöver du något blästrat? Skicka ett pm, litet som stort!
Mvh/ Fredrik
Lars 0708-520373
E34 M5 Touring
http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=20859" onclick="window.open(this.href);return false;
E34 M5 Touring
http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=20859" onclick="window.open(this.href);return false;
Fan vad skönt det måste kännas! grattis!!
nu hoppas vi på grymma bromspapper
/mvh
nu hoppas vi på grymma bromspapper
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
Hur gick det igår? hörde att du skulle köra så vart de nåt?
/maccan
/maccan
- BMW 325IM e30 -
http://www.garaget.org/mcn
http://www.garaget.org/mcn
Dålig på uppdatera här. Men det har varit stress skruvande för fullt kan jag säga.
Startade bilen natten till valhalla3. Körde bilen för första gången 2 timmar innan valhalla skulle börja. Vi mappade så mycket vi hann inna jag var tvungen att åka o köra mot skanstulls Johan. Hade inte ens hunnit prova några starter elelr nått.
Launch varv var för lågt mot Johan så bilen boggade. Men låg ändå före tills jag skickade i 3:an sen slirade kopplingen.
Åkte hem och höjde launch varv till 7500. De gjorde susen kan jag säga. Fyfan va de greppade, hjullyft blev de med gammel evon. Provade 3 st starter sen sa det kras om lådan. Rensade 1:ans växel. Finns mycket pulver redan vid 1.9 bar.
Veckan efter fixade jag lite delar till lådan o plockade ihop en ny låda. Dagen föra BR2 hämtade jag min gammla drivlinedödar koppling, den 2 skiviga tilton. Men jag saknade en ventil från tilton som spar lite på rasen. Fick ihop bilen. Fin justerade lite på mappen innan de var dags att åka iväg till rejset. Laddar nu 2 bar med snäll tändning och de rör sig riktigt bra. De känns redan nu att de trycker på hårdare än min vita jag hade. Ska bli skoj att höjja laddet nästan 1 bar till =).
Fick fri repa första i BR2 men jag drog mig ur stegen sen för jag tyckte de va dåligt arangerat och tog väldigt lång tid. Så jag sket i det.
I morgon ska jag montera dit ventil till koppling samt koppla in min elekroniska ladd styrning. Sen ska vi höjja laddet lite till =)
Nu blev det en hel berätelse av mig, hehe
Startade bilen natten till valhalla3. Körde bilen för första gången 2 timmar innan valhalla skulle börja. Vi mappade så mycket vi hann inna jag var tvungen att åka o köra mot skanstulls Johan. Hade inte ens hunnit prova några starter elelr nått.
Launch varv var för lågt mot Johan så bilen boggade. Men låg ändå före tills jag skickade i 3:an sen slirade kopplingen.
Åkte hem och höjde launch varv till 7500. De gjorde susen kan jag säga. Fyfan va de greppade, hjullyft blev de med gammel evon. Provade 3 st starter sen sa det kras om lådan. Rensade 1:ans växel. Finns mycket pulver redan vid 1.9 bar.
Veckan efter fixade jag lite delar till lådan o plockade ihop en ny låda. Dagen föra BR2 hämtade jag min gammla drivlinedödar koppling, den 2 skiviga tilton. Men jag saknade en ventil från tilton som spar lite på rasen. Fick ihop bilen. Fin justerade lite på mappen innan de var dags att åka iväg till rejset. Laddar nu 2 bar med snäll tändning och de rör sig riktigt bra. De känns redan nu att de trycker på hårdare än min vita jag hade. Ska bli skoj att höjja laddet nästan 1 bar till =).
Fick fri repa första i BR2 men jag drog mig ur stegen sen för jag tyckte de va dåligt arangerat och tog väldigt lång tid. Så jag sket i det.
I morgon ska jag montera dit ventil till koppling samt koppla in min elekroniska ladd styrning. Sen ska vi höjja laddet lite till =)
Nu blev det en hel berätelse av mig, hehe
Ikväll har vi vart ut o provat lite. Kopplingen blev guld med ventilen på. Inga ryck eller nått.
2.07 bar laddar jag nu med ganska snäll tändning. Har hållt på o lekt lite med greddy boosten med lite framgång.
Provade en start men det var med gatdäcken på. Spann hej vilt på 1:an och 2:an. Lukta gummi i bilen=)
Ska bli skoj sen med MT sulorna sen när det gäller
2.07 bar laddar jag nu med ganska snäll tändning. Har hållt på o lekt lite med greddy boosten med lite framgång.
Provade en start men det var med gatdäcken på. Spann hej vilt på 1:an och 2:an. Lukta gummi i bilen=)
Ska bli skoj sen med MT sulorna sen när det gäller
Nu är det dags för en historia igen. Efter jag o broman vart ute o fin justerade allt. Så kom det lite mer ur vevhus ventelationen. Inget märkbart bara nått jag lag märke till.
I onsdags kväll var de dags för lite matchrace mot macke inför stadskampen. Var händer jo efter jag launchat o klivit iväg så kom de massa olja på rutan och bilen gick som ett lass skit enligt mig.
Rev flippen o de va olja överallt. Hade tryckt ur sig 2 liter olja säkert.
In med bilen i garaget. Lyfte toppen först o kollade men inget fel. Ur med kolvar och där hittade vi problemt. Andra kolvringen hade gått sönder på 3:ancylinders. Bitarna från den kolvringen hade lagt sig toppringen satt fast. Antagligen var de monterings miss av mig. alla andra såg skit bra ut.
