Page 7 of 7

Posted: 23 Jan 2011, 15:41
by P.Herrdahl
Image
Så ser fästet ut, svårt att tro att oket vill låssna ifrån fästet om man inte sopar på en tvärnit i 300+.
Rören är f.ö gängade även de, muttern sitter där för att ha en låsverkan på skruven.

Posted: 03 Feb 2011, 19:41
by P.Herrdahl
Första insuget jag byggt, blir att smeka ihop fler känner jag på mig.
Image

Image

Image

Re: P'H:s Audi S4 2,2TQ-20v AAN

Posted: 21 Jun 2011, 15:48
by P.Herrdahl
Har inte dött!
Fick idag ARP bultar till toppen samt kamaxel muttrar.

Det som fattas nu innan uppstart är: Turbo samt grenrör, igen! Sålde hela kittet då jag behövde pengar samt vill köra rostfritt grenrör.
Soppasystem
Kammar
Ventilfjädrar/retainers
Sprut
Koppling
och kanske nå smågrejer.

Så är inte så jätte farligt med grejer kvar!

Har idag rivit igång med att bredda karossen även i bak, blev väldigt smakfullt och unikt, lär behöva spacers bak för att få ut hjulena lite nu. :wink:

Två kassa bilder under operationens gång;

Blir givetvis breddat i plåt.
Image

Image

Re: P'H:s Audi S4 2,2TQ-20v AAN

Posted: 22 Jun 2011, 16:16
by P.Herrdahl
Lite pryttlar som ramlat in:
Image

Hur har ni gjort med spjällägesgivaren till dessa spjäll, bara byggt ett nytt fäste eller finns det nån givare som passar rätt på som funkar?

Re: P'H:s Audi S4 2,2TQ-20v AAN

Posted: 30 Aug 2011, 20:24
by P.Herrdahl
Image

Kammar, ventilfjädrar/retainers m.m m.m inhandlat. Insida motor, komplett! :)
Image

Re: P'H:s Audi S4 2,2TQ-20v AAN

Posted: 18 Oct 2011, 14:10
by P.Herrdahl
Image

Image