Ett litet e30 turbo projekt
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
ja happ idag har det blivit att koppla lite el då, så nu e startmotor och generator kopplat,ladd lampa och olje tryck me, nirat har tagit plats på orginal platsen,de som ska användas e utsorterat ur härvan så inom en snarframtid ska ja börja dra kabelhärvan. ny motor temp givare,lite nya relän och kontaktstycken har handlats,och krympslang då förstås,
mvh
mvh
Team Boost Performance
+358405680216
+358405680216
HULTA wrote:ja happ idag har det blivit att koppla lite el då, så nu e startmotor och generator kopplat,ladd lampa och olje tryck me, nirat har tagit plats på orginal platsen,de som ska användas e utsorterat ur härvan så inom en snarframtid ska ja börja dra kabelhärvan. ny motor temp givare,lite nya relän och kontaktstycken har handlats,och krympslang då förstås,
mvh
Bra bra, se till att bli färdig så de kan komma över till sverige
tack du
lite update igen då
oljan till turbon e utmätt och färdig för pressning imorron blir med banjo nu,
olje returen e klar, vattnet e klart,förutom en fläkt termostat som ja får först påonsdag,soppan e nästan klar endast lite kvar på returen, ny slavcylinder sitter på plats och luftad, bromsarna e luftade och klara. snart e det lite el i bilen som väntar men det börjar närma sej iallafall
ja de va väl allt för nu
lite update igen då
oljan till turbon e utmätt och färdig för pressning imorron blir med banjo nu,
olje returen e klar, vattnet e klart,förutom en fläkt termostat som ja får först påonsdag,soppan e nästan klar endast lite kvar på returen, ny slavcylinder sitter på plats och luftad, bromsarna e luftade och klara. snart e det lite el i bilen som väntar men det börjar närma sej iallafall
ja de va väl allt för nu
Team Boost Performance
+358405680216
+358405680216
lite nytt igen då.
3"avgas system e byggt i rostfritt,
plurra i kylvatten, olja,servo olja,plocka i stolarna och dragit all el i bilen, och lite diverse små plock, provstartade och lyssnade lite vilket var jävligt bra för motivationen (fy fan va skönt att den startade)
detta var förra helgen, har inte riktigt haft tid för uppdateringar
och man kan väl samman fatta helgens fiffel ganska kort: DEN E SKIT ROLIG
uppdateringar kommer inom kort när allt e klart
mvh
3"avgas system e byggt i rostfritt,
plurra i kylvatten, olja,servo olja,plocka i stolarna och dragit all el i bilen, och lite diverse små plock, provstartade och lyssnade lite vilket var jävligt bra för motivationen (fy fan va skönt att den startade)
detta var förra helgen, har inte riktigt haft tid för uppdateringar
och man kan väl samman fatta helgens fiffel ganska kort: DEN E SKIT ROLIG
uppdateringar kommer inom kort när allt e klart
mvh
Team Boost Performance
+358405680216
+358405680216
liten smygis kan jag komma med... Den är nu nästan färdig mappad, trycket har letat sig upp en smula nu! spinner nu med 17" svålarna 1an, 2an, 3an och 4an, vill gärna dansa lite på 5an också om det råkar vara lite ojämn väg! ligger du på 3an kan du med ett lätt gaspådrag bara få den att börja dansa bugg
resten av infon får Mr berätta mer om senare!
MVH Elvis
resten av infon får Mr berätta mer om senare!
MVH Elvis
elvis wrote:liten smygis kan jag komma med... Den är nu nästan färdig mappad, trycket har letat sig upp en smula nu! spinner nu med 17" svålarna 1an, 2an, 3an och 4an, vill gärna dansa lite på 5an också om det råkar vara lite ojämn väg! ligger du på 3an kan du med ett lätt gaspådrag bara få den att börja dansa bugg
resten av infon får Mr berätta mer om senare!
