Ximon - E30 S38 DRAG - 7.94 sek @ 285 km/h
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Strandholm
- Posts: 3515
- Joined: 20 Nov 2005, 16:08
- Location: Gustavsberg/Stockholm
- Contact:
Johansson: Kul att du tittat in, men du måste ju bestämma dig vad du ska ha för bil och satsa på det!
worre: Nej, tyvärr. Det kommer spricka. Grejer ligger i tullen och den blev inte lackad förrän idag, och jag kan inte ta den tillbaka till garaget då det ösregnar
Amplify: Det är för att jag flyttat tilbaka den ganska ordentligt och lutat upp den från 35 till ca 15 grader.
worre: Nej, tyvärr. Det kommer spricka. Grejer ligger i tullen och den blev inte lackad förrän idag, och jag kan inte ta den tillbaka till garaget då det ösregnar
Amplify: Det är för att jag flyttat tilbaka den ganska ordentligt och lutat upp den från 35 till ca 15 grader.
Simon Markström 072-233 04 11
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Som det ser ut nu på SMHI:s radarbilder verkar det dom att eländet kommer passera lagom till man vaknar i morgon, så då tar vi tillbaka bilen.
Uppstart är nog en vecka bort känns det som. Det ska väl alltid racklas med något
Uppstart är nog en vecka bort känns det som. Det ska väl alltid racklas med något
Simon Markström 072-233 04 11
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Det har du helt rätt i Worre! Det kommer säkert bli något man måste ändra på..
Nu har den iaf fått lite färg på sig. Det blir bara en lack som får ligga nu i sommar, och låta lite spackel sjunka, sen gör vi en ny i vinter.
Idag gjorde vi även ett arrangemang för urtrampningslagret
Nu börjar man kommit till den punkten då man får sätta dit grejerna, och verkligen dra fast dem
Nu har den iaf fått lite färg på sig. Det blir bara en lack som får ligga nu i sommar, och låta lite spackel sjunka, sen gör vi en ny i vinter.
Idag gjorde vi även ett arrangemang för urtrampningslagret
Nu börjar man kommit till den punkten då man får sätta dit grejerna, och verkligen dra fast dem
Simon Markström 072-233 04 11
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Det har hänt mycket sen sist nu.
Motorn och lådan är i. Kardan är bultad. Säkerhetsgrejer som fönsternär, sprängring, kardanring m.m. siter på plats.
Robban och VEMS-Emil gör ett stor-jobb med elen, då vi bygger helt ny härva i bilen.
Alla soppaslangar är dragna och kopplen klara. Bromsrör klara idag.
Nu är det jobb dygnet runt för att få ihop grjerna, och förhoppningsvis kunna trycka på knappen snart.
Vi sprang dock på problem då vi skulle lufta bromsarna idag, vid första pumpet på pedalen får man väldigt låg bromsverkan, och pedalen går i botten utan större motstånd, men på andra försöket är den precis som den skall vara. Någon som har nån ide?
Vi bytte huvudbromscylinder nu, men har slut bromsolja, så facit på det kommer väl i morogn förhoppningsvis.
Jag skall uppdatera med bilder då det fins tid för det
Motorn och lådan är i. Kardan är bultad. Säkerhetsgrejer som fönsternär, sprängring, kardanring m.m. siter på plats.
Robban och VEMS-Emil gör ett stor-jobb med elen, då vi bygger helt ny härva i bilen.
Alla soppaslangar är dragna och kopplen klara. Bromsrör klara idag.
Nu är det jobb dygnet runt för att få ihop grjerna, och förhoppningsvis kunna trycka på knappen snart.
Vi sprang dock på problem då vi skulle lufta bromsarna idag, vid första pumpet på pedalen får man väldigt låg bromsverkan, och pedalen går i botten utan större motstånd, men på andra försöket är den precis som den skall vara. Någon som har nån ide?
Vi bytte huvudbromscylinder nu, men har slut bromsolja, så facit på det kommer väl i morogn förhoppningsvis.
Jag skall uppdatera med bilder då det fins tid för det
Simon Markström 072-233 04 11
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Simon Markström 072-233 04 11
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
worre wrote:haha den där bilden känner jag igen vill du ha nå mer hjälp?
Plåten till ljuddämparrummet, fläktkåpa, ta med tigen så kan vi göra om 2 vattenrör också. Ring om du ska ner..
Simon Markström 072-233 04 11
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
worre wrote:tyvär är det lite svårt. blev utskriven från intensiven nu idag. drog över i 100++ med hoyen med shorts åå t shirt
Ojoj, det lär inte vara bra har jag hört.
Hoppas det inte blev allt för allvarligt!
Simon Markström 072-233 04 11
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;