Page 7 of 9

Posted: 09 May 2010, 07:55
by ///Peter
Pimplaren wrote:
Blown M5 wrote:Resan hem med smart + m30 gick bra trots tattar-stilen :) nu sitter m30
i motorstativ & väntar på isärplockning.
Nu hänger jag inte med! har du köpt m30n? alltså åker det något värre ned i e34an?:D
Den är bara på väg till bearbetning :) finns det nått värre än M30 förresten? 8)

Effekten vet jag faktiskt inte om det är på hjulen lr inte då bromspapprena jag har inte förtäljer det (bromsad på rullar)

Posted: 09 May 2010, 12:24
by STRANGLED
Effekten är räknad i motorn.

Posted: 09 May 2010, 12:55
by ///Peter
STRANGLED wrote:Effekten är räknad i motorn.
Ja exakt misstänkte det, är rimligast med tanke på ladd, bränsle och styrsystem.

Posted: 09 May 2010, 21:01
by STRANGLED
Antar att den ska bli svart i motorrummet också?

Kommer den ut i sommar?

Posted: 11 May 2010, 14:17
by ///Peter
STRANGLED wrote:Antar att den ska bli svart i motorrummet också?

Kommer den ut i sommar?
Vi får se, kommer antagligen inte orka göra motorrummet då det är så himla fint nu. Vi siktar på i år iaf :)

Posted: 13 May 2010, 07:59
by STRANGLED
Hehe vafan då hade det väl varit schystare att låta den vara i den färgen som va :) men men bara du är nöjd.

Okey härligt! Vore coolt att få se den där kärran igen.

Posted: 26 May 2010, 22:28
by ///Peter
Ett ryck igen:

1)

Toppen inlämnad och kontrollerad och fylld med bra saker i form av

PPF M7 kam 300/300/11.2/110
HD-vippor
PPF Steg 3 ventilfjädrar med CrMo retainers
Piffiga vipparmslås


2)

Siktar på att köra med S38 3.8 vev men behöver lite prylar till vevpartiet närmare bestämt allt på bilden nedan (utom veven då förstås..) så har ni nått i gömmorna så är jag mkt intresserad:

Image

I värsta fall blir det halvmainstream med S38 3.6 vev eller helmainstream med M30B35 vev om ovanstående blir svårt att lösa :(


3)

M106 botten är galet stryktåligt med tanke på belastning (700 hästar på gata och bana under ganska så många mil.. med endast olje och filterbyte) I princip nyskick på grejjorna när vi rev, bilder kommer...


4)

Petri är numera omdöpt till Rostfria mannen med tanke på att varenda stackars skruv, bult, pinnbult, mutter och bricka i hela motorn är av exotiskt rostfri legering, piffigt värre :)

Posted: 26 May 2010, 23:55
by Blöjan
Trevligt! Men vart har du fått tag på adapterplattorna till m5 insuget? Gjort själv?

Jag är lite smått intresserad av såna iaf:)


Mvh

Posted: 27 May 2010, 11:25
by Pimplaren
Hehe, jag beställde ett triggerhjul till 3.8an för 300:- på skroten igår ;)
Hoppas jag får hem det nästa vecka!

Men vad mer behöver man? har snackats om en hubb på 3.8an?

3.8 vev, drevet, triggerhjul, remhjul, 4 feting bultar, brickan?


8)

Posted: 27 May 2010, 13:11
by ///Peter
pampers_38 wrote:Trevligt! Men vart har du fått tag på adapterplattorna till m5 insuget? Gjort själv?

Jag är lite smått intresserad av såna iaf:)


Mvh
Har inte gjort dom själv, Petri har gjort dessa när ver 1.0 av motorn gjordes. Han har säkert ritningar kvar, kolla med honom :)

Posted: 27 May 2010, 13:20
by ///Peter
Pimplaren wrote:Hehe, jag beställde ett triggerhjul till 3.8an för 300:- på skroten igår ;)
Hoppas jag får hem det nästa vecka!

Men vad mer behöver man? har snackats om en hubb på 3.8an?

3.8 vev, drevet, triggerhjul, remhjul, 4 feting bultar, brickan?


8)
Härligt, får jag köpa? :wink:

Håller som bäst på att kolla allt sånt. Det är så fantastiskt typiskt, hade en skuren 3.8 botten med allt runt i kring men sålde iväg den för bojjsänke pengar för den stod ivägen för ett par år sen, hade lixom passat ganska bra nu...

Posted: 27 May 2010, 14:17
by jorgen
Bara att åka till Bmwsolna för du måste ju sätta lite fart nu på jag kan piska dej med min e28;-)

Posted: 27 May 2010, 14:49
by Pimplaren
///Peter wrote:
Pimplaren wrote:Hehe, jag beställde ett triggerhjul till 3.8an för 300:- på skroten igår ;)
Hoppas jag får hem det nästa vecka!

Men vad mer behöver man? har snackats om en hubb på 3.8an?

3.8 vev, drevet, triggerhjul, remhjul, 4 feting bultar, brickan?


8)
Härligt, får jag köpa? :wink:

Håller som bäst på att kolla allt sånt. Det är så fantastiskt typiskt, hade en skuren 3.8 botten med allt runt i kring men sålde iväg den för bojjsänke pengar för den stod ivägen för ett par år sen, hade lixom passat ganska bra nu...
Hehe får se när jag fått den!

Ev så behöver jag den själv, om min (din gamla) b36 vev är för skrotad :)

Posted: 27 May 2010, 20:46
by Blown M5
Tror du vi behöver svängdämparen oxå? skum bild på realoem, ser ut som själva huben saknas på bilden men troligtvis är det drevet som föreställer huben. vore bra om nån kan bekräfta svängdämparen då det nummret bara går in på 3,8 maskinen.

Posted: 27 May 2010, 20:52
by Pimplaren
3.8an har 4 feta bultar istället för hubb/krysskil och fet bult :)
Så triggerhjulet måste man ha, men remmhjulet verkar sitta på 3.6an också..

Snackade idag med polarn som jobbar på BMW solna, han kunde inte hitta en lös hubb, verkar vara hubb/kamdrivning i ett?


Ingen som kan bekräfta detta? gärna med bild.

Posted: 05 Jun 2010, 21:37
by christian_h
Image

Posted: 05 Jun 2010, 22:44
by Pimplaren
Grym bild, allt samlat! :)