Dawe_A wrote:finns det någon guide där man får reda på hur man skall blanda lackerna osv ?
Eller är det bara att röra runt i burken , hälla ner i sprutan och köra hårt?
kan absolut ingenting om de lite seriösare lackningarna..
Gå in på siverts och presentera vad du tänkt göra så plockar dom ihop en påse till dig. siverts är enligt mig det ända bolaget du kan lita på när det gäller lack häromkring.
justfan så måste man ju kunna göra!
Tack för tipset, ska förbi där i eftermiddag då =)
Var ligger Siverts?
Dom färger jag har använt blandar man 50-60 % förtunning i!
Klarlack o härdare blandar man 3:1
dgyldmark wrote:
Gå in på siverts och presentera vad du tänkt göra så plockar dom ihop en påse till dig. siverts är enligt mig det ända bolaget du kan lita på när det gäller lack häromkring.
justfan så måste man ju kunna göra!
Tack för tipset, ska förbi där i eftermiddag då =)
Var ligger Siverts?
Dom färger jag har använt blandar man 50-60 % förtunning i!
Klarlack o härdare blandar man 3:1
Hann inte förbi siverts idag, det är knepigt utan bil
Vad brukar färgen kosta, typ "standard" färger som solid/metallic svart?
1000kr /l? sen förtunning på det.
Klarlack med härdare, vad kan det kosta sig?
(jajaja, jag ska kolla med siverts men så man vet ungefär )
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
Nu har vi fått lyft & fyrhjulsmätning på jobbet. Övade lite igår på 318..går ju dock bara att ändra toe i framvagnen. Men ändå.
Det ska ju bli trevligt som fan att kunna ställa in bakvagnen lite vettigare sen på räcern
Hur går det för dig nu annars ? Sen Magnus har jag en liten önskning om du skulle kunna flytta alla bilder du har på första sidan till sida 2 så man kan följa utvecklingen via mobilen . Den gillar inte massa bilder tydligen för jag känner redigt hur mycket äldre jag blir varje gång .
CrazyVikingsRacing wrote:Hur går det för dig nu annars ? Sen Magnus har jag en liten önskning om du skulle kunna flytta alla bilder du har på första sidan till sida 2 så man kan följa utvecklingen via mobilen . Den gillar inte massa bilder tydligen för jag känner redigt hur mycket äldre jag blir varje gång .
MVH
Jo det går bra , kommer en update senare..
Men vad skulle det hjälpa att flytta bilderna då blir det ju rörigt?
Framvagnen helt nerriven för blästring & lack.
Skulle gjort detta i samband med att jag blästrade o målade bakvagnen för ca 1 år sedan men orkade aldrig ta ner framvagnen då så nu helt plötsligt fick jag lust att riva ner det!
Framvagnsbalk, fjäderben & kränghämmare ska rasmus aka grooverhound blästra denna veckan Ev pulverlackaras.
Sen så blir det att skruva ihop det med nya hjullager, kränggummin ala powerflex o nya krängninghämmarstag!
Länkarmar & fjäderbenslgringar målade svarta..