Vision79 wrote:Patte var en mkt klok man och investerade i en fin ac/dc puls tig.
Snåljåp! Tvingar du polaren att köpa en svets?! Kan du inte ställa dit en demosvets istället...
äääh...tyst märe
moonzhine: dosan är en liten mackapär som gör att man vrider kammarna i rätt läge för i och urmontering av vanosen, i övrigt har vi inte gjort ngt med vanosen den förblir intakt och fullt fungerande.
moonzhine wrote:Okej då förstår jag..när beräknas uppstart av bygget då?
Ja, svänghjul blir väll moddat här före jul OM kära MagnusB har tiden över annars blire väll efter jul som vi kan stoppa tillbaka motorn i bilen igen.
Ska skaka fram en Tial 46:a oxå..bygga lite tryckrör och avgas sedan installera styrsystemet...just ja koppla in soppa pumpar oxå.
det blir nog inte uppstart föräns 27 december.......skämt o sido ...kanske i Januari har vi turen att vrida på nyckeln?...sedan skall en tid bokas för bromsning
bmw_fredde wrote:Vart ska ni sätta extraspridarna? eller ska ni inte köra extrasprut längre?
Extra sprut?
Njao det är en interceptor (tror jag det kallas va?) man jobbar parallelt med orginal ECU´n, så orginal ecu styr vissa funktioner och den andra boxen andra som soppa o tändning tex, så 720cc spridarna ersätter orginalets mao...det blir denna variant pga att vi tjurar på med vanosen
bmw_fredde wrote:Vart ska ni sätta extraspridarna? eller ska ni inte köra extrasprut längre?
Extra sprut?
Njao det är en interceptor (tror jag det kallas va?) man jobbar parallelt med orginal ECU´n, så orginal ecu styr vissa funktioner och den andra boxen andra som soppa o tändning tex, så 720cc spridarna ersätter orginalets mao...det blir denna variant pga att vi tjurar på med vanosen
Extra sprut?
Okej det låter bra det! vad kostar ett sånt?
Ja...runt en 10:a nånstans får man väll räkna med laddstyrventil osv..?!
Då har vi svarvat ett plant M30 svänghjul så att kransen från M3 3,2:ans svänghjul passar..fick ta ca 9/10 i diam och värma av o på kransen, vart klockrent!!..nu lirar det fint med 765:an o + 6 pucken
Patte mätte ungefär 10ggr innan han bestämde hur mkt som skulle tas ....mätb*g
Hade en fin adapter till hjulet som gjorde att vi kunde bulta fast det direkt i svarven.
Nu ska vi bara göra ngn fin krök till intercoolern från turbon så den smiter fint under grenröret...lite trångt kan ja lova!