Bmw_Pelle E30 M50B28 E85, 801whp 1084wnm
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
starterna funkar ju fint för dig. axlarna håller ju också hehe. har inte kört av nån mer axel än iaf ska vi dra å smiska lite konbana imorn?
MVH Micke
MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
- Mattias Sandgren
- Posts: 622
- Joined: 24 Nov 2005, 21:32
- Location: Sävar/Umeå
- Contact:
flp wrote:starterna funkar ju fint för dig. axlarna håller ju också hehe. har inte kört av nån mer axel än iaf ska vi dra å smiska lite konbana imorn?
MVH Micke
Jaoo, får se. Beror ju mkt på väder å vind!
Han fääjg tjöör ju bara, Hä sliir ju in't na!
It's not the fart that kills you, it's the smell!
It's not the fart that kills you, it's the smell!
Mattias Sandgren wrote:Pelle: Du tror inte att kopplingen har med slutfarten att göra?
Det är ju märkligt att det ska slira då du har gjort anpassning för att få rätt inspänningstryck..
Ja det kan det ju faktiskt ha. tror jag gjorde för aggressiva växlingar kanske. Var ju tvungen att släppa upp å ta om 2 ggr.
Men den sintern har slirat rätt mkt för mej så den kanske håller på att bli slut, ja vet inte riktigt.
Spiidfriik har annars en 2 skivig koppling med färdigt svänghjul å allt liggandes åt mej:)
Han fääjg tjöör ju bara, Hä sliir ju in't na!
It's not the fart that kills you, it's the smell!
It's not the fart that kills you, it's the smell!
Så var lule open över för detta år och det resulterade i turbohaveri då ja skulle köra min andra repa.
Hann bara värma typ 1 sek så tappa den plötsligt all kraft. Min första tanke var att ett tryckrör lossnat men sen hördes ett litet lätt "kling kling kling" så de var bara att lägga ner.
Så nu blir det ny snigel igen. Undra vad man skulle ha satt på då för nån:)
Hann bara värma typ 1 sek så tappa den plötsligt all kraft. Min första tanke var att ett tryckrör lossnat men sen hördes ett litet lätt "kling kling kling" så de var bara att lägga ner.
Så nu blir det ny snigel igen. Undra vad man skulle ha satt på då för nån:)
Han fääjg tjöör ju bara, Hä sliir ju in't na!
It's not the fart that kills you, it's the smell!
It's not the fart that kills you, it's the smell!
S4 eller nå liknande. får ju int verk fattit
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
- Mattias Sandgren
- Posts: 622
- Joined: 24 Nov 2005, 21:32
- Location: Sävar/Umeå
- Contact:
Mattias Sandgren wrote:En S4 är ju inte helt fel, verkar lättdrivna.
Jag skulle undersökt noga vad som orskade lagerhaveriet i turbon. För litet luftfilter eller nåt? De är svåra att döda..
Jo, dte borde man ju undersöka. Har ju haft endel rejäla avgassmällar (Fixat) och på väg hem från långnäs förra helgen så sköt ja ett tryckrör så där övervarva ju turbon rätt rejält!
Angående luftfilter så har ja Lintec filtret som PPF säljer, och det är stort.
Han fääjg tjöör ju bara, Hä sliir ju in't na!
It's not the fart that kills you, it's the smell!
It's not the fart that kills you, it's the smell!
peppe wrote:Dom ska ju inte gå att he sönder. Grattis du har gjort det
Nåväl, kika på S4:an den är söt.
Haha, jaa vad ska man säga. Henke har kört sönder 2st tror jag pga dåligt oljetryck:)
Ja testa då att köra på starten med slangen lös å den pumpa på rätt friskt med olja.
Kände även att muttern på kompressorhjulet var lös, men den kan ju ha rallat upp då den har skurit väl? Den är "pall" nu turbon iaf. Går att vrida lite men det är ju skrot så!
Han fääjg tjöör ju bara, Hä sliir ju in't na!
It's not the fart that kills you, it's the smell!
It's not the fart that kills you, it's the smell!
worre wrote:den har i alla fall fött ordentligt med spö in i det sista
Hehe, klart som korvspad att den ska få jobba då den likväl sitter där!
Dom dagar man kört till jobbet har man försökt hålla sej från att gasa, jo tjenare man bjuder pungen varenda gång man kör skiten
Han fääjg tjöör ju bara, Hä sliir ju in't na!
It's not the fart that kills you, it's the smell!
It's not the fart that kills you, it's the smell!
- Spiidfriik
- Posts: 561
- Joined: 29 Nov 2005, 20:20
- Location: Piteå
- Contact:
bmw_pelle wrote:worre wrote:den har i alla fall fött ordentligt med spö in i det sista :!: :twisted: 8) :lol:
Hehe, klart som korvspad att den ska få jobba då den likväl sitter där!
Dom dagar man kört till jobbet har man försökt hålla sej från att gasa, jo tjenare man bjuder pungen varenda gång man kör skiten :D
Det kan jag faktiskt bekäfta då jag bor uppe på ett litet berg som Pelle måste passera på väg till jobbet. Och inte smygs det ut ur rondellen och uppför backen, hehe. Bästa väckarklockan jag haft om man undantar att den lever jävel fel tid på dygnet. =)
Nissan Skyline GT-R R33 -95
Toyota Celica GT-Four ST205 JDM -94
Eagle Talon TSi AWD G1B
Aprilia RSV Mille R -02
+ några till.
Toyota Celica GT-Four ST205 JDM -94
Eagle Talon TSi AWD G1B
Aprilia RSV Mille R -02
+ några till.
Som det ser ut nu kommer motorn att rivas för att berikas med M52B28 vev och kolvar så man får lite volym i small blockaren.
Kommer svarva kolvarna 1mm och kompet är beräknat landa på 9.0 och soppan blir E85 .
Har inte fått tag i någon turbo än men letar för fullt. Verkar bara finnas för stora och för små .
Blir en ny 618 tryckplatta då ja tror min har gjort sitt.
Tur man är ute i god tid som vanligt
Kommer svarva kolvarna 1mm och kompet är beräknat landa på 9.0 och soppan blir E85 .
Har inte fått tag i någon turbo än men letar för fullt. Verkar bara finnas för stora och för små .
Blir en ny 618 tryckplatta då ja tror min har gjort sitt.
Tur man är ute i god tid som vanligt
Han fääjg tjöör ju bara, Hä sliir ju in't na!
It's not the fart that kills you, it's the smell!
It's not the fart that kills you, it's the smell!