triggergivare m20 haltech

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
Dazpeppe

triggergivare m20 haltech

Post by Dazpeppe »

Har problem med att få en bra signal ifrån orginal givaren. bilen har blivit trött ock vill inte varva som den ska, den hoppar i varvtalen på höga varv enligt datan. sprutet är ett haltech e6a och jag har en ruluctor addapter men det vill inte gå som det ska....
motorn är en m20 b25. tacksam för svar.
affe

Post by affe »

Detta var jag också ute för dock kör jag e6m. jag tog triggergivaren ifrån volvo 740/760turbo och byggde nytt fäste så den passade. sedan funkade det klockrent.

Men det märkliga var att jag hadde sönder denna efter ett tag och monterade då en annan std trigger från en annan m20motor och då funkade det också klockrent. verkar finnas olika givare på m20 motorerna...
Svintoleffe

Post by Svintoleffe »

Av avd jag har hört så går det inte o köra orginal triggergivare, men haltec sägre bestämnt att dom inte säljer saker som det är fel på, men jag vet om flera stycken som har haft problem emd ina givare
Santa Fe

www.Skogenracing.com

Mvh Leif
affe

Post by affe »

Svintoleffe wrote:Av avd jag har hört så går det inte o köra orginal triggergivare, men haltec sägre bestämnt att dom inte säljer saker som det är fel på, men jag vet om flera stycken som har haft problem emd ina givare

e6m ska gå att köra med induktiv givare dock inte e6a det är därför killen använder en relucktoradapter.......................
Svintoleffe

Post by Svintoleffe »

affe wrote:
Svintoleffe wrote:Av avd jag har hört så går det inte o köra orginal triggergivare, men haltec sägre bestämnt att dom inte säljer saker som det är fel på, men jag vet om flera stycken som har haft problem emd ina givare

e6m ska gå att köra med induktiv givare dock inte e6a det är därför killen använder en relucktoradapter.......................

Kan säkert stämma som du skriver, men av det jag har läst o hört om haltec av flera stycken så had ejag nog tyvär inte köpt, det, o speciellt inte med den dåliga servicen haltec verkar ha mot sina kunder :(
Santa Fe

www.Skogenracing.com

Mvh Leif
affe

Post by affe »

MRM är duktiga på haltech men tror ej de säljer det fortfarande, föresten har du kört med haltech eftersom du verkar veta allt???

Nu ska vi inte förstöra Dazpeppes tråd mer
Dazpeppe

Post by Dazpeppe »

tack för alla svar, nu tror jag att det blir en test med en annan givare först eller så får jag väl bygga om skiten med magneter och ny givare.
Dazpeppe

Post by Dazpeppe »

någon som har en triggergivare liggandes så hör av er. Tack
AndersJ

Post by AndersJ »

Har du kollat upp avskärmningen ordentligt? Att den visar fel när du höjer varvtalet kan bero på att tändkablarna stör ut signalen. Pröva att dra kabeln längre bort från allt vad tändsystem heter.
/Anders
E30 EVO 335
Fear This

Re: triggergivare m20 haltech

Post by Fear This »

Dazpeppe wrote:Har problem med att få en bra signal ifrån orginal givaren. bilen har blivit trött ock vill inte varva som den ska, den hoppar i varvtalen på höga varv enligt datan. sprutet är ett haltech e6a och jag har en ruluctor addapter men det vill inte gå som det ska....
motorn är en m20 b25. tacksam för svar.

precis samma knas vi hade på polarns m42 med original givare & omex sprut.. bytte givaren till en eftermarknads givare(minns fan inte vilken) sen lirade det klockrent..
kladda inte i tråden om du inte är intresserad av att handla
Post Reply