Page 7 of 34
Posted: 20 Nov 2009, 09:05
by Highburg
Självklart när det var ja som sålde dom
Ne men vad bra att det blev bra..
Hur går det annars med bilen då
Posted: 20 Nov 2009, 13:41
by TreLingon
Jo framåt. Kamdreven är på osv sen ska allt nollställas. Sen kan det börjas koppla Vipec
.
Sen ska drivaxlar och diff upp och i med nya soppa pumpen sen inte mkt mer
Posted: 20 Nov 2009, 22:12
by Highburg
Fan vad gött
OM mam får ihop bilen i sommar kanske man ska lura med Holm och åka till Västerås och busa på stan nån kväll med er
Posted: 22 Nov 2009, 21:43
by Highburg
Grabben testar Pappas nya gitarr
Ska börjas i tid..
Och så här vart min vebtilkåpa att se ut
Nu jävlar kommer det bli mycket effekt
over and out
Posted: 22 Nov 2009, 22:15
by moonzhine
grym ventilkåpa
bäst att skaffa mössa till turbon nudå..
Posted: 23 Nov 2009, 09:07
by Highburg
Hehe ja det får nog bli så nu
Tyckte det vart jävligt bra då kusinen precis börjat med att lacka med airbruch..Tror det här var 3e jobbet han har gjort..
Kan nog bli jävligt duktig med tiden
Posted: 23 Nov 2009, 09:08
by Snekast
Highburg wrote:Kan nog bli jävligt duktig med tiden
Han levererar ju redan nu! Riktigt snyggt!
Posted: 24 Nov 2009, 12:51
by Thörn
Nu vill jag inte göra dig orolig, men skall inte o-ringen sitta i mitten ungefär av aluminium ringen i org packningen?
Tycker det ser ut som ringarna ligger lite långt ut, lite stor diameter på dom mao.
Kollar man på packningen, den sidan som är neråt är den en väldigt smal kant, hade varit enklare att "träffa rätt" om den hade varit bredare som på ovansidan av packningen..
Kan vara värt att kolla...
Posted: 24 Nov 2009, 13:12
by E30Anders
Problemet är ju att hålen i packningen inte är runda så om man sätter tråden för nära cylindern så finns det risk att den kommer innanför packningen på vissa ställen.
Tror nog att det är bättre att den ligger lite för långt ut an tvärt om.
Mvh/ Anders
Posted: 24 Nov 2009, 13:34
by Andy_b
och det är ju lättare för ringarna att trycka upp i packningen om dom ligger längre ut
Posted: 24 Nov 2009, 15:51
by Snekast
Packningen vill ju springa "utåt" också så då är det ju bra om det ligger så långt ut som det bara är möjligt.
Posted: 24 Nov 2009, 21:55
by Highburg
Tror inte det är nå problem bromsade ur holmens bmw med samma mått på spårerna 467 whp om ja minns rätt.Och han har åkt hela sommaren utam problems
Posted: 25 Nov 2009, 02:12
by Holm
Ja men det är fan lurigt med att få spåren rätt... Hade tänkt att ha dom närmare cyliderkanten först, men tur som sjutton så prövade jag att lägga på packningen och såg att spåren måste ut så långt det är möjligt...
Funkar gör det iaf...
Posted: 25 Nov 2009, 18:13
by Highburg
Ja jag också att det kommer att funka galant
Posted: 26 Nov 2009, 22:54
by Highburg
STår och funderara på vilken Turbo ja ska inhandla
Har ju som drömt om en sc62a men kommer inte ha råd att ha en sån och åka till våren..Bara att välja då köpa en 62 och den blir klar senare eller köpa nått beg billigt och åka i sommar..Så det blir en lastbilsnurra och får åka på denna sommar..
Så om någom har nå förslag på vad som skulle passa bra på denna maskin och kanske har en till salu får gärna skriva in ett inlägg..MEN INGEN HX55 eller liknande..Ska räcka till kanske max 600hk
GT40 kanske
Posted: 26 Nov 2009, 23:00
by johankihl
Highburg wrote:STår och funderara på vilken Turbo ja ska inhandla
Har ju som drömt om en sc62a men kommer inte ha råd att ha en sån och åka till våren..Bara att välja då köpa en 62 och den blir klar senare eller köpa nått beg billigt och åka i sommar..Så det blir en lastbilsnurra och får åka på denna sommar..
Så om någom har nå förslag på vad som skulle passa bra på denna maskin och kanske har en till salu får gärna skriva in ett inlägg..MEN INGEN HX55 eller liknande..Ska räcka till kanske max 600hk
GT40 kanske
Har en KKK K29 till salu på säljes forumet. De är riktigt schyssta. 61mm inducer, billet impeller.
Posted: 26 Nov 2009, 23:19
by M-techer
Jag säger gt40 eller k29