Page 7 of 10
Posted: 01 Jun 2010, 20:12
by just_mee84
ja det ska inte vara lätt... fick ordnat gasvajern och ut o prova igen. Gjorde en provstart på 1:an och bröt av växelspaken när 2:an skulle i
jaha nya tag tänkte jag och gjorde en ny växelspak. samma sak fast jag starta på 2:an och det bar iväg rätt skönt. MEN då dog den!! baktände rätt kraftigt när jag stanna och sen var den helt döö. Gick inte att få liv i maskin. Befarar det värsta och rullar in i garaget och gör ett komptest. Allt ok, fortsätter med tändning också ok. Provar en sista gång att starta och då gick den igång i typ 2sek sen stendöd igen
Får bli fortsatt felsökning imorn med datorn och se vad den kan säga??
Antar att den av någon anledning inte öppnar spridarna??
Posted: 01 Jun 2010, 20:40
by Sandén
Kolla triggern på veven! Kan hända att ditt gummi i triggerskivan blivit dåligt då slår triggerskivan o pajjar triggern.
Hände så för mig bara poffa till typ...
Inga felkoder i sprutet?
Posted: 02 Jun 2010, 18:08
by just_mee84
Doh. fanns inga felkoder i sprutet.. och den är fortfarande stendöd
Han bara med en snabb felsökning utan resultat idag, men allt runtomkring motorn är ok tyvärr... är väll bara att samla mod och lyfta ventilkåpan till att börja med. Det ska ju inte vara lätt
Posted: 02 Jun 2010, 18:37
by PiLlEvAn
kilen till trigger skivan som gåttav?
Posted: 02 Jun 2010, 18:47
by Bmwandreas
Mm låter som krysskil. Jämför nollan och när kolven är i topp.
Posted: 02 Jun 2010, 19:17
by Pimplaren
2010 års stora problem, krysskilsjäveln.. snart har alla körd av varsin
Modernt med elakt varvstopp/mycket varvstoppande?
Posted: 03 Jun 2010, 19:00
by just_mee84
Japp det var trigger skivan som snurra fritt. Men kilen var hel!!! därimot fanns inga bultar kvar mellan triggerhjulet och huben!!! Så det var bara att lyfta av remen och sen dra av triggerhjulet. Tur att den inte hade åkt av och flygit iväg medans motorn fortfarande snurra. Det hade nog inte vart så fränt.
Bara att beställa nytt triggerhjul+huben och lite bult så är den ihop igen
Posted: 03 Jun 2010, 19:59
by Pimplaren
Haha fyfan galet
Posted: 12 Jun 2010, 13:34
by just_mee84
Så då hade man gjort första provturen och lyckats ta sig tillbax till garaget med hel bil
Går riktigt gott hehe. Så nu sitter man och väntar på bättre väder, regnar tyvärr. Hoppas på sol till kvällen så man kan ut och sladda.
Ska ta med kameran så jag kan få nån film på skapelsen nån gång!!
kvar att göra just nu är
-Hjulinställning!!!
-Få på mina nya fälgar nån gång
Posted: 17 Jun 2010, 20:17
by just_mee84
Nu har jag äntligen fått mina spacers
blev riktigt nöjd med resultatet faktiskt, dock tar det fortfarande i hjulhuset fram såg jag efter provkörningen. Märkte även att tempen gick väldigt högt när man lekte lite??
Fattar inte riktigt varför bara. Har ju en riktigt stor kylare så där ska inte vara några problem?? Sen har jag även hittat tjejens kamera, bra mycke lättare att ta bra kort med den!! även för den som är helt värdelös på sånt hehe
Posted: 17 Jun 2010, 20:27
by just_mee84
Posted: 20 Jun 2010, 16:04
by just_mee84
Man ska inte greja när man är bakfull.... skulle bara byta olja och filter var det tänkt. Började med att tappa ur all olja, fortsätter med oljefiltret vilket är lite bökit då det sitter skapligt trång. Börjar skruva dit det nya filtret, givetvis krånglar det lite men tillslut får jag på det och börjar skruva åt det. Då kommer en polare in och vi pratar och far runt bilen och kollar i en halvtimme typ. Jag glömmer totalt vad jag höll på med och slår på den nya oljan, nöjd som faan sätter jag mig i bilen och ska köra upp oljetrycket!!
Håller på en stund men får ju inget tryck!! Tycker det låter som det rinner nått under bilen
kikar under bilen och ser typ 4 liter olja som flyter omkring
Man kanske skulle dragit åt oljefiltret innan tänker man då.
Gav upp för dagen och åkte hem för att vårda bakruset lite
Posted: 20 Jun 2010, 16:38
by Pitbull
Klokt gjort. Kunde kostat ett lagerras!!
Posted: 21 Jul 2010, 08:25
by just_mee84
Ja då vart det dags för en liten uppdatering igen, har precis fått ihop bilen igen efter kopplingsraset på mantorp. Passade även på att byta vattenpump eftersom den gick varm ganska lätt. Blev även lite race igårkväll
Då var det VÄLDIGT nära att jag fick smaka på diket, fick världens kast på 4:an med fullt hjulspinn!! Då blev det lite svettigt. Ska nog fixa lite med spakstället eftersom det är svårt att hitta 3:an när man kör, missar den i vartannat race typ. Sen ska jag även ner till Säve och prova lite rattlåsracing. Lär inte få några dröm tider men kul att pröva iaf...
Posted: 22 Jul 2010, 08:44
by Thörn
Grymmt bygge, måste kolla in denna på Säve om du skulle dit, 700häst m50
Posted: 22 Aug 2010, 09:21
by just_mee84
Ja här händer inte mycket.... håller på att planera vinterns uppdateringar
lär bli ny turbo och grenrör för mer körbarhet, Även insuget ska moddas lite. Sen blir det ny framvagn eftersom jag inte är helt nöjd med den nuvarande. Kör man riktigt brett så tar hjulet i på insidan och bromsar vilket gör att man snurrar. Håller på att leta riktiga däck också, så kanske man slipper rata uppställ över mål
Vikten måste ner ytterliggare!!! visade sig att den vägde 1120kg fulltankad körklar. Lär få hitta nya fälgar då mina 18 tumare väger lätt 25kg stycket!!!!
bjuder på ett litet filmklipp som farbrorn gjort
http://www.youtube.com/user/Jall80#p/a/u/0/a6IA7WlnYcs
Posted: 22 Aug 2010, 21:22
by Thörn
grymt gott den går och låter
hur mycket varvar du i filmen?
Känner igen det där med vikten på fälgar, å ena sidan ser det sportigt och snyggt ut med stora hjul men e ju klart sämre när man gasar.