Sitter i funderingar på att köpa en ny bil men vet inte vilken jag ska satsa på.
BMW M5 e39 -99 eller en SKyline R34 GTT -99
Kanske dumpt att fråga på ett bmw forum men ändå.
Vad tycker ni? Motivera!
Sen har jag sökt lite här på formet men inte hittat något ordentligt
köpråd ang, m5:an..
Någon som kan hjälpa mig?
/Micke
Köpråd....!?!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Köpråd....!?!
I brist på kunskap om motorer och dålig inlär ningsförmåga så bygger jag bil med hjälp av plast:)
-
beror ju vad bilen ska vara till för...
ska du bara ha den som en sk busbil och ha en vardagsbil vid sidan är nog skylinen ett roligare köp.. lättare att trimma samt ovanligare bil..
ska du endast ha 1 bil, som både ska vara vardagsbil samt till för lite "aktiv" körning så får du fundera på om du har familj, eller en kompiskrets där ni umgås fler än 2 hela tiden... då kan m5:an vara ett bättre köp...
personligen hade jag köpt m5:an om jag inte hade haft en andrabil oxo.. hade jag haft en andrabil så hade ja kört me skylinen..
mvh
ska du bara ha den som en sk busbil och ha en vardagsbil vid sidan är nog skylinen ett roligare köp.. lättare att trimma samt ovanligare bil..
ska du endast ha 1 bil, som både ska vara vardagsbil samt till för lite "aktiv" körning så får du fundera på om du har familj, eller en kompiskrets där ni umgås fler än 2 hela tiden... då kan m5:an vara ett bättre köp...
personligen hade jag köpt m5:an om jag inte hade haft en andrabil oxo.. hade jag haft en andrabil så hade ja kört me skylinen..
mvh
- P.Herrdahl
Tänk på att motorerna i e39ans M5a från -99 är dom sämsta av e39ans M5or, Vet inte varför det är 99ornas motorer som är vanligast att de går sönder.
-03 gjorde dom bäst motorer om man kollar på antalet som gått sönder, skaffa antingen en -98 eller en -00 och försök undvika -99 om du kan beroende på hur hårt du planerat att köra.
Mvh.
-03 gjorde dom bäst motorer om man kollar på antalet som gått sönder, skaffa antingen en -98 eller en -00 och försök undvika -99 om du kan beroende på hur hårt du planerat att köra.
Mvh.