Nytt bänkrekord!

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
worre
Posts: 764
Joined: 05 Dec 2005, 08:06
Location: Piteå
Contact:

Post by worre »

sinnes sjukt :!: :idea: :twisted: :shock:
tokig dåre från urskogen
+46730205517
WWW.Nontraction-racing.com
Nobbe

Post by Nobbe »

Dra ballen i grusgången!!!

Kommer ev boka tid hos er framöver! :D
Dejvan
Posts: 17
Joined: 20 Nov 2005, 20:10
Location: Örnsköldsvik

Post by Dejvan »

STORT GRATTIS!
Fido85
Posts: 1634
Joined: 20 Nov 2005, 22:08
Location: Jakobstad (Finland)

Post by Fido85 »

helt sjukt :shock:
Mvh Christoffer
Tel:+358504210611
Svintoleffe
Posts: 1342
Joined: 23 Nov 2005, 13:45
Location: Gävle
Contact:

Post by Svintoleffe »

Bmwandreas wrote:Nu är den bottnad.

1028hk på hjulen.

1342nm och 1208hk vid 6800 rpm med 14%, den ger mer vid 7500 rpm men bänken stängde av:)

Detta är på E85 och 1.8 bars laddtryck.
Med väldigt stygga kammar.


För en annan som inte ärså haj stängde bänken av, för att den effekten var bottnad av ren säkerhet .?=
Santa Fe

www.Skogenracing.com



Mvh Leif
LiMPAN
Posts: 28
Joined: 21 Dec 2005, 22:45

Post by LiMPAN »

Grattis!!!

Vilken turbo sitter det i denna?
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Bänken kan inte bromsa mer, motorn verkade vilja mera sjukt nog.

Sitter PT88 turbo i.
Petri.
Posts: 293
Joined: 20 Nov 2005, 21:19
Location: Fagersta

Post by Petri. »

Sjukt bra mappat av ppf,såg inte nå ljust ut förrens på eftermiddagen,vi hade stora problem och få ur luften ur kylsystemet men allt gick bra när det var löst,trevligt oxå att ärtan inte hörde en endaste spikning under hela bromsningen så E85 verkar ju sjukt bra,gatmappen blev på 1070hk,blir nog ganska svårkört med den effekten då den ger ca 345hk vid 5000rpm och stiger jämt och fint upp till 1070hk vid 7500rpm,fanns ingen hejd på effekten heller,hade gått o varva mer men kan ju vara skönt o ligga lite safe.

/Petri
User avatar
P.Herrdahl
Posts: 2079
Joined: 30 Jul 2006, 00:39
Location: Hedemora i Dalarna

Post by P.Herrdahl »

Hur fan kommer det sig att du inte har nån projekttråd? Är du galen människa? :D 8)

Paul Herrdahl, 0730649656, madein36@hotmail.com
TIG svetsare.
Audi S/RS
User avatar
bumper
Posts: 766
Joined: 20 Nov 2005, 21:07
Location: Fagersta
Contact:

Post by bumper »

Hollizini wrote:Hur fan kommer det sig att du inte har nån projekttråd? Är du galen människa? :D 8)


Jag brukar få tjata på han att han ska bilder på bilen. Så projekttråd är nog inte att vänta. Kanske en informations- eller upplysningssida på sin höjd. =)

Grattis. Skönt att veta att killen som byggt min motor kan sin sak. :D
Jorm
Posts: 129
Joined: 05 Jun 2006, 21:34

Post by Jorm »

Vad för spridare på Petris? Var ju en Sollefteåbo som bänkade drygt 1000 hk och hans spridare var väldigt nära att bottnas med hög duty. Med en S38:a.

Sen en annan fundering, alla verkar varva ca 7.500 med S38B38, pallar dom inte mer? Har för mig att Helge varvade runt 8.500 med sin när det var S38B36.
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

1600cc.
Flera Audi 5or som bromsat nära 1000hk, och det är ju en cylinder till.
Sen kör inte vi så fett heller..

Jag skulle inte köra över 7500 om man vill att det ska hålla en stund.
Helge varvar 7000 med sin.
User avatar
Nicke Blom
Posts: 801
Joined: 26 Dec 2005, 08:39
Location: Månkarbo

okej

Post by Nicke Blom »

Visar verkligen bänken rätt? :? :D

gör den det är det bara att Gratulera :D
Mvh Nicke Blom
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Ja den visar rätt lågt mot rullar iafl.
Inte jämfört mot motorbänk, men det kommer det bli.

Petris motor gav sjukt med pulver, måste vara pga kammarna.
User avatar
Nicke Blom
Posts: 801
Joined: 26 Dec 2005, 08:39
Location: Månkarbo

kul

Post by Nicke Blom »

stygga kammar e mumma :wink:
Mvh Nicke Blom
User avatar
AndreasT
Posts: 872
Joined: 20 Nov 2005, 15:54

Post by AndreasT »

Går det ens att köra en sådan maskin på gatan? Går ju inte skruva ner trycket hur mycket som helst :wink:
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Nä den går inte att köra på fullgas, tror Petri lär byta fjäder i wastegaten för den ger 910hk på hjulen på grundladd:)
Post Reply