TMR16vturbo - Hisingejunior
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- christoffer jansson
- Posts: 455
- Joined: 16 Jun 2007, 14:47
- Location: Torsåker
christoffer jansson wrote:Hur blir det med stårlvärmen från WG mot kamremmen? hur gillar den det. de går att pilla in wg mot torpeden och köra med slutet system. men de e lite bökigt.
men fan vad du kostar på med fina grejer alltså. ser riktigt najs ut
har kommer ett exempel på hur det ser ut i min bil.
Mvh, Christoffer
Jo det där med kamremmen har vi diskuterat lite.. Tror det är rätt lugnt pga att den kyls av under tiden den snurrar, det visar sig, kan ju bli ventilsallad om den brinner av Att ha den uppe i hörnet där du har den har vi provat på andra bilar, elen vill gärna bli varm som fan där, men du hade ju dragit om elen nån annanstans såg det ut som, verkar förnuftigt Ser ju bra ut också, skicka en länk eller nåt på mer info om bilen..
Mvh Matte[/i]
- christoffer jansson
- Posts: 455
- Joined: 16 Jun 2007, 14:47
- Location: Torsåker
min kabelhärva kommer ut precis överstartmororn och går sedan mellan oljesticka och block. finns till o med ett klart hål på torpden.
vet inte hur känsliga remmarna är men de känndes lite tokigt. e ju inte så billit med ventiler!
de enda som e lite kårnglit e röret ner till DP från wg! men de går=)
öss på lite nu så vi får se bilen prov körd.
Mvh
vet inte hur känsliga remmarna är men de känndes lite tokigt. e ju inte så billit med ventiler!
de enda som e lite kårnglit e röret ner till DP från wg! men de går=)
öss på lite nu så vi får se bilen prov körd.
Mvh
Förstärk dessa stag med en bit alupinne elr liknande!
Finns många som kört av dessa på tpc. En polare till mig hade en original 740 84a med b230A Gasare, Han lyckades köra av ett eller om han krökte ett av dem med enbart svetsad diff !
Bara ett tips för jag antar du ska köra med 5-6-7GÅnger så mycket effekt som han gjorde!
Finns många som kört av dessa på tpc. En polare till mig hade en original 740 84a med b230A Gasare, Han lyckades köra av ett eller om han krökte ett av dem med enbart svetsad diff !
Bara ett tips för jag antar du ska köra med 5-6-7GÅnger så mycket effekt som han gjorde!
talibaneN wrote:Förstärk dessa stag med en bit alupinne elr liknande!
Finns många som kört av dessa på tpc. En polare till mig hade en original 740 84a med b230A Gasare, Han lyckades köra av ett eller om han krökte ett av dem med enbart svetsad diff !
Bara ett tips för jag antar du ska köra med 5-6-7GÅnger så mycket effekt som han gjorde!
What ? Menar du att alustaget går av ? Själva hållaren till stagen (den odugliga plåtkontsruktionen) är förstärkt med plåt lite överallt.
Storås wrote:talibaneN wrote:Förstärk dessa stag med en bit alupinne elr liknande!
Finns många som kört av dessa på tpc. En polare till mig hade en original 740 84a med b230A Gasare, Han lyckades köra av ett eller om han krökte ett av dem med enbart svetsad diff !
Bara ett tips för jag antar du ska köra med 5-6-7GÅnger så mycket effekt som han gjorde!
What ? Menar du att alustaget går av ? Själva hållaren till stagen (den odugliga plåtkontsruktionen) är förstärkt med plåt lite överallt.
Ja, själva stagen kan ge vika vid lite pulver, gör man det med orginaleffekt har man nog bara otur..
Föresten, kan vi inte få se lite helhetsbilder igen?
_Johnny_ wrote:Storås wrote:talibaneN wrote:Förstärk dessa stag med en bit alupinne elr liknande!
Finns många som kört av dessa på tpc. En polare till mig hade en original 740 84a med b230A Gasare, Han lyckades köra av ett eller om han krökte ett av dem med enbart svetsad diff !
Bara ett tips för jag antar du ska köra med 5-6-7GÅnger så mycket effekt som han gjorde!
What ? Menar du att alustaget går av ? Själva hållaren till stagen (den odugliga plåtkontsruktionen) är förstärkt med plåt lite överallt.
Ja, själva stagen kan ge vika vid lite pulver, gör man det med orginaleffekt har man nog bara otur..
Föresten, kan vi inte få se lite helhetsbilder igen?
Jahaja, det visar sig, har ett par extra ligger..
Någon som har några tips om vad fan det kan vara för knas med att jag inte kommer åt sprutet ?? Har kollat JORD, är klockrent från box till kaross, från motor till kaross, från batteri till kaross.. Boxen får bra med ström, lampan lyser Orange. Får kontakt med datorn när jag kör "Check data link"-tipset, dvs: "Disconnect data link & short end of link (Last 2 pins). Should get S/C detected else data cable faulty.. Alltså då bippar det till i Ecucal, men så fort man trycker in kontakten helt o hållet så får jag meddelandet "No ECU found".. Kan tillägga att jag har provat med 3st datorer, och med adaptrar som har funkar på andra SM4-bilar tidigare..
Mvh Matte
Mvh Matte