M3 E30 Turbo on the road again!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Haha, skönt att det är så många som försöker peppa mig att montera turbo...
Ola har tydligen lovat att han ska komma hem till mig och slå sönder kompressorn om jag köper en ny och en annan kamrat kommer med pikar hela tiden då han har en ny GT40 som ligger som han tycker skulle passa fint på min bil...
Ola har tydligen lovat att han ska komma hem till mig och slå sönder kompressorn om jag köper en ny och en annan kamrat kommer med pikar hela tiden då han har en ny GT40 som ligger som han tycker skulle passa fint på min bil...
-
- Posts: 960
- Joined: 19 Sep 2006, 00:08
- Location: Varberg
jag tycker du ska köra med kompressor alla har ju typ turbo så kör hårt på kompressor du..lägger du på en GT40 så kan jag låva nästan att du blir besviken jämfört med kompressorn. iallafall lycka till med dit beslut. mvh
Thomas Wester, wester_the_king@hotmail.com
Tyvärr gnäller VISSA PERSONER om min stavning sÅ URSÄKTA stavningen den är inte 100 den ligger på 70!!!
Tyvärr gnäller VISSA PERSONER om min stavning sÅ URSÄKTA stavningen den är inte 100 den ligger på 70!!!
makkan_nykvarn wrote:tur att du inte har några som försöker ändå på din inställning turbo är grymt men de du håller på med är nästan utdött så försök håll d i liv ett tag till om du orkar
Skönt att det finns så många bakåtsträvare
Släng skräpet NU!! En GT40 är en lysande turbo, du kommer inte att bli besviken. Jag har mappat en Volvo B230 8v med en GT40 och den fungerar mycket bra, responsen är god och bilen går i standardutförande med endast utbytt motor och utan inredning 10.70@220 på 402m, blyfri 98. (Dock med mer laddtryck än när jag mappade).
M3JONAS wrote:Haha, skönt att det är så många som försöker peppa mig att montera turbo...
Ola har tydligen lovat att han ska komma hem till mig och slå sönder kompressorn om jag köper en ny och en annan kamrat kommer med pikar hela tiden då han har en ny GT40 som ligger som han tycker skulle passa fint på min bil...
Vill bara att du ska vara me och köra lite nästa somma och inte ligga i garaget 90% av din semester
kompressor lr turbo bara du slipper att öppna huven nästa sommar
Me turbo kanske du kan köra med bilen till öland oxå
peppe wrote:Kompressor var coolt för 20 år sedan, bara T/F som fortfarande håller på med sådant. Alla "balla" bilar i USA åker ju turbo numera.
Haha, men det är ju egentligen TopFuel som är riktigt ballt! Och ProMod förstås, och där är det bara kompressor som gäller!
Prostock är iofs riktigt ballt oxå men de åker ju förgasarförsedda sugmotorer med på 8 liter och 1400hk...
Ola t wrote:M3JONAS wrote:Haha, skönt att det är så många som försöker peppa mig att montera turbo...
Ola har tydligen lovat att han ska komma hem till mig och slå sönder kompressorn om jag köper en ny och en annan kamrat kommer med pikar hela tiden då han har en ny GT40 som ligger som han tycker skulle passa fint på min bil...
Vill bara att du ska vara me och köra lite nästa somma och inte ligga i garaget 90% av din semester
kompressor lr turbo bara du slipper att öppna huven nästa sommar
Me turbo kanske du kan köra med bilen till öland oxå
De tuffa turbokillarna får ju aldrig ut sina bilar, de blir ju tvungna att åka gamla moppar för att komma till öland
Nä tänk om det kunde bli som du säger att man lyckas få ihop en bil som bara går och går och när man ska meka med den är det för att man vill förbättra nånting, inte bara laga pga haveri
äsch bort med skiten, stjäl effekt å låter illa, ett turbovin slås inte av en kompressors rasslande .. släng dit ett aggregat, du blir inte söligare på bana, jag lovar =)
sträva in bakåt, sätter du på en kompressor är det som att stoppa i en stötstångs b20 i bmw:n
jag sätter in 5 spänn på ditt konto om du daskar dit ett riktigt aggregat!!
turbo = john holmes i action
kompressor = john holmes i 0,5 gradigt vatten!
sträva in bakåt, sätter du på en kompressor är det som att stoppa i en stötstångs b20 i bmw:n
jag sätter in 5 spänn på ditt konto om du daskar dit ett riktigt aggregat!!
turbo = john holmes i action
kompressor = john holmes i 0,5 gradigt vatten!
-
- Posts: 4
- Joined: 19 Aug 2007, 10:22
- Location: Järna
- Contact:
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Lennart Hall wrote:Studerade kompressorn igår och den var inte vacker inuti.
Nä, bort med överladdningstramset och dit med en riktig motor som suger i sig det den vill ha på egen hand.
Respiratorer har man bara på väldigt sjuka patienter.
Haha, det säger han som har en BMW Turbo och en Audi turbo. Kasta bort avgasbromsarna från dem så får du se hur rolig en motor utan överladdning blir...
Nu rullar bilen som sugis igen. Blev till att göra om mappen rätt rejält för att få bilen att gå vettigt. Fick sänka soppan på dellast med ca 40% för att hamna på ett vettigt lambdavärde.
Sen skulle nog motorn må bra av en omjustering av kammarna, sist jag skruvade med det så vred jag isär dem mycket för att få lite överlapp och mycket laddtryck med kompressorn. Nu som sugmotor borde man kunna vrida ihop dem en hel del så de hamnar på den rätta inställningen som tillverkáren rekomenderar. Helt klart kändes iaf motorn trött på höga varv som det var nu...
Det blev välidgt gott om plats i motorrummet...
Sen skulle nog motorn må bra av en omjustering av kammarna, sist jag skruvade med det så vred jag isär dem mycket för att få lite överlapp och mycket laddtryck med kompressorn. Nu som sugmotor borde man kunna vrida ihop dem en hel del så de hamnar på den rätta inställningen som tillverkáren rekomenderar. Helt klart kändes iaf motorn trött på höga varv som det var nu...
Det blev välidgt gott om plats i motorrummet...
-
- Posts: 4
- Joined: 19 Aug 2007, 10:22
- Location: Järna
- Contact: