Bmw 538 -90 Turbo - Uppdaterad 5/6-08 ett litet ljus :)
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Hudik racet vart en stooor besvikelse
tydligen ett moppe-open som man förstod..ajja
Nu ska jag byta kamaxeln vid tilfälle och ev skaffa ytterligare en soppa pump och ladda på E85....troligtvis dock V-power..men vi får se som sagt.
550WHP och raggardäck (ev R-däck) på Sättna?
Time to beat = 11,4 @ 201km/h (eller hur Patte..hohohoh)
Nu sa ja knäcka en NG o sola
tydligen ett moppe-open som man förstod..ajja
Nu ska jag byta kamaxeln vid tilfälle och ev skaffa ytterligare en soppa pump och ladda på E85....troligtvis dock V-power..men vi får se som sagt.
550WHP och raggardäck (ev R-däck) på Sättna?
Time to beat = 11,4 @ 201km/h (eller hur Patte..hohohoh)
Nu sa ja knäcka en NG o sola
- P.Herrdahl
- Posts: 2079
- Joined: 30 Jul 2006, 00:39
- Location: Hedemora i Dalarna
- P.Herrdahl
- Posts: 2079
- Joined: 30 Jul 2006, 00:39
- Location: Hedemora i Dalarna
Hollizini wrote:När svetsar du dig ett insug då?
Kommer nog inte hända på denna motor...ska väll lägga mig ngnstans runt 600-650 hästar som max och det hänger insuget med till
Får se om man bygger på en S38 lr ngn annan "bigblock" 6:a till vintern så man har ngt att göra , gillar ju gamla M535:an väldigt mkt så där kan d få bli ett fint insug kanske
Grymt nice!!!
Så du kör vidare på fälgarna eller? Jag tycker ju dem är underbara, lackeraren trodde jag var puckad när jag ville ha pärlemovit lack på dem ha ha... så det ska va
Mvh
A
Så du kör vidare på fälgarna eller? Jag tycker ju dem är underbara, lackeraren trodde jag var puckad när jag ville ha pärlemovit lack på dem ha ha... så det ska va
Mvh
A
Mycket vrid spar tid!
http://www.fekzen.se" onclick="window.open(this.href);return false; - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip mm.
http://www.fekzen.se" onclick="window.open(this.href);return false; - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip mm.
PPF HUB "beställd"... så muttern till remskivorna kan sitta kvar där den skall, kunde skruva lös den med handkraft när ja märkte att bilen började missa!, trigger skivan satt lös *hmprf* kanske oxå törs lägga mig på ett varvstopp av ca 7100, fick tips oxå att varvstoppet ska klippa så det inte ger avgasknallar då detta tyligen ska vara en stor orsak till att vipporna säger upp sig i förtid.
Kammen vill oxå in i toppen o värma sig...ska "bara" tillverka ett spännverktyg till vipporna ..vill INTE släppa upp toppen i onödan.
Det ligger nu under "ATT GÖRA LISTAN ASAP"
/J
Kammen vill oxå in i toppen o värma sig...ska "bara" tillverka ett spännverktyg till vipporna ..vill INTE släppa upp toppen i onödan.
Det ligger nu under "ATT GÖRA LISTAN ASAP"
/J
Då satt den nya hubben eller navet som det heter på BMW språk på plats..
Fick använda en liiten skruvmejsel för att lägga lite tryck på krysskilen (fö krysskilen som vi fick ta fram i våran super duper cnc.....sortiment låda ) så den inte kantrade när man monterade navet...jävlades länge innan ragge kom över med sina kanon ideer
Nu är allt återmonterat och bilen går skit...måste kolla med laptoppen om den ger ngra felsignaler på tiggern, kanske den pajjat om skivan vobblat när den var på väg att lossna..
to be...
Fick använda en liiten skruvmejsel för att lägga lite tryck på krysskilen (fö krysskilen som vi fick ta fram i våran super duper cnc.....sortiment låda ) så den inte kantrade när man monterade navet...jävlades länge innan ragge kom över med sina kanon ideer
Nu är allt återmonterat och bilen går skit...måste kolla med laptoppen om den ger ngra felsignaler på tiggern, kanske den pajjat om skivan vobblat när den var på väg att lossna..
to be...
Liten update med bilder från gårdagen:
navet/hubben på plats i triggerhjulet
Mäter upp på veven kilspåret etc o börjar rota i sortiment lådorna...vi hittade en kil som var 5x8 om ja inte minns helt fel nu..passade klockrent!
Men eftersom det var svårt att få dit hjulet med allt på så lyckades ja såklart kraga över kilen o göra fula märken
Då packade jag ihop en timme o gick in o surade lite..
Men sen var d bara ringa Ragge mästermekaniken och be han leta efter en kil o komma över! , sagt o gjort..smacka smack..monterade navet först för sig själv med lite trix o sedan remskivor etc...voila!!
Kopplade upp laptopen o kikade i programet eftersom första provturen inte gick nå bra då den hoppade o fräste :/
Sen så!!
Nu i en skog nära dig..på bredhäng eller hjulhus fyllda med rök
navet/hubben på plats i triggerhjulet
Mäter upp på veven kilspåret etc o börjar rota i sortiment lådorna...vi hittade en kil som var 5x8 om ja inte minns helt fel nu..passade klockrent!
Men eftersom det var svårt att få dit hjulet med allt på så lyckades ja såklart kraga över kilen o göra fula märken
Då packade jag ihop en timme o gick in o surade lite..
Men sen var d bara ringa Ragge mästermekaniken och be han leta efter en kil o komma över! , sagt o gjort..smacka smack..monterade navet först för sig själv med lite trix o sedan remskivor etc...voila!!
Kopplade upp laptopen o kikade i programet eftersom första provturen inte gick nå bra då den hoppade o fräste :/
Sen så!!
Nu i en skog nära dig..på bredhäng eller hjulhus fyllda med rök