PPF M3 Turbo "real street". 10.18/233.6km/h
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Det är snällt att jag kan få låna det men det är lite långt att åka och hämta det. men tack för erbjudandet!
Vet inte riktigt hur jag ska placera turbon så jag vet inte hur jag ska göra med fästena. Vad ska du köra med för motorkuddar? När ska du bygga fästen?
Var ute och tittade på blocket och det är ju hela 8 bulthål som ser ut att ligga i linje med varandra. Borde bli riktigt stabilt!
Vet inte riktigt hur jag ska placera turbon så jag vet inte hur jag ska göra med fästena. Vad ska du köra med för motorkuddar? När ska du bygga fästen?
Var ute och tittade på blocket och det är ju hela 8 bulthål som ser ut att ligga i linje med varandra. Borde bli riktigt stabilt!
Jag har M12 maskinkuddar. Ungefär samma höjd som original men mkt hårdare.
Ska bygga nästa vecka skulle jag tro, eller när jag orkat bygga ihop maskinen.
Ska bygga nästa vecka skulle jag tro, eller när jag orkat bygga ihop maskinen.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Nu fortsätter jag med dumma frågor igen...
Har du tagig tryckanslutningen till nukeboxen innan spjället? Säljer ni såna tryck/vacuumboxar?
Går det att dra ner oljereturen på avgassidan av motorn eller hamnar man för lågt då? Tänkte på att det undre tråget är så lågt å man vill väl helst ha in oljereturen ovanför oljenivån?
Har du tagig tryckanslutningen till nukeboxen innan spjället? Säljer ni såna tryck/vacuumboxar?
Går det att dra ner oljereturen på avgassidan av motorn eller hamnar man för lågt då? Tänkte på att det undre tråget är så lågt å man vill väl helst ha in oljereturen ovanför oljenivån?
M3JONAS wrote:Nu fortsätter jag med dumma frågor igen...
Har du tagig tryckanslutningen till nukeboxen innan spjället? Säljer ni såna tryck/vacuumboxar?
Går det att dra ner oljereturen på avgassidan av motorn eller hamnar man för lågt då? Tänkte på att det undre tråget är så lågt å man vill väl helst ha in oljereturen ovanför oljenivån?
Bak på toppen på M20 sitter det ett mkt slimmt gjutet 90 graders vattenrör. Det är borrat genom tråget och bultat i framkant på tråget.
Fungerar super.
Anslutningen till vakkumstationen är tagen på en nytillverkad koppling som sitter mellan spjällen. Är någon annan pjåp där original.
Fungerar iaf perfekt och ja, vi säljer vakkumstationen. Tror den är upplagd i shoppen nu och finns i lager.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Plockade ur veven och tvättade allt idag.
Har monterat i nya vevaxeln med nya high perf lager samt slipat in ringspel och monterat kolvar och stakar.
Tyvärr förstörde jag vevaxeldrevet då jag trodde att jag skulle få loss det från veven utan att värma. Kan ha ett liggande, men jag är nöjd med dagens arbete ändå för allt det dryga är ju gjort nu.
Har monterat i nya vevaxeln med nya high perf lager samt slipat in ringspel och monterat kolvar och stakar.
Tyvärr förstörde jag vevaxeldrevet då jag trodde att jag skulle få loss det från veven utan att värma. Kan ha ett liggande, men jag är nöjd med dagens arbete ändå för allt det dryga är ju gjort nu.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Fan, har rotat igenom gömmorna och jag har inget extra drev.
Blir stillestånd tills efter nyår då BMW öppnar igen
Oavsett vilket så är det så pass mkt tråkigt gjort att jag har ork att slå ihop allt en kväll sen
Blir stillestånd tills efter nyår då BMW öppnar igen
Oavsett vilket så är det så pass mkt tråkigt gjort att jag har ork att slå ihop allt en kväll sen
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Hmm, räknade lite och kom fram till att jag inte alls får 2,5
Evo 3 har 95mm borr och då ger den ändå bara 2465cc. Min med 94 i borr blir på futtiga 2414cc.
Jaja, inte mkt att göra för jag tänker inte borra till 95mm eller större då blocket säkert spricker då.
100cc och högre komp gör nog susen ändå med tanke på att det enda jag vill uppnå är bredare register. Med tanke på hur lager osv såg ut så kommer jag även höja varvstoppet till minst 8000rpm om det finns någon effekt att hämta där uppe med mina kammar
Evo 3 har 95mm borr och då ger den ändå bara 2465cc. Min med 94 i borr blir på futtiga 2414cc.
Jaja, inte mkt att göra för jag tänker inte borra till 95mm eller större då blocket säkert spricker då.
100cc och högre komp gör nog susen ändå med tanke på att det enda jag vill uppnå är bredare register. Med tanke på hur lager osv såg ut så kommer jag även höja varvstoppet till minst 8000rpm om det finns någon effekt att hämta där uppe med mina kammar
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
wallin wrote:som raggarna säger! (small block)
You bet!
Hade köpare på maskinen som den var, men en M3 ska ha S14 så den får hänga med. Ger ju bra med mos, bara att det låter som en Ascona i avgasröret
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Imorgon kommer nytt drev och lite andra grejor så man kanske kan muttra klart....
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Fanns ingen tid idag.
Jag och Jimmy har byggt allt runtikring utrustning på en folkamotor till en dragracebil.
Imorgon försöker jag med min
Jag och Jimmy har byggt allt runtikring utrustning på en folkamotor till en dragracebil.
Imorgon försöker jag med min
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Fan vad segt, men nu är hela bottendelen klar och toppen ligger komplett med grenrör på golvet.
Ska tvätta lite och sen smacka ihop dem med varandra så jag har en frän puffra klar att lyfta i bilen
Ska tvätta lite och sen smacka ihop dem med varandra så jag har en frän puffra klar att lyfta i bilen
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
- Tingsdalsracer
- Posts: 1104
- Joined: 10 Oct 2006, 08:00
- Location: Patrik Axelsson Tingsdal, Lycksele, Västerbotten
30 minuters hårdjobb senare är pinnbultar isvetsade i grenröret, en M12 mutter svetsad under nedersta röret för att kunna göra ett stag till motorfästet samt gamla hålen för givarna i vattenröret igensvetsat.
Nu ska avgashus, grenrör och vattenrör coatas.
Sakta men säkert blir allt gjort....
Nu ska avgashus, grenrör och vattenrör coatas.
Sakta men säkert blir allt gjort....
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090