535 lmm?

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Svintoleffe
Posts: 1342
Joined: 23 Nov 2005, 13:45
Location: Gävle
Contact:

Post by Svintoleffe »

Jo det jag menar är väll att det är dumnt o chasna o kasnke paja motorn.? Ellerär man gjord av pengar så gör det ju inget, fördå ahr man ju råd o köpa 30 stycken till.
Santa Fe

www.Skogenracing.com



Mvh Leif
Borken
Posts: 8
Joined: 25 May 2007, 06:48
Location: Falkenberg

Post by Borken »

Verkar vara stabilt med knowhow i den här tråden :D

/Janne
m50_micke
Posts: 410
Joined: 20 Nov 2005, 21:16
Location: eskilstuna

Post by m50_micke »

jag kör med en orginal liite uppspänd lmm i min m20b20 och 535 spridare.. allt funkar klockrent upp till 0,7bar.

som sagt så blir det säkert mer respons / mer flöde med 535lmm
E36 325 turbo 700whp+

http://www.garaget.org/m50_micke" onclick="window.open(this.href);return false;

07373375åttafem
Michael Kastari
User avatar
Fisåkare
Posts: 322
Joined: 22 Dec 2005, 12:27
Location: Bajen Hill Stockholm/ Ekeby Gotland

Post by Fisåkare »

Borken wrote:Verkar vara stabilt med knowhow i den här tråden :D

/Janne


Mm.. Eller hur :?
User avatar
Zwofurti
Posts: 2635
Joined: 12 Apr 2006, 21:58
Location: Malmberget/Gällivare

Post by Zwofurti »

Svintoleffe wrote:Jo det jag menar är väll att det är dumnt o chasna o kasnke paja motorn.? Ellerär man gjord av pengar så gör det ju inget, fördå ahr man ju råd o köpa 30 stycken till.


Varför är det en chansning med original då?=)

enda som skiljer är ju i princip diametern på inloppet..
Svintoleffe
Posts: 1342
Joined: 23 Nov 2005, 13:45
Location: Gävle
Contact:

Post by Svintoleffe »

Zwofurti wrote:
Svintoleffe wrote:Jo det jag menar är väll att det är dumnt o chasna o kasnke paja motorn.? Ellerär man gjord av pengar så gör det ju inget, fördå ahr man ju råd o köpa 30 stycken till.


Varför är det en chansning med original då?=)

enda som skiljer är ju i princip diametern på inloppet..


Ja dimatern skiljer har man stor otur o man har lambda då kan det blir väldigt fel värden när man kör med för stora spridare.

Med en mindre lmm så får inte motorn den luft den behveör igentmot dom större spridarna, o då kan det gå för fett, o går den mycket för fett då spolar man bort oljefilmen ifrån kolvarna oså har man haveri, o det vill man ju inte .
Santa Fe

www.Skogenracing.com



Mvh Leif
Post Reply