Hur många graders tändning vid 1.5bars ladd
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- BMW_320turbo
Hur många graders tändning vid 1.5bars ladd
Vet inte hur många gradder jag ska ha på tändningen vid 1.5bar har 8.2 i komp sen så är resten original. Skulle vara ännu trevligare om någon skulle skriva en bra tänd kurva. kör med Ms&s är det någon som vill hjälpa mig så vore jag väldigt glad
Re: Hur många graders tändning vid 1.5bars ladd
BMW_320turbo wrote:Vet inte hur många gradder jag ska ha på tändningen vid 1.5bar har 8.2 i komp sen så är resten original. Skulle vara ännu trevligare om någon skulle skriva en bra tänd kurva. kör med Ms&s är det någon som vill hjälpa mig så vore jag väldigt glad
Känns som det är individuellt på varje motor om man vill vara på säkra sidan..
Kan man inte mappa ska man lämna bort det...varför snåla på en sån sak?...typ det allra viktigaste
- BMW_320turbo
- BMW_320turbo
Raceaddic wrote:då skall han nog inte mappa om du inte vill ha en trasig motor men upp till 20 grader vid 1.5 kan fungera men man får köra med spikutrustning för annars kan de gå sönder snabbt
Det är vad han ställde tändning på nu men han tyckte att jag ska titta lite på vad ni andra körde med innan vi skruvade upp laddet mer. laddar 1.1bar nu och den går hur fint som helst. vad kör ni för lambda då aldrig över 12?
- BMW_320turbo
Lånar tråden en snabbis
Raceaddic wrote:det är helt induviduelt för varje motor men 20 grader är ett bra riktmärke
Undrar hur det går med toppen ,försenad ett par veckor ???
Går inte att få tag på dig,,,,Har skickat mail här o försökt att ringa dig.
Vad händer??????Gäller e34 toppen
- BMW_320turbo
Har tyvär ingen utrustning för avlyssning, ska man bara köra på 18 grader lr vågar man köra på 20 grader? hur mycket ska man ladda med 465:or kanske ska nöja sig vid 1.3bar? Tycker att den går rätt bra som den gör nu och då laddar jag 1.1bar se själva
http://www.garaget.org/video/gb19rcmquaz4
- Bmwandreas
- Moderator
BMW_320turbo wrote:Har tyvär ingen utrustning för avlyssning, ska man bara köra på 18 grader lr vågar man köra på 20 grader? hur mycket ska man ladda med 465:or kanske ska nöja sig vid 1.3bar? Tycker att den går rätt bra som den gör nu och då laddar jag 1.1bar se själva
Men man kan inte chansa...
bredbandslamda och spiklyssning är ett minimum annars har du ju inte en aning, händer ngt som frångår från normalt kanske den börjar spika vid 15 grader..d vet man inte.
Känns som att gå ut på tunn is utan att veta om den håller eller ej..d kan gå men du kan mkt väl ramla igenom.