Page 7 of 22

Posted: 01 Jul 2006, 14:02
by flp
jag tror att den funkar iaf :) ska ut på ett litet tag å testa hur mångra graders termostat jag har och se om de blir nån skillnad om man borrar nått hål i den. blir det inte det får man ta och stoppa dit orignalfläkten å testa :)

Editerade även infon på sida 1.

MVH Micke

Posted: 02 Jul 2006, 02:45
by flp
tog och stoppade dit originalfläkten istället för s80 fläkten och nu går den inte varm nå mer :) ligger på 90-92grader utan att köra värme i kupen :) tror att fläkten bromsade för mycke vind då den satt mellan ic och kylare.

Blir nog att köra in bilen lite imorn, dra och kolla blackrace i umeå :)

MVH Micke

Posted: 02 Jul 2006, 03:09
by peppe
ring mig imorgon då du kommer ned. Blir en bra inkörning :)

Jag sparade ditt nummer.

Posted: 02 Jul 2006, 21:49
by peppe
Hallå!

Tack för idag flp och worre, tycker dagen var rätt trevlig. Nu har man ju fått åka överladdad sexa lika många mil som man själv kört.

Var bra snyt i spisen, nu har jag ju press på mig att pinka in mitt revir, polarna tyckte den snöt på bra. Så nu måste jag anabola slira all asfalt :)

Hoppas ni tyckte åkturen i båten var kul, jag hade då kul. Hela dagen tror jag? Hehe.

Pratade med Mattias ikväll, han har nog hittat felet på boxen. Han ska kolla vidare imorgon. Då han vet får jag väll skriva en allmän deklarering i min tråd.

Hoppas resan hem gick bra, tack igen! Hoppas vi ses om någon helg!

Posted: 02 Jul 2006, 23:23
by worre
peppe wrote:Hallå!

Tack för idag flp och worre, tycker dagen var rätt trevlig. Nu har man ju fått åka överladdad sexa lika många mil som man själv kört.

Var bra snyt i spisen, nu har jag ju press på mig att pinka in mitt revir, polarna tyckte den snöt på bra. Så nu måste jag anabola slira all asfalt :)

Hoppas ni tyckte åkturen i båten var kul, jag hade då kul. Hela dagen tror jag? Hehe.

Pratade med Mattias ikväll, han har nog hittat felet på boxen. Han ska kolla vidare imorgon. Då han vet får jag väll skriva en allmän deklarering i min tråd.

Hoppas resan hem gick bra, tack igen! Hoppas vi ses om någon helg!



haha jo det var riktigt skoj men tror inte jag skulle bli lång livad bakom spakarna i räcern 8)
klart trevlig söndag måste göras om :wink: men vad göre det har ju allt tid i världen nu som sakt semester 8)

Posted: 03 Jul 2006, 00:04
by flp
tackar själv peppe. har varit jävligt kul idag. synd bara att de var så lite bilar på blackracet, fast vi lyckades ju hitta på lite annat att göra :) lillbåten var fan argare än vad den såg ut. hehe ..

bilen höll ihop idag iaf. ett par bakdäck och 73liter bensin gick åt. drog 1.17liter/mil med varierad körning.

är ju kanon om ni hittat felet i boxen så du också får snyta ur maskinen :)

måste iaf ta å hitta på nånting då du också får semester.

natti

MVH Micke

Posted: 11 Jul 2006, 01:55
by flp
nu har man fått dit 1000cc spridarna. har varit efter E4an och mappat lite snabbt. kört upp trycket till 1bar nu. är lite ostabilt laddtryck dock. skjuter på rätt fint faktiskt.

då ja la i 4an efter några repor så tappade den all effekt. bara upp med huven, det visade sig vara en tryckslang som börjat läka vid ett klammer. var bara att dra åt. har dock lite skumma elfel ja måste ta tag i i veckan :)

MVH micke

Posted: 11 Jul 2006, 22:51
by peppe
Grattis!

Försökte just ringa dig, men din mobbe var avslagen. Du gängar väll någon brud :)

Blev liv i min maskin idag, verkar gå på alla cylindrar. Dock helt orkes lös på gas runkningar samt jag kunde hålla full gas på 2:an ca: 400meter utan att skiten orkade sig till varvstopp.

Det knasiga är att då man drar tändkablar eftersom så hör man ingne skillnad på gången, d.v.s. ingen cylinder faller bort. Men då du stänger av spridarna i sprutet en efter en hör man att motorn ädnrar karaktär. Och vissa spridare man stänger så går det sämmre, andra bättre.

Kan vara så att spridarna är fried. Men vi får forska lite mera, för ovanlighetens skull.

Posted: 12 Jul 2006, 01:00
by flp
min telefon har varit på hela dagen, den är dock lite inavlad tror jag. glappar och håller på. synd att ja schasade iväg murphy med att fixa bilen på dan, annars kanske han hade varit hos mig iställe för dig ikväll. hehe

hoppas ni hittar ännu ett av felen så du får snyta ut på riktigt. om inte annat får du komma hit och åka 1kilo 2.7a och tröstsupa i baksätet :)

MVH Micke

Posted: 12 Jul 2006, 10:23
by worre
ähh era smallblock räägers
big block 4 life:P
hoppas den inte startar idag häller 8) haha
kom hit när du vaknar slökorv

Posted: 12 Jul 2006, 19:24
by peppe
Eftersom att worre inte verkar vara intresserad av smallblock så är ju framsätet garanterat mitt :)

Jag ska försöka komma lös och göra en resa upp, problemet är bara tiden :/

Posted: 12 Jul 2006, 19:26
by worre
jaja åk du där kan ta cykeln:P

Posted: 12 Jul 2006, 21:24
by peppe
worre wrote:jaja åk du där kan ta cykeln:P


Hur ska det gå? Åka Tiny block med två hjul? Haha =)


Näe seriöst, har lite ångest vet inte hur jag ska göra? Jobbar ju 12 timmars varje dag så vi är lediga på Fredag.

Sova ut på Fredag morgon sedan blåsa upp till er kanske? Om nu tid och så passar med allt annat. Sedan kan vi blåsa ned till Fällfors under Lördag dag och glo snabba bilar. För att sedan inta Pite med 2.7:an på sladd?

Ja, eller något sådant.

Posted: 12 Jul 2006, 22:56
by worre
bra plan du har den lör vi på skulle bara haft en diff kunde man u spöa bigblocken lite med :wink:

Posted: 14 Jul 2006, 02:03
by flp
vet inte exact hur de blir, men de borde ju gå att lösa på något sätt. skulle dock haft ett par bakdäck till för att inta pite på ställ, de som sitter på är inte alltför lagliga :? får väl höras imorn å se vad som händer.

nu äre nog sängen som gäller.

MVH Micke

Posted: 16 Jul 2006, 22:44
by peppe
Grabbar, vilken helg!

Måste sova nu då jag ska jobba om 5 timmar. Men får skriva en liten dag bok om vad som pågått. Slir, hage och mycket skratt.

Ap-rolig helg helt enkelt. :)

Posted: 17 Jul 2006, 00:43
by flp
jo, det har varit trevligt :) hoppas du får snyt på din bumsa nu då du lånat mina fina spridare :) hehe

MVH Micke