Page 7 of 16
Posted: 17 Sep 2009, 18:52
by Strandholm
pelko wrote:Den har inte bara gått sur?
Mvh
Tanken har också slagit mig så drog ur alla stift och lät han gå lite på starten samt brukade tändaren på alla stift.
Men det kanske inte räcker? Är ingen mekaniker så alla tips är välkomna :]
Posted: 17 Sep 2009, 18:55
by pelko
Ska ju räcka men ibland kan de gå riktigt sura (motorer, inte bara S50
)
På min M50 fick jag byta stift innan de löste sig men det var nog extremfall.
Mvh
Posted: 17 Sep 2009, 19:10
by Strandholm
jo, lutar åt det. Stiften på dessa motorer ska tydligen va jävligt känsliga så lutar väll åt nya stift... Hade ju varit skoj om man fått mer än 5mil på de innan de behövde bytas ut dock.
Posted: 17 Sep 2009, 19:33
by paytax
prova mät vad du har för ohm på vev&kam givare och sök upp på nätet vad det ska vara!om det inte är stiften vill säga!
Posted: 19 Sep 2009, 18:28
by Strandholm
paytax wrote:prova mät vad du har för ohm på vev&kam givare och sök upp på nätet vad det ska vara!om det inte är stiften vill säga!
Nämnde jag att jag är totalt handlingsförlamad när det gäller elektronik?
Nämen visst, får ta å göra det. Stiften ska komma på måndag så då är det upp till bevis.
Då mitt egna projekt e så förbannat sugigt så bjuder jag upp till dans med lite foto på den gånga nattens projekt.
Började runt kl 19 med en 320 med rasade vippor och runt 04 och några bärs fattigare så hade vi ett stycke överladdad beemer.
Elmia i påsk?
Posted: 19 Sep 2009, 23:46
by FugitivE
Min gamla vinterpärla
hahah
Posted: 19 Sep 2009, 23:54
by Christian.N
Måste få se film på en bmw turbo som byggts över en natt
NAJS!
Posted: 21 Sep 2009, 10:30
by birro
Jag har bara en film från när vi startade den runt 4a på natten. Kan försöka slänga upp den lite senare
Posted: 23 Sep 2009, 15:02
by xelerator
för att klargöra detta.
När du testar pumpen med direktmatning så funkar det, men ej med org ledningar?
Om så.
har du mätt o kollat att du har 12v vid tankarmaturen.
Har du det, kolla att allt ser bra ut med kablar o dylikt från pump till armaturkontakt.
Kolla även bränslepumpsreläet.
Btw, har för mig att du sa att hade byglat o hållit på bland reläerna förut.
Dubbelkolla att allt är lugnt där forfarande.
Posted: 23 Sep 2009, 16:57
by Strandholm
klargörande:
Det funkade inte under ett tag genom original ledningarna men har nu dubbelkollat allt å gjort om alla dragningar till reläerna så nu funkar det.
Soppapumpen går utan problem och jag har gnista men ingen explosion.
Bytte stift igår utan resultat.
Kan det va någon utav styrboxarna som kukat ur?
Det störiga är att den gick igång när vi tjyvkopplade soppapumpen hemma på parkeringen, men sen när vi bogserat han till garaget 20min senare så vill han inte starta längre.
Posted: 23 Sep 2009, 17:22
by paytax
Strandholm wrote:klargörande:
Det funkade inte under ett tag genom original ledningarna men har nu dubbelkollat allt å gjort om alla dragningar till reläerna så nu funkar det.
Soppapumpen går utan problem och jag har gnista men ingen explosion.
Bytte stift igår utan resultat.
Kan det va någon utav styrboxarna som kukat ur?
Det störiga är att den gick igång när vi tjyvkopplade soppapumpen hemma på parkeringen, men sen när vi bogserat han till garaget 20min senare så vill han inte starta längre.
kollat givarna kam oh trigger?
Posted: 23 Sep 2009, 17:24
by Strandholm
paytax wrote:Strandholm wrote:klargörande:
Det funkade inte under ett tag genom original ledningarna men har nu dubbelkollat allt å gjort om alla dragningar till reläerna så nu funkar det.
Soppapumpen går utan problem och jag har gnista men ingen explosion.
Bytte stift igår utan resultat.
Kan det va någon utav styrboxarna som kukat ur?
Det störiga är att den gick igång när vi tjyvkopplade soppapumpen hemma på parkeringen, men sen när vi bogserat han till garaget 20min senare så vill han inte starta längre.
kollat givarna kam oh trigger?
Nä, hade hoppats på att tändstiften skulle funka så jag skulle slipppa men får väll ta tag i det och leta upp de rätta värdena :]
Om någon tjyvhåller på dem så upp med händerna och ge mig infon!
Posted: 03 Oct 2009, 11:49
by Strandholm
pumpen går men ingen soppa kommer fram, ska kika lite närmre ikväll...
Posted: 03 Oct 2009, 14:40
by ecm_z28
Strandholm wrote:pumpen går men ingen soppa kommer fram, ska kika lite närmre ikväll...
glömt och tanka?
Posted: 03 Oct 2009, 14:43
by Strandholm
fan, jag är säker på att det är minst 5liter i tanken ju!
tankade ju förra veckan
Nämen förmodligen så är det Biltemas kvalitetsbränslepump till M5 som är boven i dramat, konstiga är ju att den har startat med den pumpen en gång. Men kanske är en såndär engångspump?
Posted: 04 Oct 2009, 17:36
by Strandholm
Haha, måste bara dela med mig av det roliga felet.
Måste ha blivit kortslutning i hjärnan när vi lödde på kontakterna på pumpen i armaturen för pumpen var nämligen polvänd.
Anledningen till att den startat en gång med den pumpen va ju pga matningen till pumpen funkade inte vid det tillfället så vi matade med direktström på rätt poler då. :]
Så pumpen stod och morrade och lät allmänt illa och det berodde på att den gick åt fel håll.
creds till pumpen som fortfarande lever efter att ha pumpat en jävla massa luft.
Provmonterade mina BBS RS fälgar också och de går preciiiis över mina m3 e36 frambromsar. mikket bla mikket bla!
Blidde inga bilder dock.
Snikar nog ur lite, blir endast 17x9" i fram, känns ovärt att bredda fälgara mera, blir bara trångt att svänga. Hade dock gärna fått lite mer camber i fram, men ska ställa topplagringarna på max camber och se hur långt det räcker.
I bak blir det förmodligen runt 10-11"breda.
Kommer förmodligen att ha en bakvagnsbalk (endast balken) med justerbar camber och toe över så är någon intresserad att köpa för 2k så är det bara att skicka PM.
Posted: 19 Oct 2009, 20:02
by Strandholm
SFRO besiktning på torsdag - Wish me luck!
Detta kan sluta precis hur som helst.
stressmeck är det bästa mecket förövrigt...
Har inga roliga bilder så får väll bjuda på lite gamla godingar. Bilen ser fortfarande lika förjävlig ut utvändigt så behovet av nya bilder finns inte direkt.
Lär lacka om den när isåka säsongen är över...
fälgarna som de såg ut när de inhandlades... Knappt använda.
Bonus:
En liten sten jag lastade för ett tag sen. Maskinen väger knappa 12ton så stenen var _tung_.
Snubben som körde lastbilen va förövrigt han raggaren i "sverige campar" lite otippat haha.