kkk27 a på en 2 liter 6a?? förstor??
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
kkk27 a på en 2 liter 6a?? förstor??
har en 320 men den kkk27 a på och jag har inte laddtryck föran vid 4000varv... varför??
pratade med en som säljer mycket agreggat och han säger att vissa kör med bra mycke större på dom motorerna....
jag laddar nu 0.7 bar kan du ha någon betydelse?
????
pratade med en som säljer mycket agreggat och han säger att vissa kör med bra mycke större på dom motorerna....
jag laddar nu 0.7 bar kan du ha någon betydelse?
????
Inget laddtryck eller menar du att du inte har fulltladdtryck förrens 4000rpm?
Jag hade inte fullt på min 325a med ett litet 16T förrens runt 4500rpm och en 320 pumpar ju betydligt mindre luft.
Jag hade inte fullt på min 325a med ett litet 16T förrens runt 4500rpm och en 320 pumpar ju betydligt mindre luft.
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
- Mattias Sandgren
- Posts: 622
- Joined: 24 Nov 2005, 21:32
- Location: Sävar/Umeå
- Contact:
Chrille wrote:Inget laddtryck eller menar du att du inte har fulltladdtryck förrens 4000rpm?
Jag hade inte fullt på min 325a med ett litet 16T förrens runt 4500rpm och en 320 pumpar ju betydligt mindre luft.
du måste ha haft rejält läckage på din 325:a, 16t har ju ett miniavgashus.. laddar ju från 2000 rpm på volvmotorerna.. bör inte vara senare ladd på en bmw sexa =)
Zwofurti wrote:Chrille wrote:Inget laddtryck eller menar du att du inte har fulltladdtryck förrens 4000rpm?
Jag hade inte fullt på min 325a med ett litet 16T förrens runt 4500rpm och en 320 pumpar ju betydligt mindre luft.
du måste ha haft rejält läckage på din 325:a, 16t har ju ett miniavgashus.. laddar ju från 2000 rpm på volvmotorerna.. bör inte vara senare ladd på en bmw sexa =)
tänkte samma sak
att trycktesta hela systemet vore det första jag gjorde...
Zwofurti wrote:Chrille wrote:Inget laddtryck eller menar du att du inte har fulltladdtryck förrens 4000rpm?
Jag hade inte fullt på min 325a med ett litet 16T förrens runt 4500rpm och en 320 pumpar ju betydligt mindre luft.
du måste ha haft rejält läckage på din 325:a, 16t har ju ett miniavgashus.. laddar ju från 2000 rpm på volvmotorerna.. bör inte vara senare ladd på en bmw sexa =)
Tror orginal wastegaten var lite knepig.
Den laddade typ 0.3-0,4bar från 1500rpm sen sket det till upp till 0,8 vid 4500rpm
Dock rätt kul karaktär på motorn ändå. Väldigt likt orginal fast med mer mos.
Sen sparar man ju en del på drivlinan när det inte blir så grymt mycket vrid på låga varv.
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
Chrille wrote:Zwofurti wrote:Chrille wrote:Inget laddtryck eller menar du att du inte har fulltladdtryck förrens 4000rpm?
Jag hade inte fullt på min 325a med ett litet 16T förrens runt 4500rpm och en 320 pumpar ju betydligt mindre luft.
du måste ha haft rejält läckage på din 325:a, 16t har ju ett miniavgashus.. laddar ju från 2000 rpm på volvmotorerna.. bör inte vara senare ladd på en bmw sexa =)
Tror orginal wastegaten var lite knepig.
Den laddade typ 0.3-0,4bar från 1500rpm sen sket det till upp till 0,8 vid 4500rpm
Dock rätt kul karaktär på motorn ändå. Väldigt likt orginal fast med mer mos.
Sen sparar man ju en del på drivlinan när det inte blir så grymt mycket vrid på låga varv.
känns inte så nödvändigt att köra en liiten turbo om man VILL ha sent ladd. kan nästan lova att ett lastbilsagg hade gett mer effekt redan vid 0.8bar samt liknande/snabbare spool. dessutom är dem i regel billigare vid inköp
MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
peppe wrote:worre wrote:tål mer stryk med. dom äter gärna upp div saker i deras väg utan att bry sig
Tändkablar på hösttävlingen b.l.a. gammle HX40 sörplade i sig den.
freddes turbo åt upp en laddtrycksstyrning också. dem är hungriga dom rackarna
MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
peppe wrote:worre wrote:tål mer stryk med. dom äter gärna upp div saker i deras väg utan att bry sig
Tändkablar på hösttävlingen b.l.a. gammle HX40 sörplade i sig den.
Haha
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
-
- Posts: 93
- Joined: 11 Oct 2006, 23:20
- Location: sala
- Contact: