Page 7 of 14

Posted: 09 Jun 2006, 08:37
by Mirre
Har gjort en mall i plåt och ritat efter den, sen har bara kapat med vinkelslip med 1mm skiva. Hörnorna fick jag ta med sticksåg.

Bättre bild..

Image

Image

Posted: 14 Jun 2006, 22:37
by Mirre
Har idag varit i Malmö på Meca Raceway och tittat lite. (Hade ingen video kamera med, då jag trode att det skulle regna)

En hel del snabba bilar var det sen kom regnet.

Tjuks fick inte köra alls då det kom lite regnskurar, Keld körde en underlig repa, kanske för att det va första repan för kvällen.

Brorsan börjar få riktigt bra tider. Han körde personbästa på 7,6@141km/h med 1,7 i 60fot. Imponerande!


Just det, det händer lite i mitt garage också..



Stödgördel provmonteras.

Image


Frontspoilern hemkommen ifrån lackeraren (Stor tack till SLÄGGAN)

Image

Image

Och ännu mera dekaler har det kommit på bilen.. :lol:

Image



Väntar fortfarande på ARP bultarna.....

Posted: 15 Jun 2006, 08:49
by Krillian
detta ser ju bara bättre å BÄTTRE ut :) din bil börjar se riktigt fräck ut nu :lol:

Posted: 16 Jun 2006, 22:34
by Mirre
Nu har ARP bultarna kommit och det meckas för fullt :)


Nya blocket målad och fin.

Image

Stödgördeln och ARP bultarna på plats.

Image

Bottendelen färdig monterad

Image

Image


Lite tips på hur man själv kan låsa svänghjulet när man spänner den stora vevaxelbulten!

Image
Image

Posted: 17 Jun 2006, 00:41
by Mackan999
Ser strålande ut Mirre... se till o få ihop motorn nu så du kan bjuda mig på en åktur :) och så att vi kan sänka i min(din gamla) motor i min bil :twisted:

Posted: 17 Jun 2006, 01:55
by worre
när har du tänkt ut och plåga ditt monster då 8)

Posted: 21 Jun 2006, 23:18
by Mirre
Nu har jag varit på Meca o kört 3 repor innan motorn rasade...igen :(

Första repan körde jag 8.1 med 1,7 i 60fot (1,0 bar i laddtryck)
Andra repan 7,7 med 1.65 i 60fot (1,0 bar i laddtryck)
Tredje repan 8.0 med 1.63 i 60fot (1,5bar och det rasade)

Värt att tänka på är 100m körde jag 4,96 på andra repan, men på tredje repan så körde jag 4,7. synd motorn inte höll så länge!


[url=http://hem.bredband.net/fatmif/iliromirre@meca060621.wmv]Film när jag möter brorsan
[/url]


[url=http://hem.bredband.net/mirre75/mirre@meca060621.wmv]Film när motorn rasar efter 100 meter
[/url]

Posted: 21 Jun 2006, 23:47
by Zwofurti
Varför rasar det då?

för aggresiv tändning? för lite soppa?

Posted: 22 Jun 2006, 07:36
by Mirre
Har inte hunnit kolla så mycke än, med det vi kunde se igår så var det en spridare (dom på undersidan) hade åkt ut. Bilen gick utan spikningar ända upp till 2,6 bar, denna gången så spikade den när jag la i fyran vid 4500rpm och 1,5 bar. Det är just dom undre spridarna som är större också. Nu hoppas jag att ingenting mer förutom packningen har rasat.
Man får helt enkelt sortera bort alla fel genom att prova sig fram :)

Posted: 22 Jun 2006, 09:03
by Nicke Nyman
Ihärdigt mekande du bjuder till på! Bilen ser ju ut att skjuta på fint iaf! Varför har du inte "bara" större spridare och en spridarrad?? Du har inget som pressar fast spridarna på undersidan? På ovansidan är ju fuelrailen fastsatt ordentligt!

MVH 8)

Posted: 22 Jun 2006, 09:26
by Bonje
Ojojoj... låter inte så trevligt att dom överhuvud taget KAN hoppa ur bara så där! :shock:
Vissa saker får man bara inte slarva med.

Men men.. hoppas nu bara att det inte blev allt för mycket som gick sönder. Verkar som ett lyckat konsept annars som tål 2,6 bar utan spikningar. Det bådar för massor med effekt! :D

Posted: 22 Jun 2006, 09:33
by Mirre
Nicke Nyman wrote:Ihärdigt mekande du bjuder till på! Bilen ser ju ut att skjuta på fint iaf! Varför har du inte "bara" större spridare och en spridarrad?? Du har inget som pressar fast spridarna på undersidan? På ovansidan är ju fuelrailen fastsatt ordentligt!

MVH 8)


Så här sitter dom

Image

Bonje wrote:Ojojoj... låter inte så trevligt att dom överhuvud taget KAN hoppa ur bara så där!
Vissa saker får man bara inte slarva med.

Men men.. hoppas nu bara att det inte blev allt för mycket som gick sönder. Verkar som ett lyckat konsept annars som tål 2,6 bar utan spikningar. Det bådar för massor med effekt!


Det är inte slarv tycker man....Fuelrailen sitter med 4 fästpunkter. Tittar man noga på repan den går sönder så får jag en extra baktändning precis efter jag växlar till 4:an..

Posted: 22 Jun 2006, 12:34
by Nicke Nyman
Hmm, frågan är ju då varför dom hoppar ut?? Sitter dom med 4 fästpunkter bör dom inte lossna. Org fuelrail sitter ju på ungefär samma sätt... Skumt...


MVH 8)

Posted: 22 Jun 2006, 12:44
by Mirre
Dom har inte åkt ut såg jag nu.. det va o-ringen till spridaren på 1:ans cyl som hade gått sönder och soppan sprutade ut i motorummet.

Posted: 22 Jun 2006, 14:00
by Bonje
Ahaa.. okej!

Jag tyckte inte det verkade likt dig heller att slarva med en sån sak heller.

Posted: 22 Jun 2006, 14:33
by Nicke Nyman
Dåså, bara o byta o hoppas att de funkar sen då! ;)

MVH