E30Anders (M3) e30 s50 turbo nya bilder 26/5

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
User avatar
E30Anders
Posts: 1182
Joined: 02 Mar 2006, 14:26
Location: Halmstad

Post by E30Anders »

johankihl
Forum Administratör


Registreringsdatum: 20 november 2005
Inlägg: 620
Ort: Karlskoga
Postat: ons 18/jul 2007 09:56 Rubrik:

--------------------------------------------------------------------------------

Vilken sjuk bil du har byggt Anders, riktigt snygg. Antagligen kommer det inte att fattas pulver heller, grymt.


Man tackar :D .
Hur går det själv med din s50?? LG sa att den ska bli en riktig dräpare, han mumlade något om 4:siffrig effekt.

Idag har det blivit lite fulmappning på gata med ca 0,6-0,7 bars tryck å den skjuter på fint men varvstoppen på 7500 känns ju lite tidig 8) ,nu vill man ju inget hellre än att höja varvstoppen och dubbla laddtrycket 8). Hur mycket tror ni man vågar varva med orginal fjädrar och kammar?

MVH/ Anders
Aleex
Posts: 1162
Joined: 21 Nov 2005, 17:08
Location: Stockholm

Post by Aleex »

Ärtan sa till mig att han inte tyckte man skulle varva mer än 7500.. Det var ingen ide sa han
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Aleex wrote:Ärtan sa till mig att han inte tyckte man skulle varva mer än 7500.. Det var ingen ide sa han


Med original kammar ger det inget då effekten redan passerat sin topp vid 7500.
Aleex
Posts: 1162
Joined: 21 Nov 2005, 17:08
Location: Stockholm

Post by Aleex »

Bäckis wrote:
Aleex wrote:Ärtan sa till mig att han inte tyckte man skulle varva mer än 7500.. Det var ingen ide sa han


Med original kammar ger det inget då effekten redan passerat sin topp vid 7500.


Okej! Då vet jag..Då måste man ju skaffa värre kammar ju :D
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Aleex wrote:
Bäckis wrote:
Aleex wrote:Ärtan sa till mig att han inte tyckte man skulle varva mer än 7500.. Det var ingen ide sa han


Med original kammar ger det inget då effekten redan passerat sin topp vid 7500.


Okej! Då vet jag..Då måste man ju skaffa värre kammar ju :D


Nej, det måste man inte. Är jättebra om man inte vill skruva att hålla ner varven före det är de som förstör.

Nog med OT nu.

Detta blir en grym bil btw...
User avatar
E30Anders
Posts: 1182
Joined: 02 Mar 2006, 14:26
Location: Halmstad

Post by E30Anders »

Bäckis skrev
Med original kammar ger det inget då effekten redan passerat sin topp vid 7500.


Även om det inte ger mer effekt så kan det vara gott att ha lite högre varvstopp så man hinner rycka i nästa växel innan man går i stoppet, speciellt på dom lägre växlarna.
Därför undrar jag hur mycke varv ventilfjädrarna klarar utan att protestera allt för mycke.
Är 8000rpm ok???

MVH/ Anders
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Har inte provat 8000 rpm med orig fjädrar och laddtryck.
DanneE
Posts: 142
Joined: 24 Nov 2005, 09:36
Location: Växjö
Contact:

Post by DanneE »

Damn!! :shock:

Så jäkla läcker! Hojja till om du är dugen på M3 E36 :wink:
/Mvh Danne
User avatar
bumper
Posts: 766
Joined: 20 Nov 2005, 21:07
Location: Fagersta
Contact:

Post by bumper »

Ser riktigt bra ut.

Vit med svarta fälgar är så snyggt. :)
User avatar
E30Anders
Posts: 1182
Joined: 02 Mar 2006, 14:26
Location: Halmstad

Post by E30Anders »

Så här ser det ut under locket...
Inte helt färdigt, men nästan.

Image

MVH/ Anders
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

Mycket stilrent..
Lagom med bling.
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
User avatar
bjorasen
Posts: 156
Joined: 30 Aug 2006, 10:38
Location: Malmö

Post by bjorasen »

Grym bil!! Blev skitsnyggt med svarta fälgar!
Mvh///Christopher
535i -87
Marco Garver
Posts: 283
Joined: 21 Nov 2005, 21:18
Location: Åstorp

Post by Marco Garver »

Ser kanonfint ut!

Titta i VE tabellen så ser du direkt när maskin tappar fyllnadsgrad.

Mvh
Performance Center Syd AB
bsr-pcs.se
0708 743212
User avatar
Nicke Blom
Posts: 801
Joined: 26 Dec 2005, 08:39
Location: Månkarbo

ojj

Post by Nicke Blom »

Snyggaste jag sett på länge=)
Mvh Nicke Blom
User avatar
E30Anders
Posts: 1182
Joined: 02 Mar 2006, 14:26
Location: Halmstad

Post by E30Anders »

Oj oj oj!!!

Man tackar, kul att ni gillar den :D

Titta i VE tabellen så ser du direkt när maskin tappar fyllnadsgrad.

Mvh


Får kolla det när jag har en vettig VE tabell att kolla på, gjorde en loggning upp för hallandsåsen igår natt å från 5000 rpm och ca200 kpa går han under lambda 0,69 (lamdan mäter inte lägre) så han går ju dyngfett nu.
Finns ju bra med effekt å hämta oxå.

MVH/ Anders
User avatar
Overcharged
Posts: 1874
Joined: 08 Dec 2005, 12:12
Location: Skummeslöv, Halland
Contact:

Post by Overcharged »

såg den ute i halmstad igår och den var redigt fin :D
//Rickard Wersch

Projekt:
535 E34 Turbo
M3 E36 3.0 Coupé
_marcus_
Posts: 114
Joined: 20 Nov 2005, 18:16
Location: Malmbäck

Post by _marcus_ »

var det smidigt o få ihop nirat med vanosen?
Post Reply