Bmw 538 -90 Turbo - Uppdaterad 5/6-08 ett litet ljus :)
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- P.Herrdahl
- Bmwandreas
- Moderator
Härligt!!
Jo - kammen är ju lite speciell på 745i. Den är vad jag förstått anpassad efter att efterlikna en V8 på lägre varv - då Bmw ville att motorn skulle ha den karaktären. Så denna kammen är mycket snäll på högre varv.
Mvh
Adde
Jo - kammen är ju lite speciell på 745i. Den är vad jag förstått anpassad efter att efterlikna en V8 på lägre varv - då Bmw ville att motorn skulle ha den karaktären. Så denna kammen är mycket snäll på högre varv.
Mvh
Adde
Mycket vrid spar tid!
http://www.fekzen.se" onclick="window.open(this.href);return false; - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip mm.
http://www.fekzen.se" onclick="window.open(this.href);return false; - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip mm.
Raceaddic wrote:FekZen wrote:Härligt!!
Mvh
Adde
kammen är samma som i vanliga m30b34 samma art nr m.m 264-264-112 10.7 i lyft
Vilken är den "vassaste" kammen jag kan plocka i och köra med org lyftare etc?
finns det ngt knep på dessa så man slipper lyfta toppen vid kam byte? eller är det ett måste?
Raceaddic wrote:finns inget sätt som är bra att byta kam utan att ta av toppen vad jag vet bästa är väll catcam 284/280/110 me 10.9 i lyft funkar skitbra om ja får säga det själv har en över då vi råka köpa 2
Hört att man kan tillverka ett verktyg som man spänner över ventilkåps bultarna som gör att man kan spänna ner/bort vipparmarna och på det sättet dra ut kammen...ngn som kan bekräfta?
Update:
Catcams Kamaxel införskaffad! ~ "kopia" på en Schrick kam
Bakreskärmkanter valsade med ett valsverktyg och en puff av varmluftspickadollen!
275 or pårullade på fälgarna och gled sedan in i d varma sköna hjulhuset
Oscarsson berattade gärna o högt hur mkt han älskade att jobba med breda däck ...NOT!!
Catcams Kamaxel införskaffad! ~ "kopia" på en Schrick kam
Bakreskärmkanter valsade med ett valsverktyg och en puff av varmluftspickadollen!
275 or pårullade på fälgarna och gled sedan in i d varma sköna hjulhuset
Oscarsson berattade gärna o högt hur mkt han älskade att jobba med breda däck ...NOT!!