Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.
Moderators: purepfcom , Pimplaren , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis
chellquist
Posts: 63 Joined: 23 Nov 2005, 09:40
Location: Umeå
Post
by chellquist » 23 Jan 2006, 17:20
loka wrote: Lite om olika diffar, bakvagnar, växellådor och hjulvinklar kan ju va roligt å diskutera
Ja det tycker jag med. Det är mycket frågor om växellådorna från andra forum. Vilka bultmönster och vad resp låda bör palla.
Exempelvis så verkar Volvo åkarna tro att 262cr är bästa lådan alla kategorier samt att den alltid har löstagbar sprängkåpa...
2002-73
peppe
Moderator
Posts: 4284 Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:
Post
by peppe » 23 Jan 2006, 19:29
Ingen som hindrar er ifrån att skriva
Ximon
Posts: 1119 Joined: 22 Nov 2005, 11:35
Location: Sthlm / Skellefteå
Post
by Ximon » 24 Jan 2006, 16:38
Nån som sitter på en bild där man ser "oljetryckskontakten", och hur det ser ut med t-korsen?
En bild säger mer än 1000.....
Mavoma
Posts: 67 Joined: 28 Dec 2005, 16:37
Post
by Mavoma » 21 Feb 2006, 13:52
hvem selger bolt on t-kors til oljetrykkskontakten?
325 m50 turbo
JaJsEn
Posts: 620 Joined: 20 Nov 2005, 18:29
Location: Trollhättan
Post
by JaJsEn » 21 Feb 2006, 14:04
här komemr en bild på t korset,
ja köpte det på Hydroscand, trevliga killar o dom har nästan allt man behöver till ett budjetbygge till bra priser.
den gula distansen mellan oljetryckskontakten o T-korset fick ja svarva till själv, men dom har sånna oxå.
mvh Erik Jakobsson
Enligt Haynse är man "Proffesionell mekaniker" =)
bemmerfanatic
Posts: 223 Joined: 07 Dec 2005, 23:37
Location: norge, lørenskog
Post
by bemmerfanatic » 22 Feb 2006, 22:21
loka wrote: Lite om olika diffar, bakvagnar, växellådor och hjulvinklar kan ju va roligt å diskutera
det hadde vært kjempefint! er mye der jeg lurer på:-)
hadde også vært helt kjempe å få lagt inn hvordan man finner ut komp med de forskjellige toppene og hva som er forskjell på de..
E34 rules!!!;-) alle kan det når de har lært det;-)
peppe
Moderator
Posts: 4284 Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:
Post
by peppe » 09 Mar 2006, 02:00
Hjulvinklar skulle jag kunna ta och skriva lite om nu i veckan, ska bara höra med Bäckis först om deras brickor ser annorlunda ut mot för mina.
( Jag har inte fått mina bultar ännu så jag är osäker på måtten )
- Sedan så finns det ju så mycket mer att fylla på med, så kom loss nu. Dags att vi tar tag i detta igen?
SoreuQ
Posts: 655 Joined: 20 Nov 2005, 20:28
Location: Kalmar
Contact:
Post
by SoreuQ » 20 Mar 2006, 18:48
Men sviktar inte toppen något när man svetsar den?
Då måste man ju lämna in för planing och höjer komprissionen lite, vilket inte är spec lyckat.
peppe
Moderator
Posts: 4284 Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:
Post
by peppe » 27 Mar 2006, 21:36
Nu har jag fyllt på FAQ'n ang. hjulvinklarna.
Men jag vet inte om jag skrivit knasigt så alla blir förvirrade eller vad det är som står på.
Läs gärna och kom med förslag.
Franke
Posts: 222 Joined: 20 Nov 2005, 19:46
Location: Borlänge
Post
by Franke » 27 Mar 2006, 22:26
Klockren Faq
Kul att det är någon som tar sig tid med sånt här, bra jobbat Peppe
peppe
Moderator
Posts: 4284 Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:
Post
by peppe » 27 Mar 2006, 23:10
Tack
Har dock haft hjälp
Overcharged
Posts: 1874 Joined: 08 Dec 2005, 12:12
Location: Skummeslöv, Halland
Contact:
Post
by Overcharged » 02 Apr 2006, 13:23
tycker det hade varit bra med en FAQ till som det står om utväxlingar på olika lådor, diffklumpar mm....
hade varit kanon ju
peppe
Moderator
Posts: 4284 Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:
Post
by peppe » 02 Apr 2006, 20:32
Overcharged wrote: tycker det hade varit bra med en FAQ till som det står om utväxlingar på olika lådor, diffklumpar mm....
hade varit kanon ju
Det är ingen som hindrar från att börja skriva
Overcharged
Posts: 1874 Joined: 08 Dec 2005, 12:12
Location: Skummeslöv, Halland
Contact:
Post
by Overcharged » 02 Apr 2006, 20:48
javisst men jag är tyvärr inte så kunnig på olika lådor och utväxlingar men det står ju lite här på forumet som går att mixa ihop iaf...
Svintoleffe
Posts: 1342 Joined: 23 Nov 2005, 13:45
Location: Gävle
Contact:
Post
by Svintoleffe » 04 Apr 2006, 05:12
Ni kan väll typ ta upp för dessa som snikkonverterar hur mycket kopplingen orkar med ochså peppe.
Det kan nog vara intressant
mEhE
Posts: 32 Joined: 15 Dec 2005, 10:17
Post
by mEhE » 05 Apr 2006, 16:08
er m50 ikke vanos stempler bra til turbokonvetering på m20b25?
vend opp ned før du åpner