MVH Elvis
.fy fan va fränt och skönt att allt funkar
mvh
Team Boost Performance
+358405680216
+358405680216
ja va kan man säga.
historien bakom allt lyder som följer.
detta började förra helgen med att elvis skulle komma över en sväng till våran lilla grynna för att hjälpa mej med att få igång bilen. sagt och gjort, elvis plockade igenom wizarden på sprutet,och vipps va de bara att vrida på nyckel och bilen hoppade igång, gick några sekunder och sedan tvar dog den, provade igen och samma sak hände,efter några försök till och ett par stift som drunknat räjelt och någorlunda rätt inställd lost punkt gick bilen faktiskt att hålla igång en stund och de va skönt,efter det tog vi kväller och skulle fortsätta nästa dag.sagt och gjort, for till garaget dagen efter och plockade lite småsaker och väntade på elvis, när han dök upp tänkte vi att vi skulle ut och åka lite och försöka få ordning på den. men först skulle vi ändra lost punkten en par grader och gå över allt en gång till(trodde vi ja ).av någon underlig annledning fick vi inte kontakt med nirat över huvudtaget hur vi än försökte. efter ungefär hundra försök med samma resultat ringde elvis til rikard eklund på TPR(team power racing) som hade snabba och klockrena svar och det fanns två alternativ 1:com kabeln var dålig 2:nirat var slut.
ringde till en kompis somhade ett nira låg, sa åt honom att komma till garaget så fort han kunde med både com kabel och box, han hoppade i bilen och kom ut, efter en kort stunds provande stod det klart, vilket tror ni det va som felade? med min valiga tur BOX HELVETE VA DÖD och ja va galen som aldrig förr. elvis plockade boxen med sej och pös hem dagen efter, Rikard på TPR konaktades och var ganska hastigt med på noterna. han har förövrigt en sjukt frääään 240 me sjukt mycke godis på . nå till saken, bilen skäppades över till sverige närmare bestämt åkersberga till Nantes bil verkstad där TPR gänget huserar. kom fram dit på eftermiddagen. möttes av tre glada grabbar Rikard,David och palle, vi morsade och kastade av bilen från släpet, david och rikard hoppade i bilen och började fiffla direkt, gick igenom allt och tyckte allt verkade ok, vi pratade lite skit och sedan for vi med släpet till elvis garage, sen var det värmdö och snarklådan som gällde, dagen där på skjusade ja tjejen och våran lilla vovve till oxelösund,sen började det roliga. på vägen från oxelösund ringde ja Rikard, frågade hur det gick och sa att ja var på väg dit,han höll på och kollade upp elen i bilen för det bara jävlades och inget tycktes funka, bilen var urplockad och allt, min första tanke var: helvete helvete helvetes bil jävel, då hade man ju lixom lite att fundera på på vägen upp kan ja säga(o bilen va inte mycket värd), kom farm 1.5 timmer senare, kom in i verkstaden på nantes och fick se bilen upplyft på donkraft, frågade hur de hade gått, elvis tittade på mej sorjset: de går inge bra, rikard: de e något som skrammlar i motorn. nej tänkte ja säg inte så där... rikard bad mej sätta mej ner i bilen sagt och gjort(ja väntade mej någon teori om vad det kunde vara som lät illa). då hoppade Rikard hastigt i bilen och klappade fast dörren, startade bilen och körde ut bilen ur garaget(ja fattade inte vad som hände fören vi va hundra meter ner på vägen, ja va så jävla chockad) , körde ner en bit på vägen och vände, sen sa han håll i dej nu,VA sa ja, sen va de durk 1:an 2:an 3:an vilket resulterade i 200m lakris och ett par darrande knäskålar i passagerar sätet, ja va så jävla glad att ja fick inte fram många ord.
ja kan utan att ljuga säga att ja blev duktigt grundlurad
jag vill börja med att tacka hela TPR gänget på nantes för sjuk humor och bra gäng på alla vis.
TPR Rikard(sjukt frän 240 övervåld turbo)Eklund(Nira guru) för mappning och mycke annat.
David på TPR.
