Ximon - E30 S38 DRAG - 7.94 sek @ 285 km/h
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Tackar Johan!
Axeln är 100 cm mellan anliggningsytorna på drivaxlarna.
Lite smal kan tyckas, men det går nog som sagt lösa med spacers hoppas jag.
Axeln är 100 cm mellan anliggningsytorna på drivaxlarna.
Lite smal kan tyckas, men det går nog som sagt lösa med spacers hoppas jag.
Simon Markström 072-233 04 11
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Lite updates:
- Insuget är så gott som punktat klart, kommer bli riktigt bra!
- Tryckrören är till 80% klara, väntar på en alukona från 4"-3"
- Bakvagnen är på plats. Jag har byggt nya stötdämparinfästningar då bilen blev lite väl låg, och även stagat upp dessa fästen. Nu sitter även ett diagonalstag där bak som håller bilen i sidled.
- Bakbromsarna har tydligen också landat nu, men de blir nog inte monterade i veckan.
Det jobbas för fullt i SpeedTech-garaget nu. Per har mer än fullt upp då han ska visa upp kolfiberljuddämparna på Vårmässan i slutet på veckan, och även rycka in med tigen mellan varven.
Bilder kommer ikväll
- Insuget är så gott som punktat klart, kommer bli riktigt bra!
- Tryckrören är till 80% klara, väntar på en alukona från 4"-3"
- Bakvagnen är på plats. Jag har byggt nya stötdämparinfästningar då bilen blev lite väl låg, och även stagat upp dessa fästen. Nu sitter även ett diagonalstag där bak som håller bilen i sidled.
- Bakbromsarna har tydligen också landat nu, men de blir nog inte monterade i veckan.
Det jobbas för fullt i SpeedTech-garaget nu. Per har mer än fullt upp då han ska visa upp kolfiberljuddämparna på Vårmässan i slutet på veckan, och även rycka in med tigen mellan varven.
Bilder kommer ikväll
Simon Markström 072-233 04 11
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Insuget
Diagonalstag till bakvagen
En 4" SpeedTechdämpare skulle inte sitta fel Den som lever får se hur det blir med den saken
Simon Markström 072-233 04 11
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
worre wrote:trevligt. rullar du upp på fredag eller lördagmorgon me ååbäket?
Det är egentligen upp til dig, och väderguden
Jag ringer dig i morgon, eller idag hur det nu blir . Vi måste ha lite 6 mm stål att göra sprängskyd och kardanring av också
Simon Markström 072-233 04 11
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Efter strul med bruksbilen blev vi försenade ikväll, och tvingas lasta racebilen i morgon bitti. Sen bär det av upp till Worat
Simon Markström 072-233 04 11
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
kan skvallra lite att det iaf går framåt för plåtarbetarna. jag var där förut idag och det börjar se ut som en bil igen
MVH Micke
MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
Då var det morgon igen då
Jag och Tiaz kom hem vid 04, och klarade det knappt till sängen.
Jag är ytterst tacksam Worre! Du gör ett kanonjobb! Annars hade det varit tungt att bygga en sån här bil.
TACK!
Jag och Tiaz kom hem vid 04, och klarade det knappt till sängen.
Jag är ytterst tacksam Worre! Du gör ett kanonjobb! Annars hade det varit tungt att bygga en sån här bil.
TACK!
Simon Markström 072-233 04 11
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Ikväll åker jag upp till Piteå igen direkt efter jobbet för att hjälpa Worre att göra bilen klar. Går allt bra är det bara att köra hem den igen och flytta in i nya garaget.
Bilder komer sen!
Bilder komer sen!
Simon Markström 072-233 04 11
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Upp igen efter 3 timmars sömn.
Precis som worre säger var det inget glassväder att åka hem i.
Nu ska man jobba 9 timmar
Precis som worre säger var det inget glassväder att åka hem i.
Nu ska man jobba 9 timmar
Simon Markström 072-233 04 11
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;