Lägg upp info om ditt projekt.
Moderators: purepfcom , Pimplaren , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 30 May 2007, 12:16
840hk vid 1.4 bar
Helt sjukt, den ger mer än en S38
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 30 May 2007, 12:17
Bonje wrote: Bmwandreas wrote: 700hk och 1000nm vid 5000 rpm:)
Är det maxeffekt vid 5000 varv? Väldigt lågt tycker jag.
Du lägger väl upp bromspapper snart antar jag?
Hur går det nu då förresten att mappa E85? Det måste ju vara enklare att utvärdera nu när ni får svart på vitt i bänken.. Jag har garderat mig med överdimensjonerat bränslesystemet till 318 just med tanke på E85.
Funkar sjukt bra på denna motor, spikar inte ett piss.
Tysken
Posts: 1272 Joined: 24 Nov 2005, 13:39
Location: Sköndal, Sthlm
Post
by Tysken » 30 May 2007, 12:39
Bmwandreas wrote: 840hk vid 1.4 bar
Helt sjukt, den ger mer än en S38
Är den portad och vassare kammar eller standard topp? Låter ju helt otroligt.
Bäckis
Admin
Posts: 6534 Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:
Post
by Bäckis » 30 May 2007, 13:29
994hk. Ska det gå att komma till 1000 precis med PT76GTS?? Lite mer trix med tändning/bränsle så vet vi svaret
Ola
Posts: 88 Joined: 05 Jun 2006, 16:56
Location: Norge
Contact:
Post
by Ola » 30 May 2007, 13:32
Bmwandreas wrote: 945hk@1080nm 1.6-1.7 bar
Syyk effekt!
erikkihl
Posts: 505 Joined: 24 Nov 2005, 15:59
Location: Torsby
Post
by erikkihl » 30 May 2007, 13:32
Fy fan alltså!
Det här kommer bli grymt
Bäckis
Admin
Posts: 6534 Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:
Post
by Bäckis » 30 May 2007, 13:35
Tre pull till och 1016hk är ett faktum. Turbon totalt bottnad.
1,8 bars laddtryck, men det ska väl sänkas lite till att börja med.
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 30 May 2007, 13:56
Sjukt vilken fin motor vi satt ihop:)
Tommy.N
Posts: 47 Joined: 20 Nov 2005, 15:05
Contact:
Post
by Tommy.N » 30 May 2007, 14:07
Fina siffror, helt klart!
Ser ut å gå lite fet, AFR 0.007
Ripper
Posts: 1196 Joined: 25 Nov 2005, 21:50
Post
by Ripper » 30 May 2007, 14:23
Sjukt bra gjort grabbar!
De va pricken över "I" nu får de bli e85 igen för min del...
Längtar tills ni skall knappa lite i bänken med min bil andreas&andreas=)
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 30 May 2007, 14:25
Tommy.N wrote: Fina siffror, helt klart!
Ser ut å gå lite fet, AFR 0.007
Kör lambdan in i autronic så man kan köra autotune..
Nu får man prova vilken tändning och AFR som ger mest pulver, kul att ha egen bänk
DanneE
Posts: 142 Joined: 24 Nov 2005, 09:36
Location: Växjö
Contact:
Post
by DanneE » 30 May 2007, 14:32
Haha, fan vad sjukt!!
Bra jobbat grabbar!
/Mvh Danne
_Kalle_
Posts: 1151 Joined: 26 Dec 2005, 20:14
Location: Norrtälje
Post
by _Kalle_ » 30 May 2007, 15:13
fyfan! sjuka motorer. Är det något gjort åt toppen? värre kammar och portning eller är det original ?
oddis
Posts: 237 Joined: 25 Nov 2005, 16:52
Location: Solør - Norge
Contact:
Post
by oddis » 30 May 2007, 15:14
Imponerande siffer
Slang opp noen bilder och film også, samt at jag vil se hur bromsbanken ser ut!
E85 is the shit, eller?
Bäckis
Admin
Posts: 6534 Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:
Post
by Bäckis » 30 May 2007, 15:26
_Kalle_ wrote: fyfan! sjuka motorer. Är det något gjort åt toppen? värre kammar och portning eller är det original ?
Toppen är mirafräst och nya styrningar ,men original i övrigt.
wuffee
Posts: 1564 Joined: 20 Nov 2005, 14:07
Location: Eksjö
Contact:
Post
by wuffee » 30 May 2007, 15:28
Ja, de är rackarn va ni kan alltså.. riktigt fina siffror jämt.. den måste väl gå 9:or eller?