m3jonas:
du bor väl i sthlm.. då kan du åka till autoherba..
finns bla i flemingsberg/huddinge...
där köpte ja min lack efter att ha köpt på bmw o fått fel nyans...
har diamantsvartmetallic o den finns i olika nyanser (men inte enligt bmw som bara har en ), åkte till autoherba o vipps så visade de sig att dem hade 4 nyanser på min lack...
sen e de bara att jämföra vilken nyans du har o dem blandar till lack för dig..
du kan få lack som stift för 100:-, burk på 400ml tror ja att de var för 150:-, o så kan du köpa de för hellack om du så vill de...
ja e 100% nöjd.. de vart exakt rätt
lycka till..
Lackerare sökes
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
Svintoleffe wrote:Sorry att jag inet har kollat så mycket det har sturlat hemma.=(((
Men jag har varit hos en lackfirma, o där skulle dom ha över 5 tusen spänn för o lcka, då gick jag därifrån, då var det motorhuv o framskärm,
Det tycker jag var väldigt mycket o ta i.
vad det med eller utan kvitto ?
med kvitto låter det ganska rimmligt
du får ju tänka att matrealet kostar en hel del
brukar ta ca 1500 per del å motor huv +tak tar jag 2000 för
men då står jag för att det finns ej något att klaga på typ damnopor eller färg skilnad mm vist finns det sånna som gör det för 100kr typ men då e det lack där efter också sånna lacker gör inte jag !!! mina jobb e 100%
en lackare har ju en tim debitering på ca 900kr
å då kan du tänka dej det e ju inte bara å spruta på färgen
det ska slipas rost riktas bulor slip grunda
slipas igen maskeras målas poleras om det behövs !!!
matreal för en hellack kostar ca 2500-3000kr + att det kostar ström diesel + att du får jobba stenhårt i ca 3 dagar å då menar jag stenhårt 7.00-24.00 i 3 dagar för att få klart en hellack
å en hellack kostar allt från 10000-60000kr beroende på hur rutten bilen e å hur bra lacken ska va har gjort i årdning ett par bilar som har ståt på utstälningar typ elmia va med å gjorde svempas shark lastbil
om det va så lätt att göra det skulle ju alla göra det själv
men vem har en lack box för ca 1miljon i hobby garaget
å sprey burkslack e inget att jämföra med en riktig lack
mvh stoffe
-
Svintoleffe wrote:Jag tror dte var me kvitto för dte har var en lackerar firma på stan som skulle göra det.
men då skulle han baar måla o inte göra något annat som o lgaa bulor eller så
Så just nu då vet jag ej hur jag sak göra, i värsta fall så får jag ragag vidare
är grejorna lösa ? kan jag ta mig an det !!!
-
Nä grejorna sitetr på bilen, motorhuven kan jag ta den om det är så, men inte skärmen
Den har jag spacklat på plats
Men om du skulle göra det vad skulle det kosta då.?
Sen en annan sak, varför kan man inet få bilen o o glensa lkika mycket när man målat själv?
Den bli typ mörk o dålig, man kan säga att ljuset krakulerar i färgen
Den har jag spacklat på plats
Men om du skulle göra det vad skulle det kosta då.?
Sen en annan sak, varför kan man inet få bilen o o glensa lkika mycket när man målat själv?
Den bli typ mörk o dålig, man kan säga att ljuset krakulerar i färgen