Jävla skit 2 dagar kvar till race motorn var isär. Ringde ett företag som lovade mig att få hem kolvringar tills på fredag. Men de kunde inte hålla va de lova. Kände mig ganska maktlös då. Efter mycket forskande fick jag tips om att TG racing kunde ha. Mycket riktigt så hade han det med. Så de va och sätta sig i bilen till gävle och hämta kolvringar då. Kom tillbaka från gävle 20.00. då var de bara börja slipa in kolvringar då. Vi startade bilen vid 03.30 på lördagsmorgonen. Men när vi startade bilen så gick den skit dålig. Nej tänkte jag det är inte sant. efter felsökande kom vi fram att de va glapp i generator så de inte laddade nått. Batteriet hade också blivit dåligt pga det. Ringde till polarn på lördag morgon och sa att jag behöver hans generator. De va bara komma och hämta den sa han. Tack niklas för de. Va tillbaka i garaget tills kl 12. Bytte då generator och efterdrog toppen. Vid 17:00 va bilen helt färdig inför stadskampen. Men det regnade ju bort tyvärr. Men vi hann ju färdigt med målet.
Tack till alla som var med och hjälpte till med bilen, utan er hade de inte gått. Ni vet vilka ni är =)
I onsdags kväll var de dags för lite matchrace mot macke inför stadskampen. Var händer jo efter jag launchat o klivit iväg så kom de massa olja på rutan och bilen gick som ett lass skit enligt mig.
Rev flippen o de va olja överallt. Hade tryckt ur sig 2 liter olja säkert.
In med bilen i garaget. Lyfte toppen först o kollade men inget fel. Ur med kolvar och där hittade vi problemt. Andra kolvringen hade gått sönder på 3:ancylinders. Bitarna från den kolvringen hade lagt sig toppringen satt fast. Antagligen var de monterings miss av mig. alla andra såg skit bra ut.
Jävla skit 2 dagar kvar till race motorn var isär. Ringde ett företag som lovade mig att få hem kolvringar tills på fredag. Men de kunde inte hålla va de lova. Kände mig ganska maktlös då. Efter mycket forskande fick jag tips om att TG racing kunde ha. Mycket riktigt så hade han det med. Så de va och sätta sig i bilen till gävle och hämta kolvringar då. Kom tillbaka från gävle 20.00. då var de bara börja slipa in kolvringar då. Vi startade bilen vid 03.30 på lördagsmorgonen. Men när vi startade bilen så gick den skit dålig. Nej tänkte jag det är inte sant. efter felsökande kom vi fram att de va glapp i generator så de inte laddade nått. Batteriet hade också blivit dåligt pga det. Ringde till polarn på lördag morgon och sa att jag behöver hans generator. De va bara komma och hämta den sa han. Tack niklas för de. Va tillbaka i garaget tills kl 12. Bytte då generator och efterdrog toppen. Vid 17:00 va bilen helt färdig inför stadskampen. Men det regnade ju bort tyvärr. Men vi hann ju färdigt med målet.
Tack till alla som var med och hjälpte till med bilen, utan er hade de inte gått. Ni vet vilka ni är =)
Igår körde jag valhalla. Gick ganska bra ned tanke på att jag inte fått köra bilen så mycket. kom på tredje plats. Synd att jag tabba mig annars hade jag hamnat i final.
Som vanligt har jag lite otur. I tredje omgången körde jag av en fram drivaxel så den blev bakhjulsdriven. Men det hände mot rätt bil. Det schystaste av allt var att de erbjöd sen sin verksta så jag kunde fixa ihop min bil. SUPER TACK för de. Medans mina meckar skruvade med min bil så åkte jag iväg till norrtälje med en snäll evo ägare o hämtade en axel så jag kunde fotsätta köra.
Så med tanke på allt så är jag nöjd med en tredje plats. Iack till er alla som hjälpte mig, utan er hade inte gått.
Jag hoppas på större spridare till nästa så jag kan höjja 1 bar i ladd =)
Som vanligt har jag lite otur. I tredje omgången körde jag av en fram drivaxel så den blev bakhjulsdriven. Men det hände mot rätt bil. Det schystaste av allt var att de erbjöd sen sin verksta så jag kunde fixa ihop min bil. SUPER TACK för de. Medans mina meckar skruvade med min bil så åkte jag iväg till norrtälje med en snäll evo ägare o hämtade en axel så jag kunde fotsätta köra.
Så med tanke på allt så är jag nöjd med en tredje plats. Iack till er alla som hjälpte mig, utan er hade inte gått.
Jag hoppas på större spridare till nästa så jag kan höjja 1 bar i ladd =)
Var hos VM performance igår. Men som alltid så strulade de.
Slutade att jag fick kasta bort msd spolen jag hade för de misstände som fan. Slutade med att jag stoppade dit evo orginal spolar. Tack Robban för de .Funkade klockrent då. .
Helt sjukt att de klarar så mycket mos. Men vill jag plocka mer pulver behövs de nya tändspolar och en till soppapump.
Resultatet blev 800 Whp =)
Stort tack till dom på VM Perfomance!
Slutade att jag fick kasta bort msd spolen jag hade för de misstände som fan. Slutade med att jag stoppade dit evo orginal spolar. Tack Robban för de .Funkade klockrent då. .
Helt sjukt att de klarar så mycket mos. Men vill jag plocka mer pulver behövs de nya tändspolar och en till soppapump.
Resultatet blev 800 Whp =)
Stort tack till dom på VM Perfomance!