Elvis för all hjälp
dom här grabbarna vet vad dom gör till 100%
utan er hade inte detta varit möjligt på någe vis, TPR (team power racing) is the shit.
www.teampowerracing.se där finns en skön volvo kan ja lova
tack och åter tack
mvh Michael Hultgren
historien bakom allt lyder som följer.
detta började förra helgen med att elvis skulle komma över en sväng till våran lilla grynna för att hjälpa mej med att få igång bilen. sagt och gjort, elvis plockade igenom wizarden på sprutet,och vipps va de bara att vrida på nyckel och bilen hoppade igång, gick några sekunder och sedan tvar dog den, provade igen och samma sak hände,efter några försök till och ett par stift som drunknat räjelt och någorlunda rätt inställd lost punkt gick bilen faktiskt att hålla igång en stund och de va skönt,efter det tog vi kväller och skulle fortsätta nästa dag.sagt och gjort, for till garaget dagen efter och plockade lite småsaker och väntade på elvis, när han dök upp tänkte vi att vi skulle ut och åka lite och försöka få ordning på den. men först skulle vi ändra lost punkten en par grader och gå över allt en gång till(trodde vi ja ).av någon underlig annledning fick vi inte kontakt med nirat över huvudtaget hur vi än försökte. efter ungefär hundra försök med samma resultat ringde elvis til rikard eklund på TPR(team power racing) som hade snabba och klockrena svar och det fanns två alternativ 1:com kabeln var dålig 2:nirat var slut.
ringde till en kompis somhade ett nira låg, sa åt honom att komma till garaget så fort han kunde med både com kabel och box, han hoppade i bilen och kom ut, efter en kort stunds provande stod det klart, vilket tror ni det va som felade? med min valiga tur BOX HELVETE VA DÖD och ja va galen som aldrig förr. elvis plockade boxen med sej och pös hem dagen efter, Rikard på TPR konaktades och var ganska hastigt med på noterna. han har förövrigt en sjukt frääään 240 me sjukt mycke godis på . nå till saken, bilen skäppades över till sverige närmare bestämt åkersberga till Nantes bil verkstad där TPR gänget huserar. kom fram dit på eftermiddagen. möttes av tre glada grabbar Rikard,David och palle, vi morsade och kastade av bilen från släpet, david och rikard hoppade i bilen och började fiffla direkt, gick igenom allt och tyckte allt verkade ok, vi pratade lite skit och sedan for vi med släpet till elvis garage, sen var det värmdö och snarklådan som gällde, dagen där på skjusade ja tjejen och våran lilla vovve till oxelösund,sen började det roliga. på vägen från oxelösund ringde ja Rikard, frågade hur det gick och sa att ja var på väg dit,han höll på och kollade upp elen i bilen för det bara jävlades och inget tycktes funka, bilen var urplockad och allt, min första tanke var: helvete helvete helvetes bil jävel, då hade man ju lixom lite att fundera på på vägen upp kan ja säga(o bilen va inte mycket värd), kom farm 1.5 timmer senare, kom in i verkstaden på nantes och fick se bilen upplyft på donkraft, frågade hur de hade gått, elvis tittade på mej sorjset: de går inge bra, rikard: de e något som skrammlar i motorn. nej tänkte ja säg inte så där... rikard bad mej sätta mej ner i bilen sagt och gjort(ja väntade mej någon teori om vad det kunde vara som lät illa). då hoppade Rikard hastigt i bilen och klappade fast dörren, startade bilen och körde ut bilen ur garaget(ja fattade inte vad som hände fören vi va hundra meter ner på vägen, ja va så jävla chockad) , körde ner en bit på vägen och vände, sen sa han håll i dej nu,VA sa ja, sen va de durk 1:an 2:an 3:an vilket resulterade i 200m lakris och ett par darrande knäskålar i passagerar sätet, ja va så jävla glad att ja fick inte fram många ord.
ja kan utan att ljuga säga att ja blev duktigt grundlurad
jag vill börja med att tacka hela TPR gänget på nantes för sjuk humor och bra gäng på alla vis.
TPR Rikard(sjukt frän 240 övervåld turbo)Eklund(Nira guru) för mappning och mycke annat.
David på TPR.
Elvis för all hjälp
dom här grabbarna vet vad dom gör till 100%
utan er hade inte detta varit möjligt på någe vis, TPR (team power racing) is the shit.
www.teampowerracing.se där finns en skön volvo kan ja lova
tack och åter tack
mvh Michael Hultgren
Team Boost Performance
+358405680216
+358405680216
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort