535 lmm?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
- Posts: 1342
- Joined: 23 Nov 2005, 13:45
- Location: Gävle
- Contact:
jag kör med en orginal liite uppspänd lmm i min m20b20 och 535 spridare.. allt funkar klockrent upp till 0,7bar.
som sagt så blir det säkert mer respons / mer flöde med 535lmm
som sagt så blir det säkert mer respons / mer flöde med 535lmm
E36 325 turbo 700whp+
http://www.garaget.org/m50_micke" onclick="window.open(this.href);return false;
07373375åttafem
Michael Kastari
http://www.garaget.org/m50_micke" onclick="window.open(this.href);return false;
07373375åttafem
Michael Kastari
-
- Posts: 1342
- Joined: 23 Nov 2005, 13:45
- Location: Gävle
- Contact:
Zwofurti wrote:Svintoleffe wrote:Jo det jag menar är väll att det är dumnt o chasna o kasnke paja motorn.? Ellerär man gjord av pengar så gör det ju inget, fördå ahr man ju råd o köpa 30 stycken till.
Varför är det en chansning med original då?=)
enda som skiljer är ju i princip diametern på inloppet..
Ja dimatern skiljer har man stor otur o man har lambda då kan det blir väldigt fel värden när man kör med för stora spridare.
Med en mindre lmm så får inte motorn den luft den behveör igentmot dom större spridarna, o då kan det gå för fett, o går den mycket för fett då spolar man bort oljefilmen ifrån kolvarna oså har man haveri, o det vill man ju inte .