Page 7 of 10
Posted: 17 Aug 2009, 14:58
by birro
Blev av med garaget igår så nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra.
Antar att packningen har gått när den gick varm och toppen är lite skev. Är sugen på att fixa men har ingenstans att hålla till.
Någon som har en garageplats ledig i stockholm? Helst på södersidan
Posted: 28 Aug 2009, 15:36
by birro
Verkar som jag får lov att hålla på i garaget ett tag till
Ska flytta tillbax bilen nästa vecka om allt går som de ska. Blir att riva och kolla hur allt ser ut. Funderar på om man ska åka och hämta en ny topp.
Ingen som har en tom topp till ett pra pris?
Posted: 29 Aug 2009, 10:15
by Strandholm
Härligt! Ställ in lite bjudöl i garaget så ska du se en finne som blir hjälpsam
Posted: 07 Oct 2009, 12:19
by birro
Har tagit en paus från bilen sen sista raset. Fick hem lite nya grejjer igår så jag hoppas verkligen att det funkar denna gången.
65graders termostat
Ny vattenpump
toppackning
Ska antagligen köra över bilen till garaget imorgon och börja riva.
Posted: 07 Oct 2009, 16:24
by Scrazher
lycka till gubben!
jag har fått upp min bil till luleå så nu blir skruva av igen!
Posted: 09 Oct 2009, 07:38
by birro
Igår var vi nere i garaget och rev isär allt.
Packningen såg inte så fin ut på 5ans och 4ans cylinder.
Nu är toppen iväglämnad till micha för hetvattenstvätt och sen åker den in på planing lite senare idag om jag har tur.
Posted: 09 Oct 2009, 08:56
by Scrazher
birro wrote:Igår var vi nere i garaget och rev isär allt.
Packningen såg inte så fin ut på 5ans och 4ans cylinder.
Nu är toppen iväglämnad till micha för hetvattenstvätt och sen åker den in på planing lite senare idag om jag har tur.
har du ens några förbränningsrum kvar i den där toppen efter alla planingar?
Jag röstar för SVETSNING innan du planar den igen....
Posted: 09 Oct 2009, 13:35
by birro
Toppen är redan inlämnad på planing. Får tillbaka den lite senare.
Toppen har aldrig varit planad före jag började. E väl bra med lite högre komp?
Posted: 13 Oct 2009, 10:29
by birro
Allt ihop igen.
Ventilspel ställt. Olja+vatten är i. Ända som fattas är att starta och efterdra, blir att göra ikväll. Hoppas nu att allt ska hålla!
Blir nog att köra den lite lugnt, byta olja och sedan ställa av den för vintern.
Vet att det är skittråkigt utan bilder men datorn hemma har lite smått crashat så kan bara gå in på internet här på jobbet.
Återkommer lite senare hur de går.
Posted: 13 Oct 2009, 10:34
by Strandholm
Köp isdäck
Posted: 13 Oct 2009, 21:46
by birro
Bilen lever!!! Fan va fint det är med 65c termostaten. Ligger konstant mellan 65-67 grader på tomgången.
Dagens pass bestod av:
byta fjäder i wg
dra åt drivaxlarna då dom gillar att muttra ut sig själv pga svetsdiffen?
efterdra topp
massa annat småpill som tar tid.
Imorgon blir det att justera ventilspelet en aning. Är någon cylinder som är dåligt inställd. Får försöka slänga upp lite bilder då
Posted: 14 Oct 2009, 08:31
by Bmw*Alex
kör loctite på drivaxlarna , verkar vara några stycken här som få bultarna att skruva upp sig :s
mvh
Posted: 15 Oct 2009, 11:20
by birro
Ventilspelet inställt. Var ute och körde en liten sväng igår, Jävlar va halt det var.
Har satt i en annan fjäder i wgn och den verkar ändå inte vilja ladda mindre. Släppte av när den började gå över 1.2bar. Får bli att labba lite mer med det så man kan ställa ner de en aning.
Locktite på drixaxelbultarna känns sådär. Kommer jag nog aldrig kunna få av skiten om något går sönder. Har dragit det som prkle nu och tänkte kolla hur de funkar.
Posted: 15 Oct 2009, 13:15
by Nox
Skönt att det funkar nu
Posted: 15 Oct 2009, 16:57
by Martinssonn
Det sitter väl nån form av locktite original? borde ju gå bra att köra med den blåa gänglåsningen, den gröna biter ju av bara Helvete. Kolla annars pitbull´s tråd, då han hade problem med drivaxlar som ville lossa.
Posted: 15 Oct 2009, 18:41
by nicke.t
går ju borra hål i bultskallarna å dra en najjtråd genom alla.mvh
Posted: 20 Oct 2009, 17:25
by birro