TMR16vturbo - Hisingejunior

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
suddis

Post by suddis »

har bara en sak å säga volvo är till för att köra sönder :D
christoffer jansson

Post by christoffer jansson »

Hur blir det med stårlvärmen från WG mot kamremmen? hur gillar den det. de går att pilla in wg mot torpeden och köra med slutet system. men de e lite bökigt.

men fan vad du kostar på med fina grejer alltså. ser riktigt najs ut 8)

har kommer ett exempel på hur det ser ut i min bil.

Image

Mvh, Christoffer
Storås

Post by Storås »

christoffer jansson wrote:Hur blir det med stårlvärmen från WG mot kamremmen? hur gillar den det. de går att pilla in wg mot torpeden och köra med slutet system. men de e lite bökigt.

men fan vad du kostar på med fina grejer alltså. ser riktigt najs ut 8)

har kommer ett exempel på hur det ser ut i min bil.

Image

Mvh, Christoffer

Jo det där med kamremmen har vi diskuterat lite.. Tror det är rätt lugnt pga att den kyls av under tiden den snurrar, det visar sig, kan ju bli ventilsallad om den brinner av :lol: Att ha den uppe i hörnet där du har den har vi provat på andra bilar, elen vill gärna bli varm som fan där, men du hade ju dragit om elen nån annanstans såg det ut som, verkar förnuftigt :D Ser ju bra ut också, skicka en länk eller nåt på mer info om bilen..

Mvh Matte[/i]
Mathias Storås / 0705283401 / storaas@gmail.com
RUSSiANRACiNG
christoffer jansson

Post by christoffer jansson »

min kabelhärva kommer ut precis överstartmororn och går sedan mellan oljesticka och block. finns till o med ett klart hål på torpden.

vet inte hur känsliga remmarna är men de känndes lite tokigt. e ju inte så billit med ventiler!

de enda som e lite kårnglit e röret ner till DP från wg! men de går=)

öss på lite nu så vi får se bilen prov körd.

Mvh
Storås

Post by Storås »

Downpipe färdig !

Image

Image

Image

Även avgassystemet är klart men har inte fotat det :)

Nu är det en styred med uniball kvar, byta packningar o slavcylindern och få dit expansionskärlet.. OCH SPRUTET SOM INTE FÅR KONTAKT MED DATORN ! :( :( :cry:
RUSSiANRACiNG
jocke_e30

Post by jocke_e30 »

Ser skit bra ut :)
_Johnny_

Post by _Johnny_ »

Bästa volvon! :wink:
Storås

Post by Storås »

_Johnny_ wrote:Bästa volvon! :wink:

Just nu är den inte värd mycket hos mig, men kommer någon och trollar ihop datorn och sprutet med varandra så kanske det vänder..
RUSSiANRACiNG
micke999

Post by micke999 »

Storås wrote:
_Johnny_ wrote:Bästa volvon! :wink:

Just nu är den inte värd mycket hos mig, men kommer någon och trollar ihop datorn och sprutet med varandra så kanske det vänder..

då vet jag vart du står sånt är riktigt drygt!!
ms racing
Bäckis
Admin

Post by Bäckis »

Blir bra som fan det där!
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
talibaneN

Post by talibaneN »

Förstärk dessa stag med en bit alupinne elr liknande!
Image

Finns många som kört av dessa på tpc. En polare till mig hade en original 740 84a med b230A Gasare, Han lyckades köra av ett eller om han krökte ett av dem med enbart svetsad diff ! :lol:

Bara ett tips för jag antar du ska köra med 5-6-7GÅnger så mycket effekt som han gjorde! :D
Storås

Post by Storås »

talibaneN wrote:Förstärk dessa stag med en bit alupinne elr liknande!

Finns många som kört av dessa på tpc. En polare till mig hade en original 740 84a med b230A Gasare, Han lyckades köra av ett eller om han krökte ett av dem med enbart svetsad diff ! :lol:

Bara ett tips för jag antar du ska köra med 5-6-7GÅnger så mycket effekt som han gjorde! :D

What ? 8) Menar du att alustaget går av ? Själva hållaren till stagen (den odugliga plåtkontsruktionen) är förstärkt med plåt lite överallt.
RUSSiANRACiNG
_Johnny_

Post by _Johnny_ »

Storås wrote:

What ? 8) Menar du att alustaget går av ? Själva hållaren till stagen (den odugliga plåtkontsruktionen) är förstärkt med plåt lite överallt.

Ja, själva stagen kan ge vika vid lite pulver, gör man det med orginaleffekt har man nog bara otur..

Föresten, kan vi inte få se lite helhetsbilder igen? :)
Storås

Post by Storås »

_Johnny_ wrote:
Storås wrote:

Ja, själva stagen kan ge vika vid lite pulver, gör man det med orginaleffekt har man nog bara otur..

Föresten, kan vi inte få se lite helhetsbilder igen? :)

Jahaja, det visar sig, har ett par extra ligger..
RUSSiANRACiNG
Storås

Post by Storås »

Någon som har några tips om vad fan det kan vara för knas med att jag inte kommer åt sprutet ?? Har kollat JORD, är klockrent från box till kaross, från motor till kaross, från batteri till kaross.. Boxen får bra med ström, lampan lyser Orange. Får kontakt med datorn när jag kör "Check data link"-tipset, dvs: "Disconnect data link & short end of link (Last 2 pins). Should get S/C detected else data cable faulty.. Alltså då bippar det till i Ecucal, men så fort man trycker in kontakten helt o hållet så får jag meddelandet "No ECU found".. Kan tillägga att jag har provat med 3st datorer, och med adaptrar som har funkar på andra SM4-bilar tidigare.. :evil:

Mvh Matte
RUSSiANRACiNG
Hansa

Post by Hansa »

Har det någonsin funkat? hör me han/hon du köpte sprutet av och fråga om det funkade då. Om du inte köpt det nytt då dvs.
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
Storås

Post by Storås »

Hansa wrote:Har det någonsin funkat? hör me han/hon du köpte sprutet av och fråga om det funkade då. Om du inte köpt det nytt då dvs.

Köpte det nytt här av PPF..

Förövrigt så är bilen startklar nu, allt är färdigt typ, oljetryck uppkört, stift sitter i, vatten/glykol är påfyllt..
RUSSiANRACiNG
Post Reply