Page 7 of 13
Posted: 30 May 2007, 20:54
by Bmwandreas
Lämna hit bilen sen kan du hämta den 250k senare och ha en 1000hk M3 sleeper:)
Posted: 30 May 2007, 21:06
by Bmwandreas
En rolig sak är att vi monterade 3" rör till inloppet på turbon pga platsbrist, och att vi använder ett litet BMC luftfilter. Allt satt på vid bromsning och nu vet vi att filterna klarar 1000hk
Posted: 30 May 2007, 21:12
by peppe
Starkt jobbat grabbar, man blir inte lite impad av BMW's M maskiner. Detta känns ju bra även för mig
Ja fy sjutton vad ni kommer leka professor mad man i bänken nu, skit kul att forska med bänk och riktig utrustning!
Posted: 30 May 2007, 21:14
by Bmwandreas
Att få egen bromsbänk är det bästa som hänt
Posted: 30 May 2007, 21:15
by Muxxor
Bmwandreas wrote:Lämna hit bilen sen kan du hämta den 250k senare och ha en 1000hk M3 sleeper:)
250k och så sätter ni på D2-coilisar?
nejdå, det är inget fel på D2. Det skulle vara kul med en spec på allt som behövs för bygget, den på förstasida är inte så komplett kanske.
Posted: 30 May 2007, 21:20
by Bmwandreas
D2 funkade skitfint.
Skulle jag speca alla smådelar skulle jag få tänka hela kvällen.
Posted: 30 May 2007, 21:35
by Jorm
Film film film
Posted: 30 May 2007, 21:50
by Bmwandreas
robert wrote:Bmwandreas wrote:Och folk som inte tror det spikar på E85 ska ta det lugnt, i bänken med elektronisk spiklyssning hör man spikningarna väldigt lätt. Och man kan inte ha så hög tändning på alla varvtal som folk tror.
Ville bara vara snäll och berätta det...
Vad körde ni för lambda på belastning samt hur såg tändkurvan ut ?
Det är en bra fråga
Posted: 30 May 2007, 22:02
by Insanity
Bmwandreas wrote:robert wrote:Bmwandreas wrote:Och folk som inte tror det spikar på E85 ska ta det lugnt, i bänken med elektronisk spiklyssning hör man spikningarna väldigt lätt. Och man kan inte ha så hög tändning på alla varvtal som folk tror.
Ville bara vara snäll och berätta det...
Vad körde ni för lambda på belastning samt hur såg tändkurvan ut ?
Det är en bra fråga
Haha..
Grymt som satan.. Kanske man ska bygga sig en ny spis nu då..
Ps. Hann få iväg paketet idag iallafall, har redan listat ut va det ska va till..
Mvh Stefan
Posted: 30 May 2007, 22:20
by Nisse Järnet
Fan vad trevligt
Posted: 30 May 2007, 22:32
by LiMPAN
phew, då är man hemma igen..
vad ska man säga, riktigt bra jobb från PPF-grabbarna, bilen går helt sjuuuukt!!
bilder/filmer kommer om några dagar!
Posted: 30 May 2007, 22:42
by oddis
Er toppen helt orginal?
Posted: 30 May 2007, 23:38
by TED
Grattis till siffrorna...
Gav mig lite motivation att skruva ihop min egen maskin,
Och jag längtar efter mina 1016hk!;)
Mvh TED
Posted: 30 May 2007, 23:45
by BC
TED wrote:Grattis till siffrorna...
Gav mig lite motivation att skruva ihop min egen maskin,
Och jag längtar efter mina 1016hk!;)
Mvh TED
Tackar!
Det var du som gav mig suget efter en M3:a
för några år sen, när man såg den på Cityrace o Sveavägen
Posted: 30 May 2007, 23:53
by Nisse Järnet
LiMPAN wrote:phew, då är man hemma igen..
vad ska man säga, riktigt bra jobb från PPF-grabbarna, bilen går helt sjuuuukt!!
bilder/filmer kommer om några dagar!
Skynda er för helvete
Jag har kamera om det skulle behövas
Posted: 31 May 2007, 00:28
by TED
BC wrote:TED wrote:Grattis till siffrorna...
Gav mig lite motivation att skruva ihop min egen maskin,
Och jag längtar efter mina 1016hk!;)
Mvh TED
Tackar!
Det var du som gav mig suget efter en M3:a
för några år sen, när man såg den på Cityrace o Sveavägen
Härligt att nån blev lite imponerad av den!;).
Specarna är visst snarlika på våra maskiner fast mina prylar ligger på hyllan sedan 2 år tillbaka....
Kul att se att det konceptet gav dessa siffror!!!
Tänk om man bara kunde hitta ett bra garage i norra Sthlm så skulle min egen stått klar igår!!!!
mvh TED
Posted: 31 May 2007, 00:56
by M3JONAS
Wow, mycket imponerande effekt!
En liten dum fråga bara... Vad är det som gör att effektkurvan stannar av vid 6000rpm och vridet sjunker där?
MVH Jonas
Ps, nu blir man sugen på att bygga 6:a istället för lilla fjantfyran som man håller på med...