Page 7 of 20
Posted: 31 Jan 2007, 15:51
by Bmwandreas
Svetsat lite:)
Posted: 31 Jan 2007, 16:06
by Ripper
Bmwandreas wrote:Svetsat lite:)
Jaja får väll testa mig fram då=)
Hoppas de håller ihop i eran bänk sen bara....
Posted: 01 Feb 2007, 15:27
by Ripper
Bmwandreas wrote:Svetsat lite:)
Kör ni med pinne eller förvärmer då eftersom de är gjutgods?
Posted: 01 Feb 2007, 17:56
by Per Eriksson
Blås på med migen, det är prima stålgjutgods.
Kolla på fogen mellan bärarmen och navet så ser du.
Posted: 17 Feb 2007, 16:38
by Ripper
Bmwandreas wrote:Jo men det blir så lite splines kvar.
Bättre med tunn spacer innanför skivan...
Inte möjlighet att mäta just nu men har en fundering som kanske nån kan hjälpa mig att sluta tänka på hehe
Går de inte skippa distansen mellan lager och nav helt och bara ha en spacer mellan nav och skiva(12mm), vill ju ha så mycket av splines på så möjligt?Eller är de några andra hinder?
Sen skaffar man en hydralisk handbroms istället!
MVH
Posted: 17 Feb 2007, 17:21
by Per Eriksson
Det funkar om du skippar handbromseriet.
Posted: 17 Feb 2007, 17:26
by Ripper
Per Eriksson wrote:Det funkar om du skippar handbromseriet.
Snabba svar de gillar jag!=)
Då vinner man ju hålbarhet och får en tuff hydralisk handbroms!
Posted: 18 Feb 2007, 14:36
by Bmwandreas
Håller ändå:)
Posted: 21 Mar 2007, 19:28
by _Kalle_
har suttit och kollat nu men fattar ändå inte
Skiljer bärarmarna något mellan 323 och 325 eller bara själva lagret?
Är helt borta inom området då jag aldrig haft isär det själv..
Tänkte ifall man skulle byta till skivor på en 318 men inte vet om det är bärarmar från 323 eller 325. Om man då får för sig att bygga sånhär bakvagn så kanske de blir strul om man hade från 323 ?
Posted: 21 Mar 2007, 20:27
by HULTA
_Kalle_ wrote:har suttit och kollat nu men fattar ändå inte
Skiljer bärarmarna något mellan 323 och 325 eller bara själva lagret?
Är helt borta inom området då jag aldrig haft isär det själv..
Tänkte ifall man skulle byta till skivor på en 318 men inte vet om det är bärarmar från 323 eller 325. Om man då får för sig att bygga sånhär bakvagn så kanske de blir strul om man hade från 323 ?
bärarmarna från 323 eller325 är lika allihop från sett eventuella hål för abs givare.
mvh
Posted: 21 Mar 2007, 22:00
by Zwofurti
HULTA wrote:_Kalle_ wrote:har suttit och kollat nu men fattar ändå inte
Skiljer bärarmarna något mellan 323 och 325 eller bara själva lagret?
Är helt borta inom området då jag aldrig haft isär det själv..
Tänkte ifall man skulle byta till skivor på en 318 men inte vet om det är bärarmar från 323 eller 325. Om man då får för sig att bygga sånhär bakvagn så kanske de blir strul om man hade från 323 ?
bärarmarna från 323 eller325 är lika allihop från sett eventuella hål för abs givare.
mvh
nää, lagren skiljer väl också
Posted: 23 Mar 2007, 18:20
by tobbe tlrecond
HULTA wrote:_Kalle_ wrote:har suttit och kollat nu men fattar ändå inte
Skiljer bärarmarna något mellan 323 och 325 eller bara själva lagret?
Är helt borta inom området då jag aldrig haft isär det själv..
Tänkte ifall man skulle byta till skivor på en 318 men inte vet om det är bärarmar från 323 eller 325. Om man då får för sig att bygga sånhär bakvagn så kanske de blir strul om man hade från 323 ?
bärarmarna från 323 eller325 är lika allihop från sett eventuella hål för abs givare.
mvh
Dom är inte lika det skilljer på hjullagret
Posted: 21 Apr 2007, 22:00
by tigerbjeorn
är 535 drivaxlarna för korta eller för långa med den här typen av ombyggnad?
Posted: 21 Apr 2007, 22:06
by Per Eriksson
för långa
Posted: 06 May 2007, 19:06
by 16vturbo
Finns dessa divaxlar hemma lr är beställnings prylar, hittade dom inte i webshopen... pris?
Posted: 06 May 2007, 19:58
by bmwpatrik
16vturbo wrote:Finns dessa divaxlar hemma lr är beställnings prylar, hittade dom inte i webshopen... pris?
http://www.pure-pf.com/webshop/ppf_webs ... cts_id=458
Sist jag var där så hade dom då massa hemma.
MVH