Page 7 of 8

Posted: 03 Mar 2009, 17:01
by markus
Per Eriksson wrote:ja hade 0,9 i grund med en extra fjäder o sen kunde jag reglera upp till 1,5, ventilen satt på innerskärmen fram mot lyktorna.


Hm vet faktiskt inte varför det inte ville lira nu... skit samma den går ganska bra nu med så det får bli mer ladd i sommar när man fått köra av sig lite :) Jag vill inte att det ska bli som förra året...

Posted: 20 Apr 2009, 21:56
by markus
Första bankörningen avklarad på sviestad men det var med vanliga gatdäck för jag han inte göra någon hjulinställning. Original bromsarna hängde med förvånandsvärt länge.

Och i tisdags var jag en sväng till PPF och hämta ett Big brake kitt och en klump med 2,65 utväxling som monterades under onsdagen sen åkte jag till Mantorp park på torsdagen och sladda lite :D Skulle försöka köra lite seriöst med r-däcken runt om men vatten-tempen stack iväg till 130 grader när jag plåga den lite :shock: Som tur var klarade sig allt var bara slå i mer vatten och köra hem =) Vem sa att M20 var en dålig motor :wink:

Är överlag MYCKET nöjd med bilen men det behövs lite mer effekt med 2,65 utväxlingen så han orkar hänga ur ordentligt på 4:an och 5:an ochså :twisted:

Här är en film från körningen inte så mycket på min bil men iaf :) EDIT/ kolla här istället http://www.garaget.org/video/h3iesfc79a1v


Några bilder som jag fastna på.

Image

Image

Nya krängare står högt på listan :roll:
Image

Posted: 20 Apr 2009, 21:58
by r.ivars
TJUVSTART =) hur fan, var fan? jag vill också !

Posted: 20 Apr 2009, 22:02
by markus
r.ivars wrote:TJUVSTART =) hur fan, var fan? jag vill också !


Bara komma ner den 14/5 då är nästa körning på mantorp :) www.5100.se

Posted: 21 Apr 2009, 07:36
by KKR-Rille
Du skulle nog haft kvar holset turbon iaf, jag tror den hade funkat fint ändå!

Posted: 21 Apr 2009, 08:44
by markus
KKR-Rille wrote:Du skulle nog haft kvar holset turbon iaf, jag tror den hade funkat fint ändå!


Det hade säkert funkat fint men provar man inte så vet man inte :wink:

Jag är lite sugen på att prova en sc61 eller annan så liten turbo som möjligt och köra den neråt som i E36:orna :)

Eller så blir det ombyggnad till E85 då ska jag utan problem få mina 400whp+

Posted: 22 Apr 2009, 17:50
by wuffee
Hmm, undra om han inte skulle må bra av ett racingkitt xyz för att gå riktigt bra så du får ben bak också :P..

Mvh
uffe

Posted: 22 Apr 2009, 21:23
by markus
wuffee wrote:Hmm, undra om han inte skulle må bra av ett racingkitt xyz för att gå riktigt bra så du får ben bak också :P..

Mvh
uffe


Haha den är faktist riktigt hårt eller lagom för banåka men jag har inte hunit prova ut det ordentligt än har bara kört på typ mjukaste :wink:

Måste fixa ställbara hjulvinklar bak ochså och hårdare bussningar med.

Blir inget mer åka på ett tag nu då det är kris på den ekonomiska fronten men om några månader så ska jag försöka köra lite igen.

Posted: 02 Aug 2009, 22:48
by markus
Blåste packningen idag när vi lekte lite utanför garaget mycket konstigt bilen bara dog när jag låg lite på varvstoppet och gick inte starta sen och inget vatten kvart i motorn så den är nog ganska bortblåst.

Har ju legat på stoppet många gånger innan men det hörs lite konstiga misständningar på filmen nedan jag undrar om det kan ha med saken att göra ???

Bara påt igen ny packning får jag hem i veckan så det löser sig så länge allt annat klarat sig.

Skrota 3 av 4 drivknutar igår på action meet ochså i första repan åkte hem och hämta 2 nya och hann åka en repa till tog det mycket lugnt för att inte köra sönder igen så det blev bara 12,50/182. Ny körning på strippen med 5100 om 2 veckor :)

En liten del av leken på film här iaf http://s48.photobucket.com/albums/f208/ ... AG0012.flv

Posted: 08 Aug 2009, 16:27
by markus
Jaha totalt FAIL :cry:

Så jävla konstigt hörde inget konstigt den bara stanna och sen gick den inte igång igen var helt säker på att packningen gått bara :( Troligen kolvbullten som get med sig.

Blocket är skrot men förhoppningsvis har veven klarat sig fast det är mycket märken på den.

Endast krökta ventiler i toppen så den har nog klarat sig.

Lite otrevliga bilder. Hur en kolv INTE ska se ut.


Image

Image

Image

Image

Posted: 08 Aug 2009, 16:30
by Roobin
fan va trist :cry:

hoppas du kommer igen snabbt !

Posted: 08 Aug 2009, 17:11
by RickardP
Fan va jobbigt :(

Posted: 08 Aug 2009, 17:14
by markus
Ja nu är det segt jag har fan funderingar på att sälja av skiten :( Jag har ändå ingen ekonomi till att sätta ihop en ny maskin...

Posted: 08 Aug 2009, 17:39
by jimpa
fan vad slött :cry: men klart som fan att du ska behålla den!!


mvh

Posted: 08 Aug 2009, 18:04
by Ronnie AVR
Lider med dig :cry:


Måste ju finnas 100 pers här som har en m20 bottendel står o skänka bort med tanke på alla vattensjuka toppar folk kastat.

De e bara pått igen :D

Posted: 09 Aug 2009, 13:24
by Snekast
Ursh och fy så träligt, synd nog hade jag ett fint block stog för ett tag sen som jag sålde iväg för fraktpengar.

Hade passat att sponsra med nu!

Sälj inte nu bara!

MVH

Posted: 07 Sep 2009, 00:25
by markus
Fan vilka goa personer det ändå finns :)

Hörde av sig en kille nerifrån småland som kunde hjälpa mig med o-ringningen så jag slängde med ett block som jag hade i garaget och drog ner till malmbäck och träffa Daniel som hade ett skitsmidigt hembyggt verktyg som han o-ringa med o det tog typ 10 min så va det klart :D

Så nu ska det bara honas och tvättas sen ska jag slänga ihop den och fixa den krockiga ventilen jag fick i raset sen är man med i matchen igen :D

Kanske blir bankörning redan till nästa helg :twisted:

Tack som FAN till Daniel för hjälpen ! Vem sa att småläningar va snåla :wink: