problem med M50B25 turbo..!!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
problem med M50B25 turbo..!!
Startet i dag opp M50B25 med ppf turbokitt.. problemet er når jeg får turbotrykk så begynner bilen og fuske.. og orker ingen ting.. som om den ikke får nokk bensin.. bilen går helt fint til den begynner og lade.. noen som har råd..?? lmm..?? trykkregulator..??
MOONSHINE RACING
MOONSHINE RACING
Last edited by 2,7 Turbo on 05 Aug 2007, 09:35, edited 1 time in total.
- Bmwandreas
- Moderator
- Bmwandreas
- Moderator
- Bmwandreas
- Moderator
-
-
I går kjörde vi bredbandslambda på bilen.. Den gikk lite fett på penkjörning, og med en gang det kom laddtryck leanet blandingen helt..
Den verkar inte få soppa når turbon ger tryck..
vi har provat:
orig btr.
Malplassi 1:4 progressiv btr
2 stk bosch bränslepumpar
Den er likadan hela tiden.. Jäg misstanker att chipet er fel.. verkar som et originalchip..
Er det mulig og bytte feil chip i hjernen??
Jeg byttet et chip du ser rett ned på som står for seg selv med et plastlock över..
Den verkar inte få soppa når turbon ger tryck..
vi har provat:
orig btr.
Malplassi 1:4 progressiv btr
2 stk bosch bränslepumpar
Den er likadan hela tiden.. Jäg misstanker att chipet er fel.. verkar som et originalchip..
Er det mulig og bytte feil chip i hjernen??
Jeg byttet et chip du ser rett ned på som står for seg selv med et plastlock över..
det är nog spridarna som inte räcker... kör samma kombination som du i motorn och min är likadan vid 5000 varv... bytte därmed till 470cc spridare och då startade bilen knappt.. så jag tror att styrsystemet inte orkar med andra spridare... själv ska ja kasta ut orginal styrsystem och in med ett vems....