Dock hinner jag INTE bli klar till MANTORP/GATEBIL till helgen....för mkt som ska provas ut innan man vågar ge fullmacka ..
Grenröret är så gott som klart, vi törs inte helsvetsa det dock föräns vi verkligen provat med den riktiga snurran på plats...blir iaf riktigt läckert!! , ska kompletera med röret till wastegaten och ihopdragningen till downpipen när vbands flänsarna osv är i garaget.
Tar väll lite mer bilder kanske när ja orkar..hehe...men d börjar se fint ut allt iaf!!
Nisse Järnet wrote:Kul att WGen kom till nån nytta Kommer man kunna se bilen i Sundsvall nåt? Tjejen har landställe där uppe så man åker dit lite nu och då.
Låter mycket nice!! Grymt roligt att se att det byggs vidare på mitt projekt! Stage II kan man säga att detta projekt antar nu
Mvh
Adde Fekzen
Mycket vrid spar tid! http://www.fekzen.se" onclick="window.open(this.href);return false; - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip mm.
Låter mycket nice!! Grymt roligt att se att det byggs vidare på mitt projekt! Stage II kan man säga att detta projekt antar nu
Mvh Adde Fekzen
, jao stage 2 kanske hehe
har troligen haft ett dåligt batteri..så ska köpa ett nytt idag då det verkar som MSD tändningen vill ha mkt kräm...men annars så rullar den in på M-nord anyday nu
Roger my man på Motornord kom över en sväng till garaget och satte sig bakom laptopen o pillade
dock vill den bara varva till ca 4500-5000rpm ..så vi ska felsöka lite basic saker , hade ingen strob för att kolla tändningen idag så vi ska börja där imorgon
men annars spinner d på fint!!
Ska få den att gå riktigt först innan den rullas in på dynapacken , men det ska vi väll få till så är det väll dax nu på torsdag/fredag.
Vad planerar ni köra för laddtryck? Blir det att mappa för E85 direkt?
Mvh
Adde
Mycket vrid spar tid! http://www.fekzen.se" onclick="window.open(this.href);return false; - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip mm.
Vad planerar ni köra för laddtryck? Blir det att mappa för E85 direkt?
Mvh Adde
Ja tror vi kör V-Power faktist...till en början...lite orolig att mina pumpar inte räcker så ja tänkte börja så här...laddtryck ?...ptjaa...1,5-1,6 max ?