Hemsö danne wrote:Hehe det låter hels osannolikt fattar jag väl.men det är helt sant..framrutan sprack ochtrycktes ur listen en bit,det satt tillomed en hårtuss kvar i sprickan..sidorutan gick i tusen bitar.och NEJ jag fick inga fler skador än en skärsår på lillfingret...och min kompis skrapa sig på ryggen och arslet..så han hade lite svårt att sitta...det är sanningen..jag har en film 5 min efter crashen då vi sitter i bilen och bogseras bor..änglavakt? låt mej bara inte framstå som en myttoman e ni snälla
Spelar ingen roll om du har film från '5minuter efter olyckan'. Det kan vara vem som helst, och filmat när som helst.
Om man slår i skallen i vindrutan så hårt att rutan trycks ut, då har du mer skador än ett skärsår i fingret.
Jag tror inte en sekund på att det är sant...
jag tror dig har själv skallat sönder en framruta! å det ända som syntes efter det va ett litet skärsår i ögonbrynet! bilrutor är väldigt mjuka innifrån bilen!!
Jag lyckades volta min turbo och lustgas matade Toyota Starlet rwd då bakaxeln skar i en kurva. La sig på tak och kanade ett 50 tal meter på asfalten upp och ner.
jag har kvaddat en tjejens volvo 740 den var nylackad i en grön metallic lack från NyaV70R (den mintgröna) åkte på en 50väg och en fiat 127 låg i 30km/h så jag skulle ta en genväg genom skogen...det kanske är 500m grus väg fick möte med en traktor och jag hade för hög fart fick gira ner i diket(nya dikat) kofångaren fram gick i 4bitar annars såg den ganska ok ut...men bilen hade blivit ramsne....SKROT... gissa om jag får höra att jag inte kan köra bil av tjejen...(hon var inte glad då) hehe det var för 2år sedan då var jag riktigt omogen i min lilla skalle gällade bilkörning....
ang skalla ut rutor... jag har skallat ut en sidoruta i kompisen golf 2 gti 8v när han gjorde ringar på backen på en parkering(Jag satt i på passagerarsidan)...sen kom bilen längre och längre ut och backade(sladdade?) i i en full container med tidningspapper så fram skärmen och hjulet stog snett... jag hade säkert 15-20 skärsår i huvudet ...varav ett jack som fick sys...
Har en polare i plugge som va ute o gasa med en volvo s40 t4. När han kom i en nerförsbacke så märkte han att de va rödljus med centrifug i mitten av vägen. Där väja för skiten då han kört i mitten av vägen. Snubben fick ställ och drog ner i diket. Han sa att han körde i 160 men de kan va hur som helst. Men han drog ner i diket som sagt och in i en stubbe, bilen lyfte och flög vidare, kapade ett träd på 3-4 meters höjd, flög över en skylt och in i andra träd som han mosade, som tur va så va de andra träden ganska små så bilen stannade ganske fort. Han som körde klarade sig oskadd, men polaren flög ut genom bakrutan och landade på asfalten och bröt svanskotan...
Så hemsö Danne ja tror dig iaf, har själv kvaddat några bilar men inte så allvarigt =P 740,micra rally ? xD
Ja det var en fin historia...men det där med centrifug tro ja inte på riktigt...d e juh nåt man har i tävttstugan
xDanne wrote:Har en polare i plugge som va ute o gasa med en volvo s40 t4. När han kom i en nerförsbacke så märkte han att de va rödljus med centrifug i mitten av vägen. Där väja för skiten då han kört i mitten av vägen. Snubben fick ställ och drog ner i diket. Han sa att han körde i 160 men de kan va hur som helst. Men han drog ner i diket som sagt och in i en stubbe, bilen lyfte och flög vidare, kapade ett träd på 3-4 meters höjd, flög över en skylt och in i andra träd som han mosade, som tur va så va de andra träden ganska små så bilen stannade ganske fort. Han som körde klarade sig oskadd, men polaren flög ut genom bakrutan och landade på asfalten och bröt svanskotan...
Så hemsö Danne ja tror dig iaf, har själv kvaddat några bilar men inte så allvarigt =P 740,micra rally ? xD