Lägg upp info om ditt projekt.
Moderators: purepfcom , Pimplaren , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis
Ximon
Posts: 1119 Joined: 22 Nov 2005, 11:35
Location: Sthlm / Skellefteå
Post
by Ximon » 30 Jun 2007, 00:53
worre wrote: tur de tanken tog ju nästan 10 min att renklippa och knäcka upp
måste ju komma ner och titta nu ser ju riktigt bra ut allt fusk dolt nu eller
Ja, det är ju bara du hör av dig i morgon om du ska ner till Umeå
Simon Markström 072-233 04 11
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från
http://www.pure-pf.com " onclick="window.open(this.href);return false;
Ximon
Posts: 1119 Joined: 22 Nov 2005, 11:35
Location: Sthlm / Skellefteå
Post
by Ximon » 02 Jul 2007, 01:31
Nu är arrangemanget till pumparna klara, fästen till bagagelucka och huv klara. I morgon är det nog final assembly för bakaxeln.
Mycket grejer som ska lira nu, men det känns som vändpunkten är nådd iom lacken
Simon Markström 072-233 04 11
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från
http://www.pure-pf.com " onclick="window.open(this.href);return false;
Ximon
Posts: 1119 Joined: 22 Nov 2005, 11:35
Location: Sthlm / Skellefteå
Post
by Ximon » 06 Jul 2007, 01:38
Motor och låda gör en sista gästspelning innan allvaret börjar. Har provat ut kardan, och den passar utmärkt
Kardanring och en skydsring är i det närmaste klara.
Sista delarna är hos Motormecano nu, och blir klart nästa vecka.
Har hämtat ut alla delar från Burlin Motor, så nu är det läge att börja plocka ihop snurran.
John slavar och polerar. Helt svart i ansiktet, men ack så bra det blir!
God Natt
Simon Markström 072-233 04 11
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från
http://www.pure-pf.com " onclick="window.open(this.href);return false;
Scrazher
Posts: 659 Joined: 31 Mar 2006, 16:14
Location: Luleå
Post
by Scrazher » 06 Jul 2007, 06:28
Börjar dra ihop sig låter det som.. mycket trevligt! =)
Är det något "Event" som du planerat åka på i sommar rent utav eller?
Om den inte sitter ihop helt i augusti så skulle det vara trevligt om man kunde ta ett studiebesök någon gång!
GL!
Fear This
Posts: 1577 Joined: 20 Nov 2005, 22:56
Location: Sthlm
Post
by Fear This » 06 Jul 2007, 18:45
så feeeet!!
kladda inte i tråden om du inte är intresserad av att handla
worre
Posts: 764 Joined: 05 Dec 2005, 08:06
Location: Piteå
Contact:
Post
by worre » 06 Jul 2007, 19:03
Fear This wrote: så feeeet!!
inte fet små rund
simon hur går det snart provstart eller?
Ximon
Posts: 1119 Joined: 22 Nov 2005, 11:35
Location: Sthlm / Skellefteå
Post
by Ximon » 07 Jul 2007, 01:16
Tack för alla positiva komentarer!
Schemat är fullspäckat, och jag håller full mutter dygnet runt för att hinna.
Det går inte sticka under stol med att det skulle vara kul att dra av nån repa på Mantorp i Aug. Då skall den dock vara provkörd lite innan.
worre: Fläktkåpan, och dörrsidor bak?
Simon Markström 072-233 04 11
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från
http://www.pure-pf.com " onclick="window.open(this.href);return false;
Ximon
Posts: 1119 Joined: 22 Nov 2005, 11:35
Location: Sthlm / Skellefteå
Post
by Ximon » 08 Jul 2007, 01:39
Dags för lite bilder
Tydliga tecken på övertändling ledde John till att polera
Rutor runt om klara
Kardanring, och en stödring bultbara och fastsvetsade i karossen.
Simon Markström 072-233 04 11
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från
http://www.pure-pf.com " onclick="window.open(this.href);return false;
flp
Posts: 919 Joined: 20 Nov 2005, 22:16
Location: Piteå
Post
by flp » 08 Jul 2007, 02:00
ser ju bra ut. snart snytdags!
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
Ximon
Posts: 1119 Joined: 22 Nov 2005, 11:35
Location: Sthlm / Skellefteå
Post
by Ximon » 10 Jul 2007, 16:13
Leffe var gårdagens stjärna! Vi höll stumt hela dagen, och var klara 04.00
2 timmar sömn på det och lite jobb så är man ganska mör. Därför ska vi slipa in kolvringarna nu, och kanske börja rengöra/sätta ihop bottendelen.
Igår hann vi iaf att göra plenumet klart, göra en fuelcell med inbyggd cach tank och bygga om oljetråget. Kanonjobb alla inblandade!
Bilder kommer då John polerat/borstat upp grejerna.
Simon Markström 072-233 04 11
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från
http://www.pure-pf.com " onclick="window.open(this.href);return false;
Ximon
Posts: 1119 Joined: 22 Nov 2005, 11:35
Location: Sthlm / Skellefteå
Post
by Ximon » 11 Jul 2007, 01:53
Lite bilder
Nya formen på oljetråget
Svänghjul med koppling är balanserat tillsammans med veven.
Efter att vi slipat in kolvringarna i en maskin Phredde hade var det dags för montering.
Simon Markström 072-233 04 11
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från
http://www.pure-pf.com " onclick="window.open(this.href);return false;
Pitbull
Posts: 3880 Joined: 06 Jun 2006, 06:10
Location: Kyrkhult
Post
by Pitbull » 12 Jul 2007, 23:46
Tja. När vi mätte kolvaringarna i mina lopp så
behövde jag ej slipa ner dom.
Hur viktigt är det att slipa ner dom i mått??
Vad "Kan" hända om man inte gör de om det skulle
behövas?
Jävligt nice bygge måste jag säga..
Mvh Mattias
Ximon
Posts: 1119 Joined: 22 Nov 2005, 11:35
Location: Sthlm / Skellefteå
Post
by Ximon » 13 Jul 2007, 02:42
Du lär ju ha något papper från kolvtillverkaren som anger vilket gap du skall ha. Om det stämmer utan att fila så kan du nog känna dig nöjd.
mvh
Simon Markström 072-233 04 11
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från
http://www.pure-pf.com " onclick="window.open(this.href);return false;
Ximon
Posts: 1119 Joined: 22 Nov 2005, 11:35
Location: Sthlm / Skellefteå
Post
by Ximon » 13 Jul 2007, 02:51
Idag fick jag tillbaka toppen från Motormecano som gjort ett kanonjobb!
Men en topp som fått slipade kammar, hårdare fjädrar, nya styrningar, tätningar, mirade ventiler och planad var planen att slå ihop motorn.
Lättare sagt än gjort kan jag säga! Trots allt tjafs är vi nu klara och kan fortsätta med annat. Det strulade ordentligt med pyramidringarna, vilket stal att par timmar innan vi fick till det.
Bilder:
Idag blir det nog lack efter att jag sovit ett tag.
Simon Markström 072-233 04 11
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från
http://www.pure-pf.com " onclick="window.open(this.href);return false;
Ximon
Posts: 1119 Joined: 22 Nov 2005, 11:35
Location: Sthlm / Skellefteå
Post
by Ximon » 15 Jul 2007, 00:06
Bilen är hos Jonas på LoneStar AutoPaint, och vi har bestämt att det blir ingen flashig lack i år, utan lite grundjobb, sen någon snabbtorkande färg.
Målet var att köra Goldtown Summer NATS nästa helg i Fällfors, men det kommer bli lite väl stressigt, och jag vill hellre göra det ordentligt än att ta ett gäng genvägar nu när slutet är nära.
För övrigt verkar tanken att bromsa hos PPF gå åt skogen då de inte "når" in med Dynapacken till min axel då den bara är 1 m bred. Alternativet som jag förstod på Ärtan var att tillverka någon typ av spacers som är drygt 10 cm
Lite dumt, men vi får försöka lösa det, och annars får man väl pruppa runt på lite lägre tryck i år
Simon Markström 072-233 04 11
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från
http://www.pure-pf.com " onclick="window.open(this.href);return false;
BmwRacing
Posts: 17 Joined: 22 May 2006, 15:22
Location: Skellefteå
Contact:
Post
by BmwRacing » 17 Jul 2007, 02:02
Hörredu simon! De där ser hur trevligt ut som helst ju!
Själv ska jag bara ut å rita svartstreck me 740in ett tag till här i krokarna sen blir de ut på blocket me den!
Har bmw i tankarna nu igen
Dock utan turbo än så länge
worre
Posts: 764 Joined: 05 Dec 2005, 08:06
Location: Piteå
Contact:
Post
by worre » 17 Jul 2007, 11:03
hur går det din anti tok? hinner du till helgen??