Ximon - E30 S38 DRAG - 7.94 sek @ 285 km/h

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
erikkihl
Posts: 505
Joined: 24 Nov 2005, 15:59
Location: Torsby

Post by erikkihl »

johankihl wrote:
Bäckis wrote:Blir det VEMS?

Är väl ställbar dwell så då är det ju bara att prova 6st VAG spolar. Är perfekt längd att sätta direkt på stiftet.


VAG passar inte i M5. Kihlgren har testat. Passar i m50 och S50.


Stämmer det. Har för mig att dom var för korta. Men kan kolla när jag kommer upp till garaget.
phredde
Posts: 29
Joined: 14 Jan 2006, 17:18
Location: Skellefte
Contact:

Post by phredde »

surt som fan me boxen, jag köpte ju en likadan samtidigt som simon.. höll 5 minuter sen blåser säkringen när man drar på tändningen. Måste ju vara fabrikationsfel på dom.
phredde
Posts: 29
Joined: 14 Jan 2006, 17:18
Location: Skellefte
Contact:

Post by phredde »

Simons Bmw lever! Ringde just och försökte prata me grabbarna som lät helt lyriska efter provkörning med 1 bar laddtryck :)
emil
Posts: 177
Joined: 22 Nov 2005, 08:45
Location: Skellefteå

Post by emil »

Nu är det ordning i båten
Hade lite strul med den lånade AEM boxen, som ägaren åxå haft strul med. Upptäckte att den absolut inte gillar normala dwell-tider, fick sänka till 0.8 mS så vaknade vagnen till
Nu är den hyfsat inmappad på 1-1.2 bars laddtryck
Ses på mantorp
User avatar
Overcharged
Posts: 1874
Joined: 08 Dec 2005, 12:12
Location: Skummeslöv, Halland
Contact:

Post by Overcharged »

fyfan vad surt...han borde nog kolla upp det hos en riktig läkare, för om det är så hög ström att det blir brännmärken kan annat i kroppen ha tatt stryk också :roll:
//Rickard Wersch

Projekt:
535 E34 Turbo
M3 E36 3.0 Coupé
emil
Posts: 177
Joined: 22 Nov 2005, 08:45
Location: Skellefteå

Post by emil »

jag är då hel fortfarande ;) Var roligare när tändenergin gick in i maskin istället för min näve :P
man får ju offra lite för laget!
finalen blev 35+ timmars skift i garaget med endast 1-2 timmars paus i soffan.
User avatar
Ximon
Posts: 1119
Joined: 22 Nov 2005, 11:35
Location: Sthlm / Skellefteå

Post by Ximon »

Nu trivs jag :D
Sova eller inte sova, när man får det man väntat på i 7 månader är det värt att skära ner på sömnen lite. Nu ska jag kvarta lite för jag ska jobba ansrt igen, men lägger upp bilder sen.

Det råder dock inga tvivel om att den lever nu, och skottar på riktigt fint!'
Vi kommer nöja oss så med laddtrycket i år så man får känna på chassit osv.

Lite små-fix, sen lasta för Mantorp, så se till att vädret klockar nu!
Simon Markström 072-233 04 11

2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Maverick
Posts: 194
Joined: 02 Dec 2005, 18:00

Post by Maverick »

Grattis Simon!

Du har verkligen slititi som ett djur för att få bilen klar!

Nu är det bara att hoppas att du inte får en yxa i ventilkåpan :lol:
Mustang -69a
User avatar
AndersJ
Posts: 535
Joined: 11 Mar 2006, 14:19
Location: Göteborg

Post by AndersJ »

Wohoo :) Grattis :)

Ska hålla utkik efter kärran på mantorp 8)
/Anders
E30 EVO 335
User avatar
tobbe tlrecond
Posts: 959
Joined: 20 Dec 2005, 17:59
Location: vagnhärad
Contact:

Post by tobbe tlrecond »

kul grattis till uppstart. :wink:
Tobbe. L
Mob 070-5631319

7,0072 1/8 - 173 km
10,5900 1/4 - 224,9 km
User avatar
Ximon
Posts: 1119
Joined: 22 Nov 2005, 11:35
Location: Sthlm / Skellefteå

Post by Ximon »

Här kommer lite utlovade bilder..

Image

Image

Image

Image

Åker snart tillbaka till garaget för att färdigställa så mkt som möjligt.

Jag vill ta tillfället i akt att tacka alla som hjälpt till, med bygget i allmänhet, och slutspurten i synnerhet!

- VEMS-Emil och Den Trötte Mekanikern har gjort ett kanonjobb med elen, insprutningen och mappningen!

- Jörgen på Mekonomen har fixat alla grejer supersnabbt. De delar de inte har på lager kan Mekonomen få hem redan till dagen efter, vilket har underlättat mycket för oss, och sparat tid.

- Jonas på Lone Star som ställt upp och hållit öppet "The Shop" dygnet runt för customtillverkning

- Ärtan och Bäckis för god support de gånger jag funderat under byggets gång

- Mackan, Erik, Tiaz, Tomas, John, Worre, Leffe, Micke och alla ni andra som lagt tid på projektet.

- Samt alla sponsorer som ställt upp, och hjälpt till!
Simon Markström 072-233 04 11

2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Jonas_Linder
Posts: 2121
Joined: 29 Dec 2006, 16:44
Location: Umeå

Post by Jonas_Linder »

Grattis till uppstarten och till en fin bil :D
Hoppas det går bra för dig på Mantorp så jag har nått trevligt att kolla på 8)
User avatar
Bernis
Posts: 298
Joined: 20 Nov 2005, 17:25
Location: Motala

Post by Bernis »

Nu vill vi se på lite bakhjulsåka! :D
Ser inte så kul ut att åka på häv med den där :lol:
User avatar
worre
Posts: 764
Joined: 05 Dec 2005, 08:06
Location: Piteå
Contact:

Post by worre »

lät ju riktigt sött :twisted:
trevlig resa ner nu gubbar
tokig dåre från urskogen
+46730205517
WWW.Nontraction-racing.com
HenrikF
Posts: 1868
Joined: 20 Nov 2005, 20:00
Location: Lund

Post by HenrikF »

Inte för att jag känner mig delaktig i projektet, men hoppas det lirar för dig!
User avatar
Mattias Sandgren
Posts: 622
Joined: 24 Nov 2005, 21:32
Location: Sävar/Umeå
Contact:

Post by Mattias Sandgren »

Jag tror att det finns många E30 med turbo-maskiner som kommer att ha svårt att hänga av den här farkosten.
Lycka till Simon! Image
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Kör du inte fortare än mig får du skämmas:)
Lycka till
Post Reply