Äh så seg är den ju inte! Tror inte du tjänar mkt alls på o byta. Är kammarna ihop med liten volym som gör att det inte spoolar super fort men skillnaden är nog mkt liten mot en sc62a som ska palla liknande effekt. Om aleex vågar ladda så mkt som han säger o gå på med tändning så kanske han växer ur pt67an med då lär en sc62a va mkt för liten
En helg till i garaget! Har målat lite bilen, typ fästena till intercoolern,balk mm. Har lindat grenröret med och skruvat ihop turbon.
Nu vill jag bara ha resten av sakerna till motor så ja kan skruva med den.
Tänkte måla ic:n mattsvart, Då syns den lite mindre med. Man kan väl knappast tappa så mycket i kylning på de?
Ikväll fick jag samtal från ups. Jag får mitt fina paket med godsaker från usa imorgon Så imorgon lär de bli skruva hela natten. Så nu kan jag plocka ihop hela motorn, de ska bli skoj.
Fick även boostcontroler,siliconslangar mm idag med.
Det är bara polarens plenum jag provmonterade.Jag hade tänkt ett likadant. Men jag fick tillbaka mitt gammla som fäljde med motorn när jsg bytte.
Så nu är plenumet på riktplaning av fläns. Sen ska de lackas samma färg som kompressorhuset på turbon.
Sen är de bara mellandiffen jag väntar på som ska bli svetsad. Sen är de bara lyfta i.
I torsdaggs fick jag hem mitt nya microtech med allt lull lull=).
Var i garaget i går o gjorde färdigt hela kabelhärvan typ. Alltså allt inne i bilen. De som e kvar på den är bara att koppla in spridarkablarna typ. Kan man ju inte göra förens motor sitter i. Ska få min center diff denna vecka ifrån svetsning. Sen är de bara montera ihop o lyfta i.
Nu är motorn helt ihop och så har jag stoppat i hela soppasystemet efter målningen. Har fått tillbaka centerdiffen från svetsning med. Lämnar iväg växellådan imorgon så den kan plockas ihop igen. Sen är det bara lyfta i allt =)
Fan så fint det gamla insuget blev med lite puts! Fan ja längtar nog mer än du tills den är mappad o klar o man får lite effekt på papper! Vore jävligt skoj o veta på ett ungefär vad man hade vid 2,6 bar i somras
Är lite slött med projektet nu man har ju blivit sjuk. Har beställt lager till min mellandiff så den kan plockas ihop. Får de imorgon förhoppningsvis.
Sen har jag plockat isär min wg och loctitat allt o smörjt den.