ca 300hk??!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
ca 300hk??!
Tjenare funderar på om jag ska köpa mig en BMW 325 e30. Som jag vet så är dom lätta att turbokonvertera, undrar vad som behövs om man ville ha ca 300hk hur motorn? Är det M20B25 i 325an? Skulle gärna uppskatta nån sorts trimstegslista // Ooze
Cars is da shit!
Ooze wrote:Okej, tror jag fattar!
Men åter till min andra fråga...
Jag undrar vad som behövs för att klämma ut ca 300hk ur M20B25.
535 LMM
340cc spridare
Adaptergrenrör
Mitsubishi TDO4HL-16T aggregat
Intercooler
Ställbar BTR
Med lite labb med bypassrör och bränsletryck så lirar det klockrent.
(Taget från FAQ:en om turbokonvertering högre upp på sidan)
Okej tack Tysken! Intercooler.. tror du/ni det skulle räka med typ en s2 ic? Funkar det att köra med Megasquirt? Adaptergrenrör = turbogrenrör?... haha massa frågor men helt inne i 325 .
Sorry för mitt spam attack där, stog något i stil med att det inte gick att skriva men sen nu ser jag att dom kom fram ändå :S!
Sorry för mitt spam attack där, stog något i stil med att det inte gick att skriva men sen nu ser jag att dom kom fram ändå :S!
Cars is da shit!
Okej, jag går i skolan och är fattig som en lus, men ska försöka punga ut pengar till trim och styling. Nån som vet var Limmet har för front? Vad sa du 340cc spridare? skulle man kunna ta typ Volvos gröna, blå eller röda(om du fattar?)??? Måste liksom känna in allt på att köpa begagnat och budget saker :S!
Cars is da shit!
Tysken wrote:Ooze wrote:Okej, tror jag fattar!
Men åter till min andra fråga...
Jag undrar vad som behövs för att klämma ut ca 300hk ur M20B25.
535 LMM
340cc spridare
Adaptergrenrör
Mitsubishi TDO4HL-16T aggregat
Intercooler
Ställbar BTR
Med lite labb med bypassrör och bränsletryck så lirar det klockrent.
(Taget från FAQ:en om turbokonvertering högre upp på sidan)
Ha ha.. det där är exakt min setup
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
Chrille wrote:Tysken wrote:Ooze wrote:Okej, tror jag fattar!
Men åter till min andra fråga...
Jag undrar vad som behövs för att klämma ut ca 300hk ur M20B25.
535 LMM
340cc spridare
Adaptergrenrör
Mitsubishi TDO4HL-16T aggregat
Intercooler
Ställbar BTR
Med lite labb med bypassrör och bränsletryck så lirar det klockrent.
(Taget från FAQ:en om turbokonvertering högre upp på sidan)
Ha ha.. det där är exakt min setup
Går bilen bra med det? effekt?
Tänkte även om ni kan säga ett par bra BMW sidor som man BÖR veta om!! MVH Ooze
Cars is da shit!
Vet ej än. har inte hängt i motorn än, men den ska nog flytta på sig..
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
Ooze wrote:Chrille wrote:Tysken wrote:Ooze wrote:Okej, tror jag fattar!
Men åter till min andra fråga...
Jag undrar vad som behövs för att klämma ut ca 300hk ur M20B25.
535 LMM
340cc spridare
Adaptergrenrör
Mitsubishi TDO4HL-16T aggregat
Intercooler
Ställbar BTR
Med lite labb med bypassrör och bränsletryck så lirar det klockrent.
(Taget från FAQ:en om turbokonvertering högre upp på sidan)
Ha ha.. det där är exakt min setup
Går bilen bra med det? effekt?
Tänkte även om ni kan säga ett par bra BMW sidor som man BÖR veta om!! MVH Ooze
Det är även min setup förutom lite större spridare. Kan säga som så att det rör på sig ganska bra, fast nu har jag blivit van. Köp min motor