ca 300hk??!

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Ooze
Posts: 14
Joined: 17 Jan 2006, 20:25
Location: Västerås

ca 300hk??!

Post by Ooze »

Tjenare funderar på om jag ska köpa mig en BMW 325 e30. Som jag vet så är dom lätta att turbokonvertera, undrar vad som behövs om man ville ha ca 300hk hur motorn? Är det M20B25 i 325an? Skulle gärna uppskatta nån sorts trimstegslista :P // Ooze
Cars is da shit!
Frozz
Posts: 273
Joined: 02 Dec 2005, 09:58
Location: Örkelljunga

Post by Frozz »

M20B20=E30 325. :D
Linus
Posts: 120
Joined: 20 Nov 2005, 15:06

Post by Linus »

vt inte om det va ett skämt mn om d inte va d så sitter det en m20b25 motor i en e30 325a och inte en m20b20
TEAM KSG RACING
St3v3
Posts: 1094
Joined: 20 Nov 2005, 14:39

Post by St3v3 »

Frozz wrote:M20B20=E30 325. :D


Nejnej, Ooze har rätt, M20B25 heter den
Ooze
Posts: 14
Joined: 17 Jan 2006, 20:25
Location: Västerås

Post by Ooze »

Okej,tror jag fattar!

Men åter till min andra fråga.

Jag undrar vad som behövs för att klämma ut ca 300hk ur M20B25.
Cars is da shit!
Ooze
Posts: 14
Joined: 17 Jan 2006, 20:25
Location: Västerås

Post by Ooze »

Okej,tror jag fattar!

Men åter till min andra fråga.

Jag undrar vad som behövs för att klämma ut ca 300hk ur M20B25.
Cars is da shit!
Ooze
Posts: 14
Joined: 17 Jan 2006, 20:25
Location: Västerås

Post by Ooze »

Okej, tror jag fattar!

Men åter till min andra fråga...
Jag undrar vad som behövs för att klämma ut ca 300hk ur M20B25.
Cars is da shit!
Ooze
Posts: 14
Joined: 17 Jan 2006, 20:25
Location: Västerås

Post by Ooze »

Okej, tror jag fattar!

Men åter till min andra fråga...
Jag undrar vad som behövs för att klämma ut ca 300hk ur M20B25.
Cars is da shit!
User avatar
Tysken
Posts: 1272
Joined: 24 Nov 2005, 13:39
Location: Sköndal, Sthlm

Post by Tysken »

Ooze wrote:Okej, tror jag fattar!

Men åter till min andra fråga...
Jag undrar vad som behövs för att klämma ut ca 300hk ur M20B25.





535 LMM

340cc spridare

Adaptergrenrör

Mitsubishi TDO4HL-16T aggregat

Intercooler

Ställbar BTR

Med lite labb med bypassrör och bränsletryck så lirar det klockrent.

(Taget från FAQ:en om turbokonvertering högre upp på sidan)
Ooze
Posts: 14
Joined: 17 Jan 2006, 20:25
Location: Västerås

Post by Ooze »

Okej tack Tysken! Intercooler.. tror du/ni det skulle räka med typ en s2 ic? Funkar det att köra med Megasquirt? Adaptergrenrör = turbogrenrör?... haha massa frågor men helt inne i 325 :D .

Sorry för mitt spam attack där, stog något i stil med att det inte gick att skriva men sen nu ser jag att dom kom fram ändå :S!
Cars is da shit!
User avatar
Tysken
Posts: 1272
Joined: 24 Nov 2005, 13:39
Location: Sköndal, Sthlm

Post by Tysken »

Borde väl räcka med en sån Ic. Megasquirt funkar ypperligt upp till 1,5 bar enligt de som använt det. Adaptergrenrör sätter man på de befintliga grenrören och blir mycket billigare än helt turborör, 2500 kr har jag för mig PPF tar eller vad säger moderatorerna?
Ooze
Posts: 14
Joined: 17 Jan 2006, 20:25
Location: Västerås

Post by Ooze »

Okej, jag går i skolan och är fattig som en lus, men ska försöka punga ut pengar till trim och styling. Nån som vet var Limmet har för front? Vad sa du 340cc spridare? skulle man kunna ta typ Volvos gröna, blå eller röda(om du fattar?)??? Måste liksom känna in allt på att köpa begagnat och budget saker :S!
Cars is da shit!
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

Tysken wrote:
Ooze wrote:Okej, tror jag fattar!

Men åter till min andra fråga...
Jag undrar vad som behövs för att klämma ut ca 300hk ur M20B25.





535 LMM

340cc spridare

Adaptergrenrör

Mitsubishi TDO4HL-16T aggregat

Intercooler

Ställbar BTR

Med lite labb med bypassrör och bränsletryck så lirar det klockrent.

(Taget från FAQ:en om turbokonvertering högre upp på sidan)




Ha ha.. det där är exakt min setup :)
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
Ooze
Posts: 14
Joined: 17 Jan 2006, 20:25
Location: Västerås

Post by Ooze »

Chrille wrote:
Tysken wrote:
Ooze wrote:Okej, tror jag fattar!

Men åter till min andra fråga...
Jag undrar vad som behövs för att klämma ut ca 300hk ur M20B25.





535 LMM

340cc spridare

Adaptergrenrör

Mitsubishi TDO4HL-16T aggregat

Intercooler

Ställbar BTR

Med lite labb med bypassrör och bränsletryck så lirar det klockrent.

(Taget från FAQ:en om turbokonvertering högre upp på sidan)




Ha ha.. det där är exakt min setup :)



Går bilen bra med det? effekt?

Tänkte även om ni kan säga ett par bra BMW sidor som man BÖR veta om!! MVH Ooze
Cars is da shit!
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

Vet ej än. har inte hängt i motorn än, men den ska nog flytta på sig..
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
Ooze
Posts: 14
Joined: 17 Jan 2006, 20:25
Location: Västerås

Post by Ooze »

Chrille wrote:Vet ej än. har inte hängt i motorn än, men den ska nog flytta på sig..


Okej! Nån länk du vill dela med dig? Om jag skulle fråga på zatzy skulle jag defenetivt fått Pure-pf som tips!
Cars is da shit!
User avatar
Tysken
Posts: 1272
Joined: 24 Nov 2005, 13:39
Location: Sköndal, Sthlm

Post by Tysken »

Ooze wrote:
Chrille wrote:
Tysken wrote:
Ooze wrote:Okej, tror jag fattar!

Men åter till min andra fråga...
Jag undrar vad som behövs för att klämma ut ca 300hk ur M20B25.






535 LMM

340cc spridare

Adaptergrenrör

Mitsubishi TDO4HL-16T aggregat

Intercooler

Ställbar BTR

Med lite labb med bypassrör och bränsletryck så lirar det klockrent.

(Taget från FAQ:en om turbokonvertering högre upp på sidan)




Ha ha.. det där är exakt min setup :)



Går bilen bra med det? effekt?

Tänkte även om ni kan säga ett par bra BMW sidor som man BÖR veta om!! MVH Ooze


Det är även min setup förutom lite större spridare. Kan säga som så att det rör på sig ganska bra, fast nu har jag blivit van. Köp min motor :wink:
Post Reply