Chrille - BMW E30 M50 M-Tech II Turbo
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Bakvagnen är nere:
Läge o måla lite... Är för snål för att lämna in på blästring.
Stålborste och svart hammarlack duger fint:
Tanken läcker lite i skarven mellan över och underdel. För att inte mista min titel som sveriges snålaste biltrimmare gör jag ett försök att laga skiten i stället för att köpa en ny.
På med en jävla massa kemisk metall, vet inte exakt var det läcker så det var lika bra att kleta hela vägen runt om:
Sen på med en jävla massa färg
Läge o måla lite... Är för snål för att lämna in på blästring.
Stålborste och svart hammarlack duger fint:
Tanken läcker lite i skarven mellan över och underdel. För att inte mista min titel som sveriges snålaste biltrimmare gör jag ett försök att laga skiten i stället för att köpa en ny.
På med en jävla massa kemisk metall, vet inte exakt var det läcker så det var lika bra att kleta hela vägen runt om:
Sen på med en jävla massa färg
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
Intressant bygge!
En fråga efter att ha läst igenom tråden ang originalmotor Vs moddad när man överladdar
Jag hade uppfattningen att man kunde ladda ca 1bar när motorn är helt orörd. Självklart förutsätter jag att ingen detonation sker för då pajar saker rätt fort....
Min motor ska väl få sig lite överladdning en vacker dag också. Hade tänkt 0,75bar. Den är helt original när det gäller förstärkningar. (sen att den är trimmad är en annan sak) Toppen är planad och ny originalpackning monterad. Ska detta eventuellt inte hålla till 0,75bar då menar ni?
Jag kör nästan bara bana med bilen, så den går på max hela den tiden. Då vill man inte blåsa toppackningen osv. Hade tänkt överladda med kompressor.
En fråga efter att ha läst igenom tråden ang originalmotor Vs moddad när man överladdar
Jag hade uppfattningen att man kunde ladda ca 1bar när motorn är helt orörd. Självklart förutsätter jag att ingen detonation sker för då pajar saker rätt fort....
Min motor ska väl få sig lite överladdning en vacker dag också. Hade tänkt 0,75bar. Den är helt original när det gäller förstärkningar. (sen att den är trimmad är en annan sak) Toppen är planad och ny originalpackning monterad. Ska detta eventuellt inte hålla till 0,75bar då menar ni?
Jag kör nästan bara bana med bilen, så den går på max hela den tiden. Då vill man inte blåsa toppackningen osv. Hade tänkt överladda med kompressor.
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
Porris wrote:ja du lär ju inte mista din titel än på långa vägar i alla fall
Hehe, Jag hade ingen annan färg än silver, och jag hade ingen lust att åka o köpa mer svart så det fick bli som det blev med tanken.
Visst, den ser förjävlig ut men är förhoppningsvis tät och lär nog inte rosta utifrån ialla fall
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
-
- Posts: 1342
- Joined: 23 Nov 2005, 13:45
- Location: Gävle
- Contact:
Krillian wrote:Hur fick du av den Handbroms vajern????
nån har kapat ex så som på din bild men jag vet inte hur man får av den
Mvh KristianChrille wrote:Bakvagnen är nere:
Du tar en stor polygrip försöker snurra på vajerhöljet går inte det då tar du o trycker kraftigt neråt o åt sidorna då deformerar du vajerhöljet så får du loss den så gjorde ialalf all jag.
xtiz wrote:Skippar du bara den där tanken så kan ja sponsra dig med en nästan ny 60l tank. Bmw orginal:D
Mvh
Redan försent.. Monterat o klart
Skulle det visa sig den läcker så hör jag av mig
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
Svintoleffe wrote:
Du tar en stor polygrip försöker snurra på vajerhöljet går inte det då tar du o trycker kraftigt neråt o åt sidorna då deformerar du vajerhöljet så får du loss den så gjorde ialalf all jag.
Det funkade inte för mig...
De satt som fan de där asen.
Fick borra ur dem.
Gå stegvis uppåt i borrdimenson.. Tillslut så släppte hyllsan och följde med borret ut
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Jag hade också problem med handromsskiten! mycket 5-56 och inte ha för bråttom så gick det dock fint med hammare och mejsel utifrån så att säga och slå ut den Var nära att klippa den också, men nu slapp man byta
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Nisse Järnet wrote:Jag hade också problem med handromsskiten! mycket 5-56 och inte ha för bråttom så gick det dock fint med hammare och mejsel utifrån så att säga och slå ut den Var nära att klippa den också, men nu slapp man byta
sorry för OT:
men om man nu måste byta hela handbroms "kablaget" hur fick man loss den där uppe vid handbroms spaken?
I dag vart det långdag i garaget.
Fick lite gjort...
Börjar med en bild på Lunchen...
Macka o saft
Bakvagnen och tanken är ialla fall monterad...
Blev ganska porrigt... Bättre bilder kommer
Nu vart det tomt på platsen...
Äntligen nere på egna hjul... dags för provkörning:
http://www.youtube.com/watch?v=u0qhPmKi-s4
Fick lite gjort...
Börjar med en bild på Lunchen...
Macka o saft
Bakvagnen och tanken är ialla fall monterad...
Blev ganska porrigt... Bättre bilder kommer
Nu vart det tomt på platsen...
Äntligen nere på egna hjul... dags för provkörning:
http://www.youtube.com/watch?v=u0qhPmKi-s4
Last edited by Chrille on 13 Jul 2007, 04:51, edited 1 time in total.
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
Chrille wrote:
Äntligen nere på egna hjul... dags för provkörning:
http://www.youtube.com/v/u0qhPmKi-s4
Det där gick undan. Vilken kärra .
The Lower Class