Problem med företag/säljare i Göteborg
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Problem med företag/säljare i Göteborg
Jag ska väl börja med att berätta att jag sitter i rullstol efter en bilolycka för 6 år sedan, ja berättar detta för att ni ska förstå varför jag inte skötte allt själv... Nåja såhär var de, hösten -05 letade jag ny bil och hittade en 328 Touring hos en bilfirma i Göteborg, jag mailde några frågor och fick till svar ett bilen såldes av dem för en kompis eller liknandes räkning till någon på firman och jag tog kontakt med honom per telefon och enligt honom var de inga fel på bilen, ja de var väl nån liten bula men sånt får man räkna med så jag bestämde mig för att de nog skulle bli affär.
Vi kom överens om att jag skulle låta min assistent hämta bilen, jag bor på Åland så de är en bit dit. Hon åkte iväg och mötte upp med säljarens syster för han själv blev tvungen att resa bort och iom avståndet var de tajt med tid så min assisten skrev under alla papper och systern och hon skildes åt.
Föst upptäckte hon att bilens färddator inte fungerade, sen att vindrutan var sprucken samt att de vibrerade kraftigt i bilen när man bromsade och att ena dimljuset var sprucket, inget av detta hade säljaren berättat så jag ringde upp honom och han bad så mycket om ursäkt och sa att han inte kollat på bilen på ett tag då de var frun som körde den mest men han skulle givetvis stå för allt detta.
Detta var som sagt i höstas och fortfarande har jag inte fått nått av de som lovades.
Jag tycker att de till huvusak är säljarens ansvar detta men att även bilfirman bär en del av ansvaret.
Jag har under hösten/vintern försökt reda ut detta med både säljaren och företaget men utan resultat så jag kommer, om detta inte löser sig, lägga ut namnet på företaget och allt de för att flera inte ska åka på nått liknande.
Nu är ju inte detta några enorma summor men de känns inget vidare ändå!
Mvh Peter Leivo
Vi kom överens om att jag skulle låta min assistent hämta bilen, jag bor på Åland så de är en bit dit. Hon åkte iväg och mötte upp med säljarens syster för han själv blev tvungen att resa bort och iom avståndet var de tajt med tid så min assisten skrev under alla papper och systern och hon skildes åt.
Föst upptäckte hon att bilens färddator inte fungerade, sen att vindrutan var sprucken samt att de vibrerade kraftigt i bilen när man bromsade och att ena dimljuset var sprucket, inget av detta hade säljaren berättat så jag ringde upp honom och han bad så mycket om ursäkt och sa att han inte kollat på bilen på ett tag då de var frun som körde den mest men han skulle givetvis stå för allt detta.
Detta var som sagt i höstas och fortfarande har jag inte fått nått av de som lovades.
Jag tycker att de till huvusak är säljarens ansvar detta men att även bilfirman bär en del av ansvaret.
Jag har under hösten/vintern försökt reda ut detta med både säljaren och företaget men utan resultat så jag kommer, om detta inte löser sig, lägga ut namnet på företaget och allt de för att flera inte ska åka på nått liknande.
Nu är ju inte detta några enorma summor men de känns inget vidare ändå!
Mvh Peter Leivo
Tycker synd om dej. Har du kollat med allmäna reklamationsnämden på http://www.arn.se/ Där kan du säkert få tips. Vågar inte yttra mej i frågan då jag inte e insatt men hör med dom vad du kan göra.
-
hej
fan va trist sånt de är hoppas allt löser sig...
då detta inte verkar få en lösning så...
företaget heter Auto-power ( www.auto-power.se ) vid Gamla Kronvägen 10 i Partille och säljaren heter Niki och Åsa Åberg
hoppas ingen annan råkar ut för samma sak!
företaget heter Auto-power ( www.auto-power.se ) vid Gamla Kronvägen 10 i Partille och säljaren heter Niki och Åsa Åberg
hoppas ingen annan råkar ut för samma sak!