kkk27 a på en 2 liter 6a?? förstor??

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
Mohlin
Posts: 26
Joined: 23 Feb 2007, 15:38

kkk27 a på en 2 liter 6a?? förstor??

Post by Mohlin »

har en 320 men den kkk27 a på och jag har inte laddtryck föran vid 4000varv... varför??
pratade med en som säljer mycket agreggat och han säger att vissa kör med bra mycke större på dom motorerna....

jag laddar nu 0.7 bar kan du ha någon betydelse?

????
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

Inget laddtryck eller menar du att du inte har fulltladdtryck förrens 4000rpm?


Jag hade inte fullt på min 325a med ett litet 16T förrens runt 4500rpm och en 320 pumpar ju betydligt mindre luft.
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
User avatar
Mattias Sandgren
Posts: 622
Joined: 24 Nov 2005, 21:32
Location: Sävar/Umeå
Contact:

Post by Mattias Sandgren »

Insugsläckage, wastegaten står öppen, jättekasst grenrör .. orsakerna kan vara många fler än dom.
Mohlin
Posts: 26
Joined: 23 Feb 2007, 15:38

Post by Mohlin »

de börjar ladda vid 4000 å fullt vid 4500 varv....
User avatar
Zwofurti
Posts: 2635
Joined: 12 Apr 2006, 21:58
Location: Malmberget/Gällivare

Post by Zwofurti »

Chrille wrote:Inget laddtryck eller menar du att du inte har fulltladdtryck förrens 4000rpm?


Jag hade inte fullt på min 325a med ett litet 16T förrens runt 4500rpm och en 320 pumpar ju betydligt mindre luft.


du måste ha haft rejält läckage på din 325:a, 16t har ju ett miniavgashus.. laddar ju från 2000 rpm på volvmotorerna.. bör inte vara senare ladd på en bmw sexa =)
knotan
Posts: 1457
Joined: 21 Nov 2005, 12:03
Location: norrköping
Contact:

Post by knotan »

Zwofurti wrote:
Chrille wrote:Inget laddtryck eller menar du att du inte har fulltladdtryck förrens 4000rpm?


Jag hade inte fullt på min 325a med ett litet 16T förrens runt 4500rpm och en 320 pumpar ju betydligt mindre luft.


du måste ha haft rejält läckage på din 325:a, 16t har ju ett miniavgashus.. laddar ju från 2000 rpm på volvmotorerna.. bör inte vara senare ladd på en bmw sexa =)

tänkte samma sak :roll:

att trycktesta hela systemet vore det första jag gjorde...
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

Zwofurti wrote:
Chrille wrote:Inget laddtryck eller menar du att du inte har fulltladdtryck förrens 4000rpm?


Jag hade inte fullt på min 325a med ett litet 16T förrens runt 4500rpm och en 320 pumpar ju betydligt mindre luft.


du måste ha haft rejält läckage på din 325:a, 16t har ju ett miniavgashus.. laddar ju från 2000 rpm på volvmotorerna.. bör inte vara senare ladd på en bmw sexa =)


Tror orginal wastegaten var lite knepig.
Den laddade typ 0.3-0,4bar från 1500rpm sen sket det till upp till 0,8 vid 4500rpm

Dock rätt kul karaktär på motorn ändå. Väldigt likt orginal fast med mer mos.

Sen sparar man ju en del på drivlinan när det inte blir så grymt mycket vrid på låga varv.
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
User avatar
worre
Posts: 764
Joined: 05 Dec 2005, 08:06
Location: Piteå
Contact:

Post by worre »

bara plugga åå köra separat wg
tokig dåre från urskogen
+46730205517
WWW.Nontraction-racing.com
User avatar
flp
Posts: 919
Joined: 20 Nov 2005, 22:16
Location: Piteå

Post by flp »

Chrille wrote:
Zwofurti wrote:
Chrille wrote:Inget laddtryck eller menar du att du inte har fulltladdtryck förrens 4000rpm?


Jag hade inte fullt på min 325a med ett litet 16T förrens runt 4500rpm och en 320 pumpar ju betydligt mindre luft.


du måste ha haft rejält läckage på din 325:a, 16t har ju ett miniavgashus.. laddar ju från 2000 rpm på volvmotorerna.. bör inte vara senare ladd på en bmw sexa =)


Tror orginal wastegaten var lite knepig.
Den laddade typ 0.3-0,4bar från 1500rpm sen sket det till upp till 0,8 vid 4500rpm

Dock rätt kul karaktär på motorn ändå. Väldigt likt orginal fast med mer mos.

Sen sparar man ju en del på drivlinan när det inte blir så grymt mycket vrid på låga varv.


känns inte så nödvändigt att köra en liiten turbo om man VILL ha sent ladd. kan nästan lova att ett lastbilsagg hade gett mer effekt redan vid 0.8bar samt liknande/snabbare spool. dessutom är dem i regel billigare vid inköp :)

MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com

Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
User avatar
worre
Posts: 764
Joined: 05 Dec 2005, 08:06
Location: Piteå
Contact:

Post by worre »

tål mer stryk med. dom äter gärna upp div saker i deras väg utan att bry sig :wink:
tokig dåre från urskogen
+46730205517
WWW.Nontraction-racing.com
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

worre wrote:tål mer stryk med. dom äter gärna upp div saker i deras väg utan att bry sig :wink:


Tändkablar på hösttävlingen b.l.a. gammle HX40 sörplade i sig den.
User avatar
flp
Posts: 919
Joined: 20 Nov 2005, 22:16
Location: Piteå

Post by flp »

peppe wrote:
worre wrote:tål mer stryk med. dom äter gärna upp div saker i deras väg utan att bry sig :wink:


Tändkablar på hösttävlingen b.l.a. gammle HX40 sörplade i sig den.


freddes turbo åt upp en laddtrycksstyrning också. dem är hungriga dom rackarna :D

MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com

Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
User avatar
markus
Posts: 4830
Joined: 20 Nov 2005, 17:01
Location: Motala
Contact:

Post by markus »

Jag tycker det låter ganska normalt med fullt ladd vid 4500 på en b20.. på min b25 har jag fullt vid 3500-4000 (1 bar)

Mvh
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

peppe wrote:
worre wrote:tål mer stryk med. dom äter gärna upp div saker i deras väg utan att bry sig :wink:


Tändkablar på hösttävlingen b.l.a. gammle HX40 sörplade i sig den.



Haha :D
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
Race-Jimmy
Posts: 93
Joined: 11 Oct 2006, 23:20
Location: sala
Contact:

Post by Race-Jimmy »

hahaah,ja dom är hungriga dom där turbosarna tydligen
║ Team Kamphund
╚════════════╗
Post Reply