Page 7 of 11
Posted: 19 Dec 2008, 17:26
by Bmwandreas
4st MSD spolar med inbyggda tänsteg är bäst och smidigast om du inte har fördelare.
Posted: 23 Dec 2008, 13:06
by Bmwandreas
Kör V44 idag i bänken. Och det fungerar förbannat bra med seriekopplade 1600cc spridare. Ligger på 770 whp på en M50 och den går perfekt 0.95-1.0 på lambda på lågregistret. Långt över min förväntan
Posted: 23 Dec 2008, 15:10
by Bmwandreas
793 whp med en BW/schwitzer 66mm och en ny modell av kammar
Posted: 23 Dec 2008, 15:20
by HenrikF
jasså det är julafton för vissa redan:)
Posted: 23 Dec 2008, 15:43
by Vision79
Bmwandreas wrote:793 whp med en BW/schwitzer 66mm och en ny modell av kammar
Lägg gärna ut BP får vi se kurvan och hur responsen på aggregatet är
Posted: 23 Dec 2008, 17:42
by m3johan
ja bättre julklapp än det här kunde man inte få
........tack som faaan ärtan.....
Posted: 28 Dec 2008, 13:06
by Bmwandreas
Har lekt lite mer nu. Closed-loop regleringen med bredbandslambda är så sjukt suverän. Lambda 1 på tomgång från den är kall, nu kan man fan besikta med 1600 cc spridare. Ska kolla imorn om den är lika bra med en smalbandslambda...
Posted: 28 Dec 2008, 13:19
by Ripper
Ohhhhhhhh jag längtar.......
Posted: 29 Dec 2008, 11:45
by Bmwandreas
Nu har jag testat closed-loop med smalbandssond. Och det går att ställa responshastigheten så det blir lika snabb reglering som med bredbandssonden. Men du får den bara att justera där man har lamda 1.0 i tabellen. Jag rekomenderar verkligen att köra closed-lopp, kommer dra mycket mindre bränsle och går finare..
Posted: 30 Dec 2008, 09:25
by Bmwandreas
Nu har vi givare så att man kan logga bränsletryck och oljetryck. Kostar 900kr. Jag tänkte logga det i novan, och sen använda Vipec dashlogger. Slipper man ha massa extra mätare..
Posted: 30 Dec 2008, 12:18
by Nicke Blom
Bmwandreas wrote:Nu har jag testat closed-loop med smalbandssond. Och det går att ställa responshastigheten så det blir lika snabb reglering som med bredbandssonden. Men du får den bara att justera där man har lamda 1.0 i tabellen. Jag rekomenderar verkligen att köra closed-lopp, kommer dra mycket mindre bränsle och går finare..
det är inte dumt med bromsbänk
Posted: 30 Dec 2008, 16:27
by pizza
Bmwandreas wrote:Nu har vi givare så att man kan logga bränsletryck och oljetryck. Kostar 900kr. Jag tänkte logga det i novan, och sen använda Vipec dashlogger. Slipper man ha massa extra mätare..
Vad kostar Dashloggern? Den råkar inte av nån anledning funka med ett SM4? Vore ju trevligt å slippa massa muppmätare som sagt.
Pizza
Posted: 30 Dec 2008, 16:57
by Bmwandreas
Har för mig den kostar 6000kr. Och den passar inte Autronic. Vi har en annan dash till Autronic, en sådan kan du nog få för liknande pris.
Posted: 30 Dec 2008, 18:57
by Bmwandreas
Jag startade nyss Johans bil med E75 nu när det är -10 ute. Verkar fått till kallstarten med E85 nu. Sprutar in mycket de första motorvarven sen ska den inte ha så mycket. Äntligen
Posted: 30 Dec 2008, 19:17
by klabbe.p
Bmwandreas wrote:Har för mig den kostar 6000kr. Och den passar inte Autronic. Vi har en annan dash till Autronic, en sådan kan du nog få för liknande pris.
Visar den enbart den data som Autronicet samlar upp eller den har externa ingångar?
Posted: 30 Dec 2008, 19:30
by M3JONAS
Bmwandreas wrote:Jag startade nyss Johans bil med E75 nu när det är -10 ute. Verkar fått till kallstarten med E85 nu. Sprutar in mycket de första motorvarven sen ska den inte ha så mycket. Äntligen
Härligt att det funkar! Har du testat starta Novan nu när det är kallt ute? Den verkade lite småkinkig på Kjula...
Posted: 30 Dec 2008, 19:38
by Bmwandreas
klabbe.p wrote:Bmwandreas wrote:Har för mig den kostar 6000kr. Och den passar inte Autronic. Vi har en annan dash till Autronic, en sådan kan du nog få för liknande pris.
Visar den enbart den data som Autronicet samlar upp eller den har externa ingångar?
Har inte kollat så mycket. Kolla in dashdaq ..