Lägg upp info om ditt projekt.
Moderators: purepfcom , Pimplaren , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis
E30Anders
Posts: 1182 Joined: 02 Mar 2006, 14:26
Location: Halmstad
Post
by E30Anders » 18 Jul 2007, 19:52
johankihl Forum Administratör Registreringsdatum: 20 november 2005 Inlägg: 620 Ort: Karlskoga Postat: ons 18/jul 2007 09:56 Rubrik: -------------------------------------------------------------------------------- Vilken sjuk bil du har byggt Anders, riktigt snygg. Antagligen kommer det inte att fattas pulver heller, grymt.
Man tackar
.
Hur går det själv med din s50?? LG sa att den ska bli en riktig dräpare, han mumlade något om 4:siffrig effekt.
Idag har det blivit lite fulmappning på gata med ca 0,6-0,7 bars tryck å den skjuter på fint men varvstoppen på 7500 känns ju lite tidig
,nu vill man ju inget hellre än att höja varvstoppen och dubbla laddtrycket
. Hur mycket tror ni man vågar varva med orginal fjädrar och kammar?
MVH/ Anders
Aleex
Posts: 1162 Joined: 21 Nov 2005, 17:08
Location: Stockholm
Post
by Aleex » 18 Jul 2007, 20:19
Ärtan sa till mig att han inte tyckte man skulle varva mer än 7500.. Det var ingen ide sa han
Bäckis
Admin
Posts: 6534 Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:
Post
by Bäckis » 18 Jul 2007, 20:27
Aleex wrote: Ärtan sa till mig att han inte tyckte man skulle varva mer än 7500.. Det var ingen ide sa han
Med original kammar ger det inget då effekten redan passerat sin topp vid 7500.
Aleex
Posts: 1162 Joined: 21 Nov 2005, 17:08
Location: Stockholm
Post
by Aleex » 18 Jul 2007, 22:05
Bäckis wrote: Aleex wrote: Ärtan sa till mig att han inte tyckte man skulle varva mer än 7500.. Det var ingen ide sa han
Med original kammar ger det inget då effekten redan passerat sin topp vid 7500.
Okej! Då vet jag..Då måste man ju skaffa värre kammar ju
Bäckis
Admin
Posts: 6534 Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:
Post
by Bäckis » 18 Jul 2007, 22:36
Aleex wrote: Bäckis wrote: Aleex wrote: Ärtan sa till mig att han inte tyckte man skulle varva mer än 7500.. Det var ingen ide sa han
Med original kammar ger det inget då effekten redan passerat sin topp vid 7500.
Okej! Då vet jag..Då måste man ju skaffa värre kammar ju
Nej, det måste man inte. Är jättebra om man inte vill skruva att hålla ner varven före det är de som förstör.
Nog med OT nu.
Detta blir en grym bil btw...
E30Anders
Posts: 1182 Joined: 02 Mar 2006, 14:26
Location: Halmstad
Post
by E30Anders » 18 Jul 2007, 23:09
Bäckis skrev
Med original kammar ger det inget då effekten redan passerat sin topp vid 7500.
Även om det inte ger mer effekt så kan det vara gott att ha lite högre varvstopp så man hinner rycka i nästa växel innan man går i stoppet, speciellt på dom lägre växlarna.
Därför undrar jag hur mycke varv ventilfjädrarna klarar utan att protestera allt för mycke.
Är 8000rpm ok???
MVH/ Anders
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 19 Jul 2007, 07:01
Har inte provat 8000 rpm med orig fjädrar och laddtryck.
DanneE
Posts: 142 Joined: 24 Nov 2005, 09:36
Location: Växjö
Contact:
Post
by DanneE » 19 Jul 2007, 07:47
Damn!!
Så jäkla läcker! Hojja till om du är dugen på M3 E36
/Mvh Danne
bumper
Posts: 766 Joined: 20 Nov 2005, 21:07
Location: Fagersta
Contact:
Post
by bumper » 19 Jul 2007, 10:27
Ser riktigt bra ut.
Vit med svarta fälgar är så snyggt.
E30Anders
Posts: 1182 Joined: 02 Mar 2006, 14:26
Location: Halmstad
Post
by E30Anders » 21 Jul 2007, 02:25
Så här ser det ut under locket...
Inte helt färdigt, men nästan.
MVH/ Anders
Chrille
Posts: 2222 Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:
Post
by Chrille » 21 Jul 2007, 09:23
Mycket stilrent..
Lagom med bling.
bjorasen
Posts: 156 Joined: 30 Aug 2006, 10:38
Location: Malmö
Post
by bjorasen » 21 Jul 2007, 09:52
Grym bil!! Blev skitsnyggt med svarta fälgar!
Mvh///Christopher
535i -87
Marco Garver
Posts: 283 Joined: 21 Nov 2005, 21:18
Location: Åstorp
Post
by Marco Garver » 21 Jul 2007, 12:02
Ser kanonfint ut!
Titta i VE tabellen så ser du direkt när maskin tappar fyllnadsgrad.
Mvh
Performance Center Syd AB
bsr-pcs.se
0708 743212
Nicke Blom
Posts: 801 Joined: 26 Dec 2005, 08:39
Location: Månkarbo
Post
by Nicke Blom » 21 Jul 2007, 19:35
Snyggaste jag sett på länge=)
Mvh Nicke Blom
E30Anders
Posts: 1182 Joined: 02 Mar 2006, 14:26
Location: Halmstad
Post
by E30Anders » 21 Jul 2007, 20:41
Oj oj oj!!!
Man tackar, kul att ni gillar den
Titta i VE tabellen så ser du direkt när maskin tappar fyllnadsgrad. Mvh
Får kolla det när jag har en vettig VE tabell att kolla på, gjorde en loggning upp för hallandsåsen igår natt å från 5000 rpm och ca200 kpa går han under lambda 0,69 (lamdan mäter inte lägre) så han går ju dyngfett nu.
Finns ju bra med effekt å hämta oxå.
MVH/ Anders
Overcharged
Posts: 1874 Joined: 08 Dec 2005, 12:12
Location: Skummeslöv, Halland
Contact:
Post
by Overcharged » 22 Jul 2007, 02:47
såg den ute i halmstad igår och den var redigt fin
//Rickard Wersch
Projekt:
535 E34 Turbo
M3 E36 3.0 Coupé
_marcus_
Posts: 114 Joined: 20 Nov 2005, 18:16
Location: Malmbäck
Post
by _marcus_ » 25 Jul 2007, 11:55
var det smidigt o få ihop nirat med vanosen?