Hallå i stugorna!
Är det någon som har en idé eller en lösning på följande:
-Jag får ingen gnista på stiften.
-Får bara 9 volt fram till spolen, har kopplat direktström fram men det fungerar fortfarande inte (har provat med två spolar).
-Tändpolen blir varm
Det verkar inte gå någon ström från tändspolen och framåt.
Detta uppstod efter en kabelbrand som jag trodde mig ha löst med nya kablar. Är det någon som har ett elschema(325i coupe -87) till kontakten uppe vid torpedväggen som går till säkringsboxen?
Har även problem med att tomgångsmotorn går hela tiden, fast det var så innan kabelbranden också. Som tillfällig lösning har jag kört utan den.
Tacksam för alla sorts svar som kan ge lite klarhet i det här!
Med vänliga hälsningar
Johan
Elfel m20
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
JJracing wrote:Battriet finns de bra kräm i. Har även vart ute och provat bytt vevaxelgivare precis. läste jag nån stans att de kunde va det. Men inget resultat Har även provat att byta databox.
d kan vara bra kräm i batteriet även fast det bara ger 9 volt! någon cell kan ha dött i batteriet,så prova byt batteriet oxå
-
Låter nästan som om det är det gamlaproblemet med reläna som sabbar igen.=(((.
Har du ingen s6tröm till reläna dåfår du ingen gnista även om du kopplar direktström till spolen.
Kolla om du har ström fram till alla tre reläna som oftast sitetr vid luftfilterboxen, har du ström ditt dåär det okej. har du inte det,då har nog strömmen pajat vidkopplingsplinten påbilen o dåär det den lilla svarat sladden ifrån batteriet i bageluckan som är den stora boven.
Har du ingen s6tröm till reläna dåfår du ingen gnista även om du kopplar direktström till spolen.
Kolla om du har ström fram till alla tre reläna som oftast sitetr vid luftfilterboxen, har du ström ditt dåär det okej. har du inte det,då har nog strömmen pajat vidkopplingsplinten påbilen o dåär det den lilla svarat sladden ifrån batteriet i bageluckan som är den stora boven.