M50 LMM

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
motec

M50 LMM

Post by motec »

Har kanske en simpel fråga för er men jag har försökt att söka utan att hita något om det.

Hur är det med Luftmassen på m50 när man kör turbo.
Går det att ha kvar den på "trycksidan" eller måste man flytta den till sug?

Hoppas ni förstår, är rätt så färsk inom dethär området ännu :)

Mvh Joel
motec

Post by motec »

Ingen som kör med luftmasse? :)
antar att man inte skall trycka igenom den.
men hur skall man flytta den så långt? förlänga kabelstammen?

Hoppas på svar, håller på att skruva nu och hoppas få ihop de i helgen. :oops:
Dallie

Post by Dallie »

Tja! jag har kvar massemätaren på trycksidan och det går bra... men jag ska införskaffa ett riktigt sprut nu så den ryker iväg... men som sagt det går fint att köra tryck igenom den...
motec

Post by motec »

Dallie wrote:Tja! jag har kvar massemätaren på trycksidan och det går bra... men jag ska införskaffa ett riktigt sprut nu så den ryker iväg... men som sagt det går fint att köra tryck igenom den...

Tack för de! låter skitbra.

tänkte samma sak. men jag vill åka lite turbo innan vintern sen så får de bli Nira istället.

Mvh Joel
johankihl
Admin

Post by johankihl »

Jag har en M3 3,0 LMM över till salu om det finns intresse. Den ska passa rätt på M50 och gör att du kan köra med större spridare och mer ladd utan att ändra nåt annat.
motec

Post by motec »

johankihl wrote:Jag har en M3 3,0 LMM över till salu om det finns intresse. Den ska passa rätt på M50 och gör att du kan köra med större spridare och mer ladd utan att ändra nåt annat.

Jo det låter faktiskt intressant! vad ger man för en sån då? villka spridare är lagom att köra med isåfall? det sitter 328 spridare i nu enligt han som hade den innan. men dom kan inte vara mycket större än orginal 325?
köpte den förra helgen och det skall bli skoj att se om allt stämmer när man plockar ner den i vinter som han har sagt.
för enligt honom så sitter det omslipade kammar, svarvade kolvar i den.
även m3låda,kardan,diff. så jag hoppas att det stämmer :o
Post Reply