Per Eriksson wrote:ja hade 0,9 i grund med en extra fjäder o sen kunde jag reglera upp till 1,5, ventilen satt på innerskärmen fram mot lyktorna.
Hm vet faktiskt inte varför det inte ville lira nu... skit samma den går ganska bra nu med så det får bli mer ladd i sommar när man fått köra av sig lite Jag vill inte att det ska bli som förra året...
Första bankörningen avklarad på sviestad men det var med vanliga gatdäck för jag han inte göra någon hjulinställning. Original bromsarna hängde med förvånandsvärt länge.
Och i tisdags var jag en sväng till PPF och hämta ett Big brake kitt och en klump med 2,65 utväxling som monterades under onsdagen sen åkte jag till Mantorp park på torsdagen och sladda lite Skulle försöka köra lite seriöst med r-däcken runt om men vatten-tempen stack iväg till 130 grader när jag plåga den lite Som tur var klarade sig allt var bara slå i mer vatten och köra hem =) Vem sa att M20 var en dålig motor
Är överlag MYCKET nöjd med bilen men det behövs lite mer effekt med 2,65 utväxlingen så han orkar hänga ur ordentligt på 4:an och 5:an ochså
Blåste packningen idag när vi lekte lite utanför garaget mycket konstigt bilen bara dog när jag låg lite på varvstoppet och gick inte starta sen och inget vatten kvart i motorn så den är nog ganska bortblåst.
Har ju legat på stoppet många gånger innan men det hörs lite konstiga misständningar på filmen nedan jag undrar om det kan ha med saken att göra ???
Bara påt igen ny packning får jag hem i veckan så det löser sig så länge allt annat klarat sig.
Skrota 3 av 4 drivknutar igår på action meet ochså i första repan åkte hem och hämta 2 nya och hann åka en repa till tog det mycket lugnt för att inte köra sönder igen så det blev bara 12,50/182. Ny körning på strippen med 5100 om 2 veckor
Så jävla konstigt hörde inget konstigt den bara stanna och sen gick den inte igång igen var helt säker på att packningen gått bara Troligen kolvbullten som get med sig.
Blocket är skrot men förhoppningsvis har veven klarat sig fast det är mycket märken på den.
Endast krökta ventiler i toppen så den har nog klarat sig.
Lite otrevliga bilder. Hur en kolv INTE ska se ut.
Hörde av sig en kille nerifrån småland som kunde hjälpa mig med o-ringningen så jag slängde med ett block som jag hade i garaget och drog ner till malmbäck och träffa Daniel som hade ett skitsmidigt hembyggt verktyg som han o-ringa med o det tog typ 10 min så va det klart
Så nu ska det bara honas och tvättas sen ska jag slänga ihop den och fixa den krockiga ventilen jag fick i raset sen är man med i matchen igen
Kanske blir bankörning redan till nästa helg
Tack som FAN till Daniel för hjälpen ! Vem sa att småläningar va snåla