Bullen! wrote:Jag har skulderbladen ihop, armbågarna smeker sidan av kroppen och greppet är smalt. Så där hade du typ alla fel
Rumpan ska va i bänken likaså röven och inga töntiga bryggor. Hälarna ska va i backen.
Du har index markeringar på skivstången. Det är maxbredd man får hålla. Om du har rätt stång villsäga.
Inte ett tecken till träningsverk efter detta bröstpass heller, trots 10 set bänk 5 set hantelpress å 5 set flyes. Ska testa ändra om tekniken helt, bör jag lägga om och klämma in 2 bänk pass i veckan? Ska jag satsa på högreps å teknik istället för att försöka köra låg reps? Normalt sett är de ju lågreppa för att bli stark, men de svarar ju inget.
Började med smalbänk igår, ca 15cm mellan tummarna. När jag kör denna övning får jag automatiskt armbågarna innåt, i denna övning kunde jag körde 6 reps på 70, känns hyffsat bra jämnfört mer 6x80 på vanlig bänk, så dedär med armbågarna innåt kan nog göra sitt. Hur mycket skiljer smalbänk å vanlig bänk för dig Bullen?
Greppa stången axelbrett. Sen kan du pröva å köra pyramid med 5kg kilos ökning. Kort vila sen när du inte orkar mer. Sänker du fem kilo åt gången. 10set bänk är för mycket 4-5 set är lagom 3-6 reps. Kör gärna dom 2-3 sista reps med pass. Sen gäller de å kötta på. Kolla youtube. mvh/Nicklas.
Rsjerry wrote:Din pizzadiet hade jag inte mäktat med bullen:D
Men ska man lägga på sig kvalitetsmassa så är det inga dåliga mängder mat man behöver stoppa i sig.
Äter jag efter hunger så droppar kilona direkt och det är inget jag önskar!
Jerry Albertsson
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer: www.matsmarin.se
Momek 0524-12388 Motorarbeten
jag började väga maten å räkna på kcal, protein å hela den biten.. kör nu 4ggr i veckan å ligger på 1700-1900kcal om dagen.. är 187lång.. vägde 5jan 84.6-84.8 morgonvikt.. nu väger jag in på 76.4-76.6... Försöker bränna underhudsfett för att få en "bra grund" när man sen ska lägga sig en bra bit över dagliga kcal behovet å bygga istället.. å som de är just nu längtar man för man är ju småhungrig mest hela tiden ..
å vad jag vill ha sagt med detta är ju då att har man koll på maten som folk pratar om i tråden märker man resultat.. ja vägde aldrig maten innan utan trodde de skulle funka ändå.. gick sådär..
Testade maxa smalbänk idag, pekfingrarna ca 5cm ifrån varandra, samma resultat där som i vanlig bänkpress. Är det "normalt"? Fått för mig att många har ganska stor diff på smal å vanlig bänk?
Jag har sen förra året fått en nervskada i min högra hand denna nervskadan heter crps så all min kraft går åt till att försöka vara glad.
Jag lyckades komma tillbaka till jobbet o har jobbat ända till för fyra veckor sen då dom skulle återuppliva nerven o det gick fel. Så den medecinen gick ut i kroppen o gjorde så att jag knappt kan gå för att fötterna kokar på mig. Så är sjukskriven nu o läkaren ska ringa på torsdag o då ska jag begära att dom tar ut plattan ur handen dom opererat in då jag har mina misstankar att den innehåller nickel o jag är nickel allergisk.
Liten Rådfråga igen då.
Jag tränar innan jobbet. dvs ngngång 05.30-05.45 men de är ju halvmarigt å äta ngt stadigt innan passet så tidigt.. Magen fixar liksom inte detta..
Förlorar man mycke muskelutveckling å träna på morgonen då istället för kvällen innan sängen?
Funkar de å köra 2 pass på en dag eller blir de bara to much..
Tränar just nu Tis Ons Fre Sön.. men i höst vinter när de ska byggas å intd bara förbrännas lurar jag på 2 onsdags pass.. oom de är ngn